مدیرکل آبفای شرق استان تهران:

اجرای طرح فاضلاب شهری در کیلان و آبسرد 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل آبفای شرق استان تهران گفت: اجرای طرح فاضلاب شهری در کیلان و آبسرد نزدیک به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  رحمت اله محمدی در نشست علنی شورای اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: ایجاد تأسیسات فاضلاب شهری در شهر دماوند چهار بخش دارد، 250 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب برای افق 1420 با برآورد 160 میلیارد تومان یکی از این بخش‌ها است.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت 16 هزار مترمکعب در شبانه‌روز با اعتبار 100 میلیارد تومان، ایستگاه پمپاژ با حدود 6 میلیارد تومان برآورد هزینه و نهایتاً 6.7 کیلومتر خط انتقال فاضلاب دماوند بخش‌های دیگر این پروژه را شامل می‌شوند.

مدیر عامل آبفای شرق استان تهران عنوان کرد: مبلغ پیمان در حال حاضر 25 میلیارد و 600 میلیون تومان است که با در نظر گرفتن تعدیل‌ها قطعاً این رقم به 35 تا 40 میلیارد تومان خواهد رسید.

محمدی گفت: مجموعاً پروژه‌های این چهار بخش با اعتباری نزدیک به 50 میلیارد تومان از محل منابع جاری شرکت، آغاز شده است و با قوت به پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: خط انتقال از شرکت گرید 1 انتخاب شده و تمام لوله‌ها سفارش داده شده است، برای هر کیلومتر 2 میلیارد تومان به حساب شرکت مربوطه پیش پرداخت شده است، هم‌افزایی مسئولان در این منطقه باعث می‌شود زمینه‌های کار فراهم شود این در حالی است که از محل منابع جاری اعتباری نداریم.

مدیر عامل آبفای شرق استان تهران گفت: پیمانکار قول داده است 30 میلیارد تومان تا چند ماه آینده در این شهر سرمایه‌گذاری شود.

محمدی بیان کرد: طی جلساتی با مسئولان شهرستان دماوند مقرر شده است این پروژه به طور مشارکتی حتماً نهایی شود و به صورت ویژه در دستور کار شرکت قرار داده شده تا به سرانجام مثبت برسد.

وی افزود: طی تفاهمنامه‌ها مقرر شد 30 درصد از اعتبارات توسط شهرداری، 30 درصد از محل منابع جاری شرکت و مابقی از محل منابع عمومی دولت بر مبنای مجوزهای صادره از طریق معاون اول رئیس جمهور تأمین شود.

مدیر عامل آبفای شرق استان تهران بیان کرد: کل اعتبار مورد نیاز برای طرح فاضلاب شهر دماوند 300 میلیارد تومان است که 100 میلیارد را دولت، 100 میلیارد را شرکت آب و فاضلاب و 100 میلیارد تومان را نیز شهرداری تأمین خواهد کرد.

محمدی ادامه داد: در دو شهر کیلان و آبسرد نیز مطالعات کامل صورت گرفته و مجوزهای لازم اخذ شده است، طی مکاتباتی اجرای این پروژه برای شهرهای دماوند، کیلان، آبسرد و فیروزکوه مورد تأکید معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته است.

وی گفت: اگر ردیف اعتباری برای دو شهر مذکور گشایش یابد قطعاً مجوزهای مورد نیاز برای آغاز عملیات اخذ خواهد شد.

مدیر عامل آبفای شرق استان تهران عنوان کرد: برآورد اولیه برای اجرای طرح فاضلاب در دو شهر کیلان و آبسرد نزدیک به 90 تا 100 میلیارد تومان است، تلاش می‌شود مردم همکاری‌های لازم را به عمل آورند یا با روش‌ها و مدل‌های مالی متفاوت اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

محمدی بیان کرد: روستاهای شمشک و دربند سر به شهر تبدیل شده‌اند و اقداماتی غیرتخصصی برای فاضلاب صورت گرفته است اما این اقدامات مورد پیگیری قضایی قرار گرفته است. باید آورده‌ها صورت جلسه شوند و همه موارد طبق توافق طرفین باشد.

وی عنوان کرد: امید است در گام‌های بعدی روستاها، بخشهای خصوصی، محلی و هیات امنایی سامان داده و یکپارچه شوند و اجرای عملیات تحت مجموعه ارگان‌های مربوطه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا