رئیس کمیته استعدادیابی، آموزش و پژوهش شهرستان دماوند:

استعدادیابی نخستین مرحله در برنامه بلندمدت پرورش ورزشکاران است/ تهیه بانک اطلاعاتی از ورزشکان باشگاه‌های فعال دماوند به منظور شناسایی استعدادهای ورزشی

رئیس کمیته استعدادیابی، آموزش و پژوهش اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند از تهیه بانک اطلاعاتی از ورزشکان باشگاه‌های فعال دماوند به منظور شناسایی استعدادهای ورزشی در این شهرستان خبر داد.

بهرام صالح نیا رئیس کمیته استعدادیابی، آموزش و پژوهش شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: استعدادیابی نخستین مرحله در برنامه بلندمدت پرورش ورزشکاران است که بدون برنامه‌ای جامع و کامل برای رشد و پرورش ورزشکاران، استعدادیابی اتلاف منابع و زمان خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا براساس رسالت تعیین شده مبنی بر شناسایی و جذب مشارکت تمامی ورزشکاران، مربیان، داوران، مدیران، پیشکسوتان و سایر دست‌اندرکاران ورزش اعم از آقایان و بانوان، نگاه ویژه‌ای به مقوله استعدادیابی وجود دارد.

رئیس کمیته استعدادیابی، آموزش و پژوهش اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند گفت: براساس دیدگاه مذکور ضمن شناسایی کامل جامعه ورزش، از تمام ظرفیت‌های ورزشی منطقه بهره برده می‌شود تا منجر به تأمین پشتوانه تیم‌های رده‌های مختلف سنی و تربیت نیروهای متخصص رشته‌های ورزشی شود.

*ارتقای سطح علمی و عملی مربیان فعال حوزه استعدادیابی و استفاده بهینه در رشد بازیکنان

صالح نیا با اشاره به اهداف کمیته پژوهش، آموزش، استعدادیابی و پایگاه قهرمانی بیان کرد: انتخاب و گزینش افراد مستعد رشته‌های مختلف در رده‌های سنی پایه، شناسایی مربیان فعال در حوزه استعدادیابی، ارتقای سطح علمی و عملی مربیان فعال در حوزه استعدادیابی و استفاده بهینه از امکانات موجود در رشد بازیکنان و تسریع در پیشرفت آنان برخی از اهداف این کمیته هستند.

این مقام مسئول، افزایش کارایی و انگیزه مربیان فعال در حوزه استعدادیابی، برنامه‌ریزی و ساماندهی بازیکنان مستعد شناخته شده، سطح‌بندی هیات‌ها براساس فعالیتشان در زمینه معرفی بازیکنان مستعد و ارتقای سطح روابط هیات‌ها و انجمن‌های ورزشی با نهادهای پژوهشی به منظور استفاده از ظرفیت‌های علمی-پژوهشی در حوزه استعدادیابی را از دیگر اهداف کمیته مذکور برشمرد.

*تعامل با آموزش و پرورش برای برگزاری مسابقات دانش‌آموزی در دماوند

رئیس کمیته استعدادیابی، آموزش و پژوهش اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند ادامه داد: تعامل با آموزش و پرورش برای برگزاری مسابقات دانش‌آموزی جهت ایجاد انگیزه بیشتر و شناسایی افراد مستعد، تعامل با دانشگاه‌ها به منظور برگزاری مسابقات دانشگاهی، برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان، تنظیم تقویم سالانه مسابقات استعدادیابی هیات‌ها با توجه به مسابقات داخلی و برون مرزی و تهیه گزارش عملکرد ورزشکاران مستعد و ارسال به هیات‌ها از دیگر اهداف کمیته پژوهش و استعدادیابی ورزش و جوانان دماوند هستند که به آنها می‌توان اشاره کرد.

صالح نیا تاکید کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از باشگاه‌های موجود و اعطای مزایا به باشگاه‌های فعال و بازیکن ساز، همکاری و ارتباط مطلوب با سازمان‌های دولتی و غیردولتی که می‌توانند کمیته را در نیل به اهداف و انجام وظایفش یاری کنند نیز جزو اهدافمان هستند.

وی تصریح کرد: اختصاص یک روز و یا یک هفته در سال به نام روز یا هفته استعدادیابی و اجرای برنامه‌های مرتبط با استعدادیابی در آن روز یا هفته، همکاری با کمیته تیم‌های ملی جهت معرفی بازیکنان مستعد شناخته شده به رده‌های مختلف سنی در تیم‌های ملی و تهیه بانک اطلاعاتی از تمامی استعدادهای شناسایی شده و صدور کارت نیز در دستور کار این کمیته هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا