آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند/ «مرتضی طهماسبی» دادستان جدید شهرستان دماوند شد

آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، روز پنجشنبه آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با حضور رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، شاکرمی، معاونت قضائی رئیس کل دادگستری استان تهران، رحمتی، معاون اداری و مالی دادگستری استان تهران، ائمه جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین ادارات شهرستان دماوند در سالن آمفی تئاتر اردوگاه شهید مصطفی خمینی(ره) برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم «مرتضی طهماسبی» با حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان دماوند معارفه و از زحمات دو ساله «محمدتقی تقی‌زاده» دادستان سابق این شهرستان قدردانی شد.

*برای مشکلات تغییر کاربری اراضی زراعی شهرستان دماوند باید به دنبال راه چاره باشیم/ عدم بازنگری طرح هادی موجب افزایش ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود

شاکرمی، رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: تعداد زیاد پرونده‌های قضایی از یک سو نشان دهنده اعتماد مردم به دستگاه قضا است و از سوی دیگر نشان دهنده افزایش دعاوی است که علت را باید یافت.

وی افزود: همه دعاوی و شکایات را نباید به سمت و سوی دادگستری کشاند و نقش خود را در جامعه باید بدانیم و راههای حل اختلاف را طی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: باید مسائل را ریشه یابی کرد زیرا بی برنامه کار کردن نتیجه بخش نیست، وقتی میگوییم یکی از مشکلات مهم شهرستات تغییر کاربری اراضی زراعی است باید به دنبال راه چاره گشت و مشکل را حل کرد.

شاکرمی تصریح کرد: روستاهایی که طرح هادی آنها نیاز به بازنگری دارد اما با پیچ و خم اداری روبروست باعث می‌شود که مردم دست به ساخت و ساز بزنند و زمینها را تغییر کاربری دهند زیرا به اراضی نیاز دارند.

وی گفت: درست است که از نظر قانونی نباید زمین زراعی را تغییر کاربری داد و تولید ناخالص ملی را دچار مشکل کرد اما زمین به صاحبانش تعلق دارد و به آن نیاز دارند بنابراین باید راه دیگری پیدا کرد که راه حل آن بازنگری در طرح هادی است تا جرمی صورت نگیرد.

شاکرمی ادامه داد: پیشگیری در همه جرایم بهترین راه است و دستگاه قضایی باید رهبری و مسئولیت آنرا برعهده گیرد و سایر دستگاهها اجرایی کنند.

وی عنوان کرد: شهرستان دماوند دارای مشکلات اراضی و اسناد است که دستگاهها باید برای رفع مشکل چاره‌اندیشی کنند، نیاز است دماوند از نظر کارشناسی در زمینه های مختلف غنی شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: یکی از پایه های اصلی مدیریت ارتباط با مردم است لذا مدیران باید مطالبات مردم را بپرسند و بدانند و تغییراتی را ایجاد کنند.

شاکرمی ادامه داد: قاضی نیز باید شجاعت داشته باشد و با تصمیمات قاطع هرجا نیاز هست دعوا را قطع کند و تصمیم آخر را دادستان بگیرد.

*قوانین به نفع عموم مردم شهرستان دماوند به روزرسانی شوند/ مساله روستاهای داخل بافت و خارج بافت باید زودتر حل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه‌ شهرستان دماوند در مراسم توریع و معارفه دادستان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه دادگستری باید پناهگاه مردم باشد گفت: نیاز است که قوانین به نفع عموم مردم به روزرسانی شوند.

وی اظهار داشت: قوانینی وجود دارد که به دلیل به روزرسانی نشدن مشکل مردم را حل نمی‌کنند، دولت و مجلس و دستگاه قضا باید در این باره داخل شهرستان همفکری کرده و مشکلات حل نشدنی را احصا و با اصلاح قوانین آنها را حل کنند.

فتاح دماوندی افزود: باید کمک کنیم قوانین به روزرسانی شوند، به طور مثال مساله روستاهای داخل بافت و خارج بافت باید زودتر حل شود، برخی از روستاها بزرگ شده‌اند اما چون در قانون لحاظ نشده خارج بافت محسوب میشوند.

وی ادامه داد: امروزه شهرها و روستاها بزرگ شده‌اند و مردم به خدمات آب و برق و گاز نیاز دارند، اگر خدمات قانونی بدهیم از سرقت برق و گاز جلوگیری میشود و نیاز به ماده ۱۰۰ ایجاد نمیشود.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم دوست دارند کارهایشان قانونی و بدون تخلف انجام شود لذا باید کمک کنیم قوانین اصلاح شوند و تکلیفشان زودتر تعیین شود.

*بسیاری از اراضی و انفال ملی در سطح شهرستان دماوند حفظ و رفع تصرف شدند

برهان رضایی، رئیس دادگستری شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: مجموعه دادگستری پناهگاه مردم جهت احقاق حقوقشان است.

وی افزود: بسیاری از اراضی و انفال ملی در سطح شهرستان دماوند با تلاشهای دادستان سابق دماوند و همراهی مسئولان حفظ و رفع تصرف شدند.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند گفت: حمایت از حقوق زندانیان و مساعدت به انجمن حمایت از زندانیان از دیگر اقدامات دادستان سابق دماوند بود و در مناسبتهای مختلف برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمندان و خانواده های زندانیان اقدامات مثبتی انجام شد.

رضایی ادامه داد: دادستان سابق در کاهش تعداد پرونده‌ها نیز گام‌هایی موثر برداشت و بعد از تودیع در منصب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پیشوا خدمت خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: طهماسبی دادستان جدید دماوند از نیروهای خدوم دادگستری است و عملکرد مثبت و عالی داشته و منشا خیر بوده است.

*در اغتشاشات اخیر با تدبیر و همدلی و حمایت شورای تامین دماوند کوچکترین مشکلی در ایجاد امنیت برای مردم نداشتیم

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داست: در سطح این شهرستان مسئولان و مردم انقلابی در ید واحدی هستند و شاهد برقراری نظم و امنیت در دماوند هستیم.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر با تدبیر و همدلی و حمایت شورای تامین کوچکترین مشکلی در ایجاد امنیت برای مردم نداشتیم، پیش بینیهای لازم انجام شده و نگذاشتیم هسته اولیه اغتشاشات در شهرستان دماوند کلید بخورد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در دولت مردمی رئیسی اقدامات بسیاری در شهرستان دماوند به ثمر رسید، بعد از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ۱۰ روستای صعب العبور از نعمت گاز برخوردار شدند و تا پایان سال در این شهرستان روستایی نداریم که از نعمت گاز، برق، تلفن یا دیگر خدمات برخوردار نباشند.

طاهرخانی تصریح کرد: در خدمات درمانی نیز شرایط همینگونه است، یکی از مطالبات مردم افتتاح بیمارستان در شهر دماوند و خدمات درمانی تامین اجتماعی بود که در حال تحقق می‌باشد.

*برنامه‌های عملیاتی در شهرستان دماوند برای برخورد با مفاسد، رانت خواری و ویژه خواری خواهیم داشت

طهماسبی، دادستان جدید شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: دادستانی یکی از پرمشغله‌ترین مناصب دستگاه قضایی است و حدود ۳۰۰ وظیفه مسلم قانونی دارد لذا انجام این وظایف به تنهایی و بدون کمک سایر دستگاههای قضایی و دیگر مسئولان میسر نیست.

وی افزود: برنامه‌های رفع اطاله دادرسی مانع بسیاری از مفاسد در دستگاه قضایی میشود لذا برنامه‌هایی در این راستا پیش بینی شده است.

دادستان شهرستان دماوند گفت: در حوزه پیشگیری از جرم نیز باید همه پای کار باشند، بالا بردن رضایت مردم، حفظ حقوق عامه، حفظ انفال، برخورد با مفاسد و رانت خواری و ویژه خواری تعدادی دیگر از وظایف دادستانی میباشد که برنامه‌های عملیاتی در این راستا اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است محمدتقی تقی‌زاده، با حکم رئیس قوه قضاییه به عنوان دادستان دادستان پیشوا منصوب شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا