فرماندار دماوند در بازدید از روستاهای کلاک و مشهد مطرح کرد؛

اختلافات محلی و رای دادگاه عامل ممانعت از اجرای عملیات آبرسانی به روستاهای مشهد و کلاک می‌باشد/ آسفالت روستای مشهد تا هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد

فرماندار شهرستان دماوند در بازدید از روستاهای کلاک و مشهد با بیان اینکه اختلافات محلی و رای دادگاه عامل ممانعت از اجرای عملیات آبرسانی به این روستاها می‌باشد، گفت: آسفالت روستای مشهد تا هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فرماندار و بخشدار بخش مرکزی شهرستان دماوند از روستاهای کلاک و مشهد در این شهرستان باهدف پیگیری روند پروژه‌های عمرانی بازدید کردند که در پی دیدار مردم این دو روستا نیز به بیان مشکلات اساسی خود در این روستا پرداختند.

ناصر محمودی فرد فرماندار شهرستان دماوند در پی بازدید از دو روستای کلاک و مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس بازدیدهای قبلی از این روستاها، مشکلاتی همچون طرح هادی و کاربری‌های ملکی مانند سایر روستاها به‌عنوان مشکلات مردم مطرح شد؛ اما موضوع مهم‌تر کمبود آب شرب و مشکل تأمین آن در این روستاها بود.

وی افزود: این دو روستا از سال‌های پیش با مشکل کمبود منابع آب شرب و تأمین آن مواجه بودند که خوشبختانه با توجه به تخصیص اعتبارات و هماهنگی امور آب روستایی، بخش عمده‌ای از این مشکلات برطرف شد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: فرمانداری و بخشداری مرکزی شهرستان دماوند متولی اجرای بخشی از پروژه‌های عمرانی در این دو روستا بودند که با پیگیری‌های انجام شده، برخی از نواقص موجود بررسی شد که قسمتی از این مشکلات ریشه در اختلافات محلی دارد و امیدواریم به‌زودی شاهد حل‌وفصل آنها باشیم.

محمودی فرد با اشاره به اینکه خوشبختانه تعداد روستاهایی که در سطح منطقه با مشکل آب شرب مواجه هستند بسیار اندک است، گفت: مشکلات مشابه روستاهای دیگری مانند لومان نیز با پیگیری‌های شرکت امور آب مرتفع شد و هرچند در روزهای پرمصرف تابستان احتمال مشکل کم‌آبی وجود داشت؛ ولی با رسیدگی به این موضوع در دو روستای مشهد و کلاک، دیگر مشکل جدی و زیرساختی در خصوص تأمین آب شرب در شهرستان دماوند وجود ندارد.

*اختلافات محلی و رای دادگاه عامل ممانعت از اجرای عملیات آبرسانی به روستاهای مشهد و کلاک می‌باشد

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت امور آب در خصوص اجرای طرح آبرسانی به این دو روستا، بیان کرد: بخشی از عملیات اجرایی این پروژه که مربوط به فرمانداری می‌باشد، از هفته آینده باحضور پیمانکار آغاز می‌شود و دیگری مربوط به اختلافات داخلی است در حال حاضر با رای دادگاه، ممانعت از اجرای عملیات شده است که امیدواریم به‌صورت کدخدامنشی، حل‌ و فصل گردد.

فرماندار شهرستان دماوند یادآور شد: موضوع مهم دیگر پروژه آسفالت روستای مشهد است که این امر اوایل هفته آینده باهدف سهولت تردد و بهره‌مندی مردم از این خدمات در دستور کار قرار می‌گیرد.

*اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای کلاک و مشهد

محمودی فرد با اشاره به وضعیت تأمین اعتبار این پروژه‌ها خاطرنشان ساخت: در خصوص تأمین آب روستایی، اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای آبرسانی به این دو روستا پرداخت شد و اعتبار مربوط به آسفالت‌ریزی برای روستای مشهد نیز با انجام صورت وضعیت، اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه پروژه‌های عمرانی در روستاها از طریق درآمد ساخت‌وساز، ارزش افزوده و محل جرائم راهنمایی و رانندگی تأمین می‌شود و با نظارت فرمانداری در اختیار روستاها قرار می‌گیرد که خوشبختانه باوجود محدودیت‌های مالی موجود در دولت، نگاه ویژه‌ای به توسعه روستاها به‌عنوان یکی از محورهای اصلی وجود دارد.

*اتخاذ تمهیدات ویژه در راستای توسعه گردشگری در روستای رودافشان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند رسیدگی به امور روستاها را ازجمله اقدامات همسو با زیرساخت‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: مسلماً انجام این زیرساخت‌ها، کمک بزرگی به بحث توسعه گردشگری و جلوگیری از مهاجرت از روستاها است و به این منظور تمهیداتی برای روستای رودافشان اندیشیده شده تا به‌صورت پایلوت جزء روستاهای گردشگری شهرستان دماوند مطرح گردد.

*اهالی روستای کلاک  به مدت هشت سال از مشکل بی آبی رنج می‌برند/ تأمین آب مصرفی توسط تانکرهای آبرسان انجام می‌شود 

علی فرهادی، رئیس شورای اسلامی روستای کلاک با اشاره به مشکل تأمین آب در این روستا، اظهار کرد: هشت سال است که مردم این روستا از مشکل بی آبی رنج می‌برند و تأمین آب مصرفی توسط تانکرهای آبرسان انجام می‌شود که با توجه به وضعیت اقتصادی اهالی، این روش مقرون‌به‌صرفه نیست.

وی افزود: در سال ۸۸ یک حلقه چاه در روستای هم‌جوار یعنی مشهد، با هدف انتقال آب شرب به روستای کلاک حفر شد که علیرغم پیگیری‌های مکرر متأسفانه همچنان این پروژه متوقف شده است.

*مدعی ملکی در اجرای پروژه آبرسانی به روستای کلاک ممانعت ایجاد کرده است

رئیس شورای اسلامی روستای کلاک ادامه داد: به علت وجود مدعی در مسیری که با طول ۱۴۰ متر به‌عنوان راه اختصاصی مطرح می‌باشد، در حال حاضر امکان آبرسانی به روستای کلاک وجود ندارد که این موضوع به دادگستری شهرستان دماوند ارجاع داده شد؛ اما متأسفانه باوجود اهمیت این موضوع، تاریخ رسیدگی به این پرونده در آبان ماه سال جاری مقرر شده است.

*پروژه سد خاکی در روستای کلاک فاقد لوله خروجی و مملو از گل‌ولای است

فرهادی تصریح کرد: حتی پروژه احداث شده  سد خاکی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال، همچنان فاقد لوله خروجی و مملو از گل‌ولای است و باوجود تقاضای لایروبی در سال 94، این امر همچنان محقق نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا