شهردار دماوند خبر داد؛

اجرای طرح تبدیل فاضلاب کشتارگاه شهر دماوند به آب کشاورزی با همکاری دانشگاه شریف/ پیاده‌سازی سیستم پیش‌سردکن کشتارگاه دماوند در مراحل پایانی می‌باشد

شهردار دماوند از اجرای طرح تبدیل فاضلاب کشتارگاه به آب کشاورزی با همکاری دانشگاه شریف و مراحل پایانی پیاده‌سازی سیستم پیش‌سردکن در این مکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عباس صفری در نخستین نشست شورای بهداشت و درمان شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان اظهار داشت: زمانی میتوان گفت شهری پویاست که روحی سرحال داشته باشد، یکی از قوی‌ترین مبانی طراحی شهری در کنار رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی، حفظ محیط زیست است.

وی افزود: آنچه که در این میان بسیار حائز اهمیت است، بحث پیشگیری می‌باشد که ارزان‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود، لذا باید تاکید ما بر روی بحث پیشگیری باشد و رسانه‌ها در این خصوص بسیار موثرند.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: استاندارد تولید زباله به ازای هر نفر حدود 600 گرم است در حالی که در شهر حدود یک کیلو و 200 گرم شاهد تولید زباله به ازای هر نفر هستیم.

صفری تاکید کرد: ورزش جزو سبک‌های زندگی است که با تغییر رویه زندگی بسیاری از مشکلات افراد برطرف می‌شود؛ سبک زندگی و اصلاح آن از جمله موضوعات حایز اهمیت است.

وی عنوان کرد: در خصوص جداسازی زباله اولین اقدام ما استفاده از فضاهایی مانند مساجد و فضاهای عمومی بود و در این راستا گروه‌هایی آموزش دیدند و پلاستیک‌هایی جهت تفکیک زباله تر و خشک در اختیار آنها قرار گرفت.

شهردار دماوند ادامه داد: استقرار دو کانکس در میدان جهاد و 17 شهریور از دیگر اقدامات شهرداری دماوند بود که افراد به ازای تحویل زباله خشک مواد بهداشتی و شوینده دریافت کنند.

صفری گفت: پیش از این شاهد دپوی زباله و انباشت آن به صورت سالیان سال بودیم در حالی که هم‌اکنون می‌توان در آن واحد بارگیری و به گندک انتقال دهیم؛ منطقه گندک ارزیابی زیست محیطی دارد و به این جهت سوله‌ای در آن مکان احداث شده و به جداسازی زباله می‌پردازد.

وی با اشاره به موضوع کشتارگاه دماوند تصریح کرد: در حال حاضر پیش‌سردکن آماده شده و در مراحل انتهایی است که با ظرفیت بالایی مشغول فعالیت خواهد شد؛ اگر کشتارگاه به صنعتی نیز تبدیل شود باز هم پیش سرد کن اجازه این کار را به ما خواهد داد و تا یک ماه آینده تحویل داده می‌شود.

شهردار دماوند بیان کرد: تبدیل فاضلاب کشتارگاه به آب کشاورزی برای اولین بار در شهر دماوند انجام می‌شود و در این خصوص با دانشگاه شریف قرارداد بسته و موضوع در حال اجراست، ساختمان جلوی دانشگاه آزاد نیز در راستای تبدیل فاضلاب به حوزه شهر مورد نظر قرار گرفته است.

صفری اذعان داشت: در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد در حال انجام کار علمی هستیم، زمینی در منطقه گندک در نظر گرفتیم که محصور شده و در حال امور منقدماتی هستیم؛ اعتبار این موضوع دریافت و طرح در دست تهیه است.

وی در خصوص میزان نامتعارف جمع‌آوری سگهای ولگرد از جمع‌آوری یک‌هزار و 200 قلاده سگ در طول یک سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا