معاون سیاسی و انتظامی فرماندار دماوند:

اجرای طرح ساماندهی متکدیان در شهرستان دماوند دستور کار است/ از سوء استفاده باندهای احتمالی از کودکان و سالمندان برای امر تکدی‌گری پیشگیری شود

‍معاون سیاسی و انتظامی فرماندار دماوند با بیان اينکه اجرای طرح ساماندهی متکدیان در شهرستان دماوند دستور کار است، گفت: از سوء استفاده باندهای احتمالی از کودکان و سالمندان برای امر تکدی‌گری پیشگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، ابوالفضل‌ حلیم زمهریر در هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دماوند اظهار داشت: در سیاست های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور، اولویت اصلی بر انجام امور فرهنگی و پیشگیری است؛ اما در کنار آن با تمام توان مقابله با عرضه، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی مدنظر قرار دارد.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت مجازی و حضوری در هفته‌های آتی، باید برنامه‌ریزی در جهت آموزش آشنایی با انواع مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن در بستر فضای مجازی و حضوری برای دانش آموزان، اولیا، معلمان و دانشجویان با توجه به شرایط جامعه هدف توسط نهادهای متولی در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار دماوند گفت: محیط پیرامونی و اطراف مدارس، دانشگاه ها و محیط های آموزشی با هدف جلوگیری از عرضه احتمالی مواد مخدر و فعالیت خرده فروشان و عرضه کنندگان، توسط عوامل انتظامی به صورت مستمر مورد رصد و پایش قرار گیرد.

زمهریر گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه‌ریزی و هماهنگی های لازم را برای برگزاری نشست های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد برای تمامی واحدهای تولیدی و کارگری شهرستان به عمل آورده و هماهنگی اساتید و مربیان آموزشی از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل راه اندازی گرم‌خانه در همه شهرستان‌ها، با احصاء آسیب ها و مشکلات، دایر کردن این مراکز و اتخاذ تمهیدات همه جانبه و پیشگیری از آسیب های احتمالی، ویژه افراد بی خانمان، کارتن‌خواب و آسیب‌دیدگان اجتماعی با همکاری شهرداری ها، شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار دماوند بیان کرد: همچنین در نظر است علاوه بر خدمات دهی طبق دستورالعمل مراکز مذکور، مباحث آموزشی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و درمان هم در این مراکز توسط دستگاههای متولی صورت پذیرد.

زمهریر عنوان کرد: طرح ساماندهی متکدیان با محوریت نیروی انتظامی و بهزیستی در دو بخش دماوند و رودهن در دستور کار قرار دارد تا از سوء استفاده باندهای احتمالی از کودکان و سالمندان برای امر تکدی‌گری پیشگیری شود و کودکان و سالمندان در صورت نداشتن سرپرست مناسب، به مراکز نگهداری مناسب سپرده خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا