مدیرکل جمعیت هلال‌احمراستان تهران خبر داد؛

اجرای طرح تابستانه در۱۶ پایگاه هلال‌احمر استان تهران/ پایگاه امداد و نجات شهر آبعلی در حال تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان تهران از اجرای طرح تابستانه در ۱۶پایگاه استان تهران و تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پایگاه شهر آبعلی خبر داد.

حسین کتابدار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند  اظهار کرد: در این طرح که از ۲۵ خردادماه آغاز می‌شود، حدود ۲۰۰ نفر امدادگر و نجات‌گر به‌صورت شبانه‌روز در این پایگاه‌ها مستقر و آماده ارائه خدمات هستند.

وی افزود: از تعداد پایگاه‌های مذکور دو پایگاه اصلی در شهرستان دماوند است که یک پایگاه در ۱۵ هکتار زمین با تعداد زیادی سوله با آشیانه بالگرد و پد بالگرد در سطح کشور یکی از بی‌نظیرترین و یا کم‌نظیرترین پایگاه‌هاست.
مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان تهران ادامه داد: در این خصوص مشکلاتی در مورد سند زمین وجود دارد که با همکاری اداره منابع طبیعی مرتفع می‌شود تا امکانات خودرویی را در آن افزایش دهیم.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان تهران بیان کرد: طرح تابستانه از ۲۵ خردادماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و ما آمادگی خاصی در این محور خواهیم داشت؛ تعداد زیادی از همشهریان در این محور تردد خواهند داشت و پایگاه‌های ما آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارند.

کتابدار عنوان کرد: علاوه بر پایگاه چناران، یک مرکز امداد و نجات در شهر آبعلی نیز در حال تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و امکانات خوبی را در اختیار شهرستان دماوند قرار می‌دهیم.

وی گفت: با توجه به درآمدزایی ایجاد شده امکانات خوبی وارد شهرستان دماوند خواهد شد؛ این شهرستان ظرفیت‌های زیادی دارد و علاوه بر اینکه محل ترانزیت و عبور مسافران است بسیاری از مردم طبیعت‌دوست و کوهنورد در آن حضور دارند؛ ازاین‌رو همه امکانات ما در سال جاری بسیج شده‌اند که به‌رغم مشکلات مالی از اعتبارات استانی استفاده کنیم و اعتبارات ملی به سمت دماوند سوق داده شود.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان تهران تصریح کرد: در هر شیفت پنج نفر در پایگاه حضور دارند؛ پایگاه‌ها مجهز به آمبولانس، ست نجات و سایر امکانات لازم برای کار امدادی و نجات هستند و در هرروز بیش از ۲۰۰ نفر امدادگر و نجات گر به‌صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

کتابدار از همه رانندگان تقاضا کرد که را رعایت اصول اولیه رانندگی با آرامش تردد کنند و افراد در صورت وقوع اتفاق با سامانه 112 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا