رئیس اداره پست شهرستان دماوند:

اختصاص ۱۰۰ هزار کدپستی به اماکن مسکونی و تجاری در شهرستان دماوند/ اجرای طرح پلاک کوبی اماکن روستایی در شهرستان دماوند نیاز به تعامل دهیاری‌ها دارد/ ماهانه حدود 75 هزار بسته پستی در شهرستان دماوند تبادل می‌شود

رئیس اداره پست شهرستان دماوند از اختصاص ۱۰۰ هزار کدپستی به اماکن مسکونی و تجاری در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای طرح پلاک کوبی اماکن روستایی در شهرستان دماوند نیاز به تعامل دهیاری‌ها دارد.

چنگیز احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در حال حاضر 296 نقطه روستایی در شهرستان برای کد پستی وجود دارد و کل رکوردها که باید کد پستی به آنها تعلق بگیرد بیش از 1000 مورد است که در دست اقدام هستند.

وی افزود: بسیاری از روستاها خالی از سکنه هستند و اغلب کشاورزی و باغی و ییلاقی می‌باشند لذا پست در آنجا فعال نیست.

رئیس اداره پست شهرستان دماوند گفت: روستاها دارای کد پستی هستند اما پلاک کوبی تقریبا در هیچ روستایی در سطح شهرستان دماوند انجام نشده است، لذا طی هماهنگی با دهیاری‌ها در نظر داریم روستاهایی که کددهی آنها تمام شده است پلاک کوبی شوند.

احمدزاده ادامه داد: اکثر روستاها دارای کد پستی هستند، کددهی براساس خانوار نیست و برحسب مکانی است که چند خانوار در آن زندگی می‌کنند، این موضوع به علت این است که روستاها اکثرا زمین‌های بزرگی هستند که گاهی تفکیک می‌شوند بنابراین نمی‌توانیم آمار دقیقی از تعداد کدهای پستی بدهیم.

وی تصریح کرد: اگر کسی کدپستی بخواهد مورد بررسی قرار می‌گیرد، با پلاک کوبی کدپستی‌ها می‌توانیم آمار دقیق‌تری داشته باشیم.

رئیس اداره پست شهرستان دماوند بیان داشت: کد پستی دادن به نقاط خارج از بافت‌‌های روستایی سخت است مگر اینکه ساختمان قدیمی باشد و دهیاری نیز آن‌را تایید کند، ملاک ما برای کددهی دهیاری است که در صورت تایید آن کد پستی می‌دهیم اما اگر تایید نکند نامه نمی‌دهد.

احمدزاده گفت: کدپستی الزامی است و برای گازرسانی و دریافت سوخت باید کد پستی داشته باشند در غیر اینصورت شرکت نفت سوخت نمی‌دهد.

رئیس اداره پست شهرستان دماوند اظهار داشت: اکثر روستاهای شهرستان دماوند از جمله چنارشرق، آیینه ورزان، جابان و روستاهای فعال اغلب درخواست کد پستی می‌کنند و به آنها بدون مشکلی کد داده می‌شود.

احمدزاده افزود: برخی نقاط درخواستی بدون کد پستی هستند و ما با سیستم و نقشه‌ها جانمایی کرده و برای متقاضی کد پستی تخصیص می‌دهیم.

وی گفت: در حال حاضر کدها به علت تفکیک اراضی کم و زیاد شده‌اند و باید دوباره به روزرسانی کنیم تا آمار دقیقی داشته باشیم.

رئیس اداره پست شهرستان دماوند ادامه داد: وقتی اقتصاد و خرید و فروش خوب باشد تعداد بسته‌های پستی افزایش می‌یابد گه در ایام کرونا نیز تعداد پست بسیار بود و به دو برابر رسید، اما اکنون کمی از تعداد بسته های پستی به علت رسوبات اقتصادی کاسته شده است.

*روزانه بیش از 3000 بسته پستی وارد شهرستان دماوند می‌شود/ تبادل ماهانه حدود 75 هزار بسته پستی در شهرستان دماوند

احمدزاده بیان داشت: تقریبا به طور میانگین روزانه بیش از 3000 بسته پستی می‌رسد که این رقم در ماه حدود 75 هزار بسته در کل شهرستان دماوند و روستاها پست می‌شود.

وی عنوان کرد: اغلب بسته‌های پستی که از سازمان‌ها نیابت داریم مربوط به نیروی انتظامی، ثبت اسناد، دادگستری، شناسنامه مالکیت خودرو، سند ملکی، ابلاغیه‌های دادگستری و اداره کار و … و نیز کارت ملی از ثبت احوال است.

رئیس اداره پست شهرستان دماوند اظهار داشت: همچنین کالا و اجناس مختلفی که مردم از شرکت‌های اینترنتی خرید می‌کنند از طریق پست به درب منازل ارسال می‌شوند.

احمدزاده افزود: در دوران کرونا که بسیاری از ادارات تعطیل شدند، اداره پست هیچگاه تعطیل نشد و فعالیتش به سبب خریدهای اینترنتی بیشتر شد.

وی ادامه داد: در کل شهرستان دماوند نزدیک به 50 تا 60 نفر در پست مشغول به کار هستند.

رئیس اداره پست شهرستان دماوند گفت: پست در همه فصول و ایام بحرانی و در هر شرایط آب وهوایی فعال است و نباید مسئولان پست و نیروهایش را نادیده بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا