امام جمعه رودهن:

اصل مهدویت باید همواره تقویت شود/ وحدت اصلی، اتحاد دینی و اسلامی است

امام جمعه رودهن با بیان اینکه اصل مهدویت باید همواره تقویت شود، گفت: وحدت اصلی، اتحاد دینی و اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت اظهار داشت: همان‌گونه که حکومت اسلامی نسبت به مسلمان‌ها وظیفه‌هایی دارد، مسلمان‌ها هم بر حکومت اسلامی وظایفی دارند.

وی ادامه داد: مسلمان‌ها در مقابل حکومت اسلامی حدود ۲۰ وظیفه بر گردن خود دارند اما اولین و مهم‌ترین آن تشکیل حکومت اسلامی است.

امام جمعه رودهن بیان کرد: تشکیل حکومت، یک تفکر عقلی دارد اما اگر بحث اسلام و تشکیل حکومت اسلامی مطرح شود، پشتوانه مکتبی، دینی و عرفانی خواهد داشت.

مدیح افزود: انسان‌ها مانند زنجیر به یکدیگر متصل هستند و در جامعه‌ای که انسان‌ها در کنار یکدیگر در حال گذراندن امور خود هستند و درمجموع یک حکومت را تشکیل می‌دهند، یک نفر به هر عنوانی باید هدایت این حکومت را بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: در هر قسمت از جامعه هدایت‌گر متفاوت است و از کدخدا و دهیار آغاز و تا رئیس‌جمهوری می‌رسد اما در حکومت اسلامی یک نفر آگاه و دانا به مسائل دینی این هدایت را بر عهده می‌گیرد.

امام جمعه رودهن ادامه داد: حدود ۴۰ سال است حکومت جمهوری اسلامی ایران بر افرادی بالغ، آگاه و دانا هدایت می‌شود و در ابتدا امام راحل (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری به‌خوبی و با درایت‌های معنوی اجازه ندادند دشمن لحظه‌ای به کشور بد نگاه کند.

مدیح اظهار داشت: در آغاز هفته وحدت قرار گرفتیم و تقارن سالروز میلاد باسعادت حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) برای همه ما پیام‌هایی را در بردارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین پیام یکی شدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع) ادامه‌دار بودن نبوت و امامت است.

خطیب نماز جمعه رودهن خاطرنشان کرد: نهضت نبوت و امامت را به‌خوبی درک کرده‌ایم و پس از ۱۴۰۰ سال باقدرت آن‌ها را ادامه می‌دهیم.

مدیح اضافه کرد: نهضت مهدویت را نباید از یاد ببریم و این نهضت که سومین اصل هست را باید تقویت کنیم.

وی افزود: اصل مهدویت یعنی بازسازی اهداف انبیا که باید هر لحظه به آن بیشتر توجه کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا