دادستان شهرستان دماوند:

اتباع خارجی غیرمجاز به علت عدم ساماندهی و احراز هویت در ایجاد ناامنی بی‌تاثیر نیستند/ متکدیان اتباع خارجی با احراز هویت ساماندهی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه اتباع خارجی غیرمجاز به علت عدم ساماندهی و احراز هویت در ایجاد ناامنی بی‌تاثیر نیستند، گفت: متکدیان اتباع خارجی پاکستانی و افغانستانی با احراز هویت ساماندهی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسن ابراهیمی بسابی در دیدار با جمعی از اصحاب و خبرنگاران شهرستان دماوند اظهار کرد: قتل‌های صورت گرفته در این شهرستان در سال گذشته بیشتر توسط اتباع خارجی غیرمجاز صورت گرفته بود که خوشبختانه افراد شناسایی و دستگیر شدند و یا افرادی در جایی دیگر تدارک قتل را دیده و اقدام به انتقال جسد در دماوند می‌کردند.

وی افزود: انجام ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این امر بی‌تاثیر نیست، همچنین اتباع خارجی به دلیل نداشتن هویت مشخص در ایجاد ناامنی بی‌تاثیر نیستند و امیدواریم که در سال جاری با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، قضایی و امنیتی تدابیری در راستای ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز اندیشیده شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: اتباع خارجی پاکستانی و افغانستانی بعضا به تکدی‌گری نیز می‌پردازند که امیدواریم هویت آنها مشخص شده و ساماندهی شوند.

ابراهیمی بسابی تصریح کرد: علاوه بر این ویلاسازی‌هایی به صورت غیرمجاز در شهرستان دماوند انجام شده که هویت مشخصی ندارد و اغلب به جهت قوانین و مقررات موجود از اتباع بیگانه به عنوان سرایدار استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته پیشنهادی در نشست شورای اداری مطرح کردیم که بر اساس آن شوراها و دهیاری‌ها موظف به شناسایی اماکن و مالکان ویلاها باشند و از آنها تعهدی اخذ کنند که از اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده نکنند و در صورت مجاز بودن نیز باید جواز کار داشته باشند؛ این امر موجب ایجاد اشتغال برای افراد بومی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در خصوص برگزاری پارتی‌های شبانه در این شهرستان گفت: خوشبختانه در شهرستان دماوند نسبت به برخی از شهرهای دیگر کمتر شاهد این موضوع هستیم که شاید به دلیل سختگیری‌های ما در این شهرستان باشد؛ به طوری که حتی نیمه شب نیز گشت‌هایی داشته و در این راستا تعدادی ویلا پلمپ شدند.

ابراهیمی بسابی اذعان داشت: در این خصوص در طول ایام نوروز تخلفات مشهود و آزار دهنده‌ای مشاهده نشد و تنها در حد تذکر بود؛ ما نمی‌خواهیم که آزادی مشروع مردم را صلب کنیم، بلکه باید این فرهنگ ایجاد شود که مردم خود به قوانین و شئونات احترام بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا