در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند مطرح شد؛

ادارات و نهادهای شهرستان دماوند بازتابی از کارکرد 40 ساله خود داشته باشند/ برگزاری 40 برنامه توسط سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند به‌مناسبت جشن 40 سالگی انقلاب/ 150 اثر از 100 نویسنده دماوندی رونمایی و معرفی می‌شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: ادارات و نهادهای شهرستان دماوند بازتابی از کارکرد 40 ساله خود داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: با همکاری ادارات و نهادها سعی بر این است در شهرستان دماوند بازتابی از کارکرد 40 ساله هر اداره‌ای در دهه فجر در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: برگزاری مراسم پیروزی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همگام با سراسر کشور انجام خواهد شد و در این شهرستان نیز شورای فرهنگ عمومی باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند بیان کرد: همچنین تناسب و همزمانی با ایام فاطمیه در سال قبل نیز اقداماتی در این ایام صورت گرفت شامل نمایشگاه عطر ریحان، فعالیت‌های برای ترویج سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) خواهیم داشت.

فتاح دماوندی با بیان اینکه به سبب همزمانی این دو رویداد در کنار برگزاری جشن دهه فجر باید حرمت حضرت زهرا (س) حفظ شود، گفت: برگزاری راهپیمایی با شکوه 22 بهمن و افتتاح پروژه‌های مختلف از دیگر برنامه‌هاست، نگاه به موضوع فرهنگ عمومی در چهلمین سال و خدماتی که در این شورا می‌توان داشت و پیشنهادات در این زمینه چراغ راه خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند ادامه داد: قطعاً هر اداره‌ای برنامه‌های خاص خود را دارند و ممکن است برخی برنامه‌ها نیاز به مصوبه و کمک در این شورا داشته باشند تا اجرایی شوند.

فتاح دماوندی تصریح کرد: با همکاری فرمانداری و دفتر امام جمعه و نماینده شهرستان دماوند ویژه برنامه‌ای در دهه فجر برگزار و خلاصه‌ای از فعالیت‌های این 40 سال از انقلاب به تصویر کشیده خواهد شد.

*برگزاری همایش «رستاخیز قلم» در شهرستان دماوند/ 150 اثر از 100 نویسنده دماوندی رونمایی و معرفی می‌شود/ دایر شدن نمایشگاه برای معرفی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند

محمود پوردیوان بیگی مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: در حوزه فرهنگ اقدامات مختلفی در 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی را شاهد بوده‌ایم و در گرامیداشت دهه فجر که متقارن با ایام فاطمیه است این دستاوردها به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی افزود: امید است بتوانیم در راستای اقداماتی که در شان شهروندان دماوند در حوزه فرهنگ عمومی و در ترویج فرهنگ ایثار، آزادی و آرمان‌خواهی مردم و نیز پیروزی از مکتب و سیره اهل بیت (ع) است گام‌هایی را برداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: در بهمن‌ماه به دلیل تراکم اقدامات دستگاه‌های مختلف که باید آنها را در نظر بگیریم، بازه زمانی فرهنگ و ارشاد با همکاری دستگاه‌های عمومی و دولتی از پنج بهمن‌ماه آغاز و تا 28 بهمن‌ماه ادامه دارد.

پوردیوان بیگی مقدم ادامه داد: مجموعه برنامه‌هایی که دنبال می‌شود شامل رونمایی و معرفی آثار نویسندگان در قالب همایش “رستاخیز قلم” است که مجمع نقش آفرینان توسعه فردا و نویسندگان شهرستان فراخوان آن را با همکاری شهرداری اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این برنامه حدود 150 اثر از 100 نویسنده رونمایی و معرفی شده و نویسندگان تکریم می‌شوند، این گام پیشینه خوبی برای شناخته شدن اهالی فرهنگ و هنر خواهد شد و پشتوانه قوی روحی و فکری برای گام‌های بلندتر آیندگان این شهرستان به شمار خواهد رفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از اجرای نمایش مذهبی توسط گروه‌های مجرب، اجرای موسیقی سنتی با هماهنگی امام جمعه، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی، برنامه با مشارکت نهاد کتابخانه عمومی و … را از جمله برنامه‌های اجرایی عنوان کرد.

پوردیوان بیگی مقدم عنوان کرد: در نمایشگاهی که برای معرفی دستاوردهای 40 ساله انقلاب دایر می‌شود نیز گزارشات مفصل و مجموعه آثار نویسندگان و هنرمندان ارائه خواهد شد و خدمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که در اختیار شهروندان قرار گرفته معرفی می‌شوند.

*برگزاری 40 برنامه توسط سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند به‌مناسبت جشن 40 سالگی انقلاب

سرهنگ روح الله عرب، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: امسال با توجه به همه توطئه‌های نظام استکباری که در راستای صدمه به نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و نیز با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی باید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته باشد.

وی افزود: در راستای اقدامات مذکور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با رویکرد جدیدتری وارد خواهد شد و از 9 دی‌ماه که سالروز مبارزه با فتنه و تجدید پیمان با ولایت و روز بسیج شناخته شده است از 12 دی‌ماه که 40 روز مانده به بهمن، سعی شده برنامه‌های متفاوتی اجرا شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند ادامه داد: امروز در یک پیچ تاریخی خاص قرار گرفته‌ایم که اگر از آن عبور کنیم نظام مقدس جمهوری اسلامی از استحکام بیشتری برخوردار خواهد شد و دشمنان به این نظام دستیابی پیدا نخواهند کرد.

عرب با بیان اینکه برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب 40 برنامه اجرا می‌شود که شاید برخی از این برنامه‌ها در حال اجرا هستند، گفت: برنامه 40 سالگی با گفتمان و محوریت 40 شکل گرفته است، تبیین دستاوردهای انقلاب در 40 مدرسه و 40 مسجد، برگزاری جشنواره عکس انقلاب توسط بسیج هنرمندان و اهدای 40 جایزه به اثرات برتر، برگزاری جشنواره سرود و آوای انقلاب، همایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در مسیر راهپیمایی و اعزام بیش از

وی از اعزام 40 کاروان برای بازدید از موزه عبرت و موزه دفاع مقدس از شهرستان دماوند خبر داد و گفت: پخش کلیپ‌های کوتاه بین نماز مغرب و عشا و پخش آن در جشنواره عمار و مساجد، اجرای برنامه کرامت فاطمی و کمک به نیازمندان، اهدای نذورات مردمی، توزیع 400 سبد کالا به نیازمندان، سرکشی از 40 خانواده شهید، برگزاری مسابقات، 40 تنور صلواتی در چهل روز و در چهل محله که به صورت خودجوش مردمی است، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

*تجلیل از 40 چهره شاخص انقلابی و اثرگذار شهرستان دماوند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند تصریح کرد: تجلیل از 40 چهره شاخص انقلابی و اثرگذار شهرستان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تجمع حداقل 40 حلقه صالحین در نماز جمعه های شهرستان، خدمت رسانی 40 گروه جهادی در 40 محله، تجیل از 40 الگوی بسیجی نمونه، همایش اصناف یاران همیشگی انقلاب، 40 نشست روشنگری در مساجد، برگزاری جشنواره شب شعر، 40 ختم قرآن و صلوات، همایش روحانیون، دیدار با 40 نفر از نخبگان و علما، ارسال پیامک روزانه با دستاوردهای انقلاب و تهیه 40 جهیزیه برای نیازمندان که تا دهه فجر این تعداد افزایش می یابد تعدادی دیگر از برنامه های دهه فجر است.

عرب افزود: ارائه مشاوره در زمینه های مختلف، به صدا در آوردن زنگ انقلاب، همایش بانوی انقلاب، تنظیم و انتشار بیانیه، نمایشگاه ماکت موشک توسط دانش آموزان، معرفی نرم افزار، اجرای جنگ شادی، نمایشگاه های کتاب، فراخوان تندیس و لوگوی چهل سالگی انقلاب، جشنواره هنرهای تجسمی، اجرای تئاتر خیابانی به سمت انقلاب در محلات پرتردد، غبارروبی مزار شهدا و… از جمله سایر برنامه‌های در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 7 جلسه در سپاه شهرستان شکل گرفته و حوزه ها اقدامات متنوعی را دردست اجرا دارند که بارها تاکید شده که فضای عمومی شهر مد نظر قرار گیرد و فضای انقلابی شهرستان را با توجه به پیشینه آن شاهد باشیم در این راستا نیز اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

ابوذر نادری، رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: برای گرامیداشت هرچه بیشتر انقلاب باید بخش خصوصی نیز وارد عمل شوند چرا که دیگر 40 سالگی انقلاب را نخواهیم داشت.

وی افزود: همچنین در این رابطه نیاز به تعامل با بخش خصوصی وجود دارد زیرا این بخش نیز مدیون انقلاب است و مراسم ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر و 40 سالگی انقلاب باید به بهترین شکل برگزار شوند.

*چاپ کتاب از یک دانشمند دماوندی مربوط به چهار قرن گذشته

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند شوراهای اسلامی شهر و روستا طبق سال‌های گذشته برنامه‌های خود را در ایام دهه فجر اجرا خواهند کرد و مدیران اجرایی مصوبات مرتبط را با هماهنگی فرمانداری و بخشداران خواهند داشت.

نادری گفت: مجوزهای قانونی برای برگزاری مراسم در نقاط مختلف اخذ خواهد شد، هرچه بی‌مهری به آموزش کمتر باشد رغبت حضور دانشجویان و فرهنگیان در این شهر بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: چاپ کتابی از یک دانشمند دماوندی که در چهار قرن گذشته زندگی می‌کرده است به نشستی در شورای اسلامی و شهرداری دماوند محول شده تا معرفی بهتر شهرستان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا