رئیس کتابخانه ملی و مرکز اسناد انقلاب اسلامی کشور:

فضای فیزیکی کتابخانه‎های دماوند و آبسرد بسیار محدود است/ آمادگی لازم برای استقرار نمایشگاه اسناد تاریخی دماوند را داریم/ منابع مورد نیاز لازم برای کتابخانه‌های دماوند و آبسرد تأمین می‌شود

رئیس کتابخانه ملی و مرکز اسناد انقلاب اسلامی کشور در خصوص اینکه فضای فیزیکی کتابخانه‎های دماوند و آبسرد بسیار محدود است، گفت: آمادگی لازم برای استقرار نمایشگاه اسناد تاریخی دماوند را داریم و منابع مورد نیاز لازم برای کتابخانه‌ها تأمین می‌شود.

اشرف بروجردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به بررسی زیرساخت‌های کتابخانه‌های در سفر کاری خود به شهرستان دماوند اظهار کرد: خوشبختانه امروز زمینه‌ای فراهم شد تا از نزدیک با فعالیت‌ها و اقدامات این شهرستان در زمینه کتاب و کتابداری و تعمیم فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه آشنا شویم.

وی افزود: نهاد کتابخانه ملی می‌تواند در زمینه تأمین بخشی از منابع در حوزه کتابخانه‌ها و ارسال به شهرهای آبسرد و دماوند اقدام کند تا با استفاده عموم فرهنگ کتابخوانی را به کل شهر گسترش دهیم.

رئیس کتابخانه ملی و مرکز اسناد انقلاب اسلامی کشور گفت: نیازهای کتابخانه دماوند بسیار است و همه باید دست به دست هم دهند تا نیازها رفع شود، اداره فرهنگ و ارشاد و دستگاه‌های اثرگذار همچون شهرداری‌ها و شورای شهر باید در این زمینه ورود کنند.

بروجردی گفت: مردم نیز باید در حوزه فرهنگ و کتاب کمک کنند تا بتوانند فرهنگ مطالعه را هر چه بیشتر در سطح جامعه گسترش دهند، نقش پررنگ مردم در این زمینه بهترین تعریف در زمینه وضعیت کتابخوانی است.

وی عنوان کرد: آمادگی داریم نمایشگاهی از اسناد موجود که در ارتباط با دماوند باشد همچون اسناد سابقه و تاریخچه شهر، اسناد دوران جنگ و اسناد مربوط به تحولات سیاسی اجتماعی در ادوار مختلف را دایر کنیم و این اسناد را به نمایش بگذاریم تا مردم از سابقه و دیرینه شهر خود مطلع باشند.

رئیس کتابخانه ملی و مرکز اسناد انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد: می‌توانیم این نمایشگاه را در شهرهای مختلف برگزار کنیم که یک شهر می‌تواند دماوند باشد که به تهران نیز نزدیکتر است.

بروجردی گفت: مهمترین نماد کتابخانه شهر آبسرد عشق و علاقه‌ای است که در وجود مراجعین و متولیان این مرکز مربوطه مشاهده می‌شود، شاید این خصیصه کمک کند تا عشق به کتاب و مطالعه افزایش یابد.

وی تأکید کرد: فضای فیزیکی کتابخانه آبسرد محدود است اما نظم و نسخ و ظرفیتی که تعبیه شده چشمگیر است و می‌تواند برای همه الگو باشد، مقرر است برای کتابخانه این شهرستان تأمین منابع موردنیاز صورت گیرد.

رئیس کتابخانه ملی و مرکز اسناد انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: براساس درخواست‌ها و احساس منابع مورد نیاز لازم برای کتابخانه‌های تأمین می‌شود و آمادگی لازم را داریم تا اسناد مربوط به شهرستان دماوند را در قالب نمایشگاه در خود منطقه مستقر کنیم.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا