امام جمعه دماوند:

اسراف و هدر رفت مواد غذایی در ایران بدتر از تحریم اقتصادی و نفتی است/ باید پدافند سایبری، زیستی و پرتوی، شیمیایی و اقتصادی در دماوند تقویت شود

امام جمعه دماوند با بیان اینکه اسراف مواد غذایی در ایران بدتر از تحریم اقتصادی و نفتی است، گفت: باید پدافند سایبری، زیستی و پرتوی، شیمیایی و اقتصادی در دماوند تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت اسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی است.

وی افزود: در مسئله کاپیتولاسیون، مردم ایران ظلم دولت آمریکا را فراموش نمی‌کنند و در همه موضوعات اشاره شده دست جنایت آمریکا آشکار است.

امام جمعه دماوند گفت: آمریکا ایجاد کننده و حامی گروه‌های تروریستی است و خودش هم بزرگترین تروریست دنیاست.

فتاح دماوندی ادامه داد: ابوبکر بغدادی رهبر داعش به دست ارتش آمریکا به هلاکت رسید، چون تاریخ معرفش تمام شده بود.

*کشتن رهبر داعش سوژه خوبی برای بازی رسانه‌ای و سوء استفاده تبلیغاتی است/ با هلاکت البغدادی، پس مانده‌های داعش دچار سردرگمی و اختلافات درون گروهی شده است

وی تصریح کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کشتن رهبر داعش سوژه خوبی برای بازی رسانه‌ای و سوء استفاده تبلیغاتی از جنازه اوست.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: با هلاکت البغدادی، پس مانده‌های داعش دچار سردرگمی و اختلافات درون گروهی شده است.

فتاح دماوندی گفت: هلاکت البغدادی فقط یک عملیات فریب است و تروریست‌های اصلی دنیا هنوز از بین نرفته‌اند.

*مردم عراق و لبنان با توجه به وضع اقتصادی هوشیارانه عمل کنند/ایران معادل 10 کشور اورپایی دور ریز غذایی دارد

وی افزود: در عراق و لبنان مردم به وضع اقتصادی اعتراض کردند، اما رسانه‌های وابسته به غرب موج سواری کردند؛ دشمنان عراق به دنبال خلا و کودتای سیاسی هستند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: امیدواریم مردم عراق و لبنان هوشیارانه عمل کنند و فراموش نکنند که دشمن اصلی آنها آمریکا و اسرائیل هستند.

فتاح دماوندی درباره مسائل داخلی عنوان کرد: اسراف و هدر رفت مواد غذایی در ایران بدتر از تحریم اقتصادی و نفتی است.

وی گفت: ایران معادل 10 کشور اورپایی دور ریز غذایی دارد و برای مبارزه با اسراف باید فرهنگ‌سازی کنیم؛ حدود 30 درصد مواد غذایی در ایران ضایع می‌شود که این مقدار معادل غذای 21 میلیون نفر است.

*صادرات مواد غذایی به بازارهای خارجی از راه‌های حل معضل هدر رفت مواد غذایی است/ برای فرهنگ‌سازی عمومی در جهت حل مشکل اسراف رسانه‌ها و مسئولان و مقتدرانه وارد میدان شوند

امام جمعه دماوند با بیان اینکه اتلاف محصولات کشاورزی ایران حدوداً دو برابر میانگین جهانی است، تقویت زیرساخت‌های مناسب در عرصه تولید با کیفیت، بسته‌بندی و توزیع صحیح مواد غذایی، ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی و غذایی و تلاش برای صادرات مواد غذایی به بازارهای خارجی از راه‌های حل معضل هدر رفت مواد غذایی است.

فتاح دماوندی تاکید کرد: برای فرهنگ‌سازی عمومی در جهت حل مشکل اسراف رسانه‌ها و خبرنگاران، مسئولانه و مقتدرانه وارد میدان شوند.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، گفت: شعار ما پدافند غیرعامل مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید است و معنی آن یعنی دفاع بدون سلاح که موجب افزایش بازدارندگی کاهش آسیب‌پذیری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدام‌های نظامی دشمن می‌شود.

*وحدت هیئت‌های عزاداری و زنجیرزنی شهرستان دماوند در مشهد مقدس ارزشمند و ستودنی است

امام جمعه دماوند افزود: در همین رابطه باید پدافند سایبری، زیستی و پرتوی، شیمیایی و اقتصادی در شهرستان دماوند تقویت شود.

فتاح دماوندی در پایان ضمن تشکر از وحدت هیئت‌های عزاداری و زنجیرزنی شهرستان دماوند در مشهد مقدس، گفت: اتحاد و صمیمیت هیئت‌های امنا و مسئولان، دستجات زنجیرزنی و مرثیه‌سرایان و زنجیرزنان در سالروز شهادت امام رضا(ع) ارزشمند و ستودنی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا