رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دماوند:

اجرای 2 کیلومتر لکه گیری آسفالت در محور فیروزکوه – دماوند/ اصلاح شیب و رنگ آمیزی نیوجرسی بیش از 20 کیلومتر از محور دماوند – فیروزکوه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دماوند با بیان اینکه تاکنون 2 کیلومتر لکه گیری آسفالت در محور فیروزکوه – دماوند اجرا شده است، گفت: اصلاح شیب و رنگ آمیزی نیوجرسی بیش از 20 کیلومتر از محور دماوند – فیروزکوه توسط راهداری انجام گرفت.

سید احمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در حال حاضر این اداره روکش آسفالت در محدوده فیروزان به طول 2 کیلومتر را در دست اجرا دارد و تا روزهای آتی لکه گیری محور فیروزکوه – دماوند در محدوده جابان را در دستور کار قرار خواهد داد.

*لکه گیری محور فیروزکوه – دماوند محدوده جابان در دستور است

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و در صورت موافقت پیمانکار، مقدار باقیمانده روکش محور صالح‌آباد در برنامه کاری راهداری قرار می‌گیرد، همچنین در روزهای آتی نسبت به درزگیری محور اصلی دماوند فیروزکوه اقدام می‌شود و قرارداد مربوطه در حال پیگیری است. اعتبارات پروژه‌ها بیشتر از طریق استان تخصیص داده می‌شود.

*جاده صالح آباد حدود 10 کیلومتر روکش آسفالت شده است/ حدود 2 تا 3 کیلومتر روکش آسفالت  جاده صالح آباد باقی ماند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دماوند در خصوص پروژه روکش آسفالت جاده صالح‌آباد گفت: اغلب اقدامات برای این محور انجام شده است و در قرارداد اداره کل راهداری با پیمانکار مربوطه مقرر بود 5 کیلومتر از این جاده روکش شود، اما با مساعدت مسئولان و متولیان حدود 10 کیلومتر از جاده صالح آباد روکش شده است.

حسینی ادامه داد: کل مسیر محور صالح آباد 12 کیلومتر است که حدود 2 تا 3 کیلومتر باقی مانده و امید است با موافقت پیمانکار روکش باقیمانده مسیر انجام شود.

*رفع سد معبر در محور دماوند – فیروزکوه نیازمند عزم جهادی دستگاه‌های ذیربط است

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه سد معبر تصریح کرد: رفع سد معبر نیازمند عزم جهادی دستگاه‌های ذیربط است و تنها اداره راهداری دخیل نیست، حدفاصل پل شلمبه تا اسلام‌آباد در محدوده شهر دماوند است که باید مسئولان شهری کمک حال اداره راه باشند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دماوند عنوان کرد: قرار گرفتن دام و طیور در جاده مستلزم همکاری و ورود جهاد کشاورزی، اداره بهداشت و دامپزشکی است تا در کنار هم از دست‌فروشی در کنار جاده‌ها ممانعت به عمل آید.

حسینی گفت: سرعت خودروها در داخل و خارج از شهر متفاوت است و توقف خودروها برای خرید موجب خطراتی در جاده‌ها می‌شود، نسبت به ریشه کنی این مشکل پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: طرحی که برای رفع سد معبر توسط فروشندگان جاده‌ای ارائه شده است مقطعی بوده‌اند و رفع این مشکل نیازمند تداوم و همکاری و عزم جدی دستگاه‌ها است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دماوند افزود: اکثر فروشندگان جاده دست‌فروشی در جاده را حق خود می‌دانند حتی برخی نسبت به جاده احساس مالکیت پیدا کرده‌اند زیرا سال‌هاست که در جاده دست‌فروشی می‌کنند.

*متولی نگهداری پل تاریخی دلیچایی میراث فرهنگی است/ راهداری می‌تواند در زمینه ادوات سنگین به میراث فرهنگی کمک کند

حسینی در رابطه با تخریب پل قدیمی دلیچایی ادامه داد: این پل ثبت آثار ملی است بنابراین متولی آن اداره میراث فرهنگی می‌باشد که از طریق مکاتبات با اداره کل و میراث فرهنگی پیگیری‌هایی صورت گرفته است زیرا راهداری در حوزه میراث فرهنگی به هیچ عنوان نمی‌تواند ورود کند.

وی تصریح کرد: راهداری می‌تواند در زمینه ادوات سنگین به میراث فرهنگی کمک کند به شرطی که این اداره نسبت به ترمیم و مرمت پل قدیمی ورود کند.

*اصلاح شیب و رنگ آمیزی نیوجرسی بیش از 20 کیلومتر از محور دماوند – فیروزکوه/ شانه‌سازی بیش از 10 کیلومتر در محور دماوند – فیروزکوه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دماوند در مورد طرح‌های پاییزی عنوان کرد: طی 3 ماه اخیر در سیما و منظر و حریم‌سازی جاده اقدامات مثبتی انجام شده است و بیش از 20 کیلومتر از محور دماوند فیروزکوه حدفاصل شلمبه، آیینه ورزان، جابان و دیگر نقاط، اصلاح شیب و رنگ آمیزی و … صورت گرفته است.

حسینی گفت: یکی از اقدامات بسیار مثبت امسال شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها بوده است تا حاشیه امنی در زمان حوادث برای خودروها داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای اقدام مذکور با ادوات موجود و تلاش همکاران، هزینه چندانی نشده است و در زمینه منظر آرایی به علت تهیه رنگ و دیگر اقلام، بیش از 500 میلیون تومان هزینه شده است.

حسینی افزود: شانه‌سازی از سرازیری محور دماوند – فیروزکوه محدوده شهر آبسرد تا ابتدای معاینه فنی بیش از 10 کیلومتر انجام شده است، در محدوده سیدآباد حدفاصل سربندان تا سیدآباد نیز این اقدام صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است تا قبل از بارندگی‌ها اکثر راه‌هایی که نیاز به اصلاح شیب و شانه سازی دارند اجرایی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا