با حضور پرشکوه آحاد مردم و مسئولان شهرستان دماوند برگزار شد؛

آیین تشییع و خاکسپاری ۲ شهید گمنام در شهر آبسرد + فیلم و تصاویر

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، آیین باشکوه تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر دو شهید گمنام با حضور گسترده آحاد مردم و مسئولان شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، این مراسم تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام امروز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه ساعت ۹ صبح از میدان شهید فخری‌زاده به سمت پارک غدیر شهر آبسرد برگزار گردید.

در این مراسم سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند، سید احمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم شریف دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان، حجت الاسلام میرشریفی، امام جمعه شهر آبسرد، سرهنگ نجفی، فرمانده ناحیه سپاه دماوند، تقی‌زاده، دادستان دماوند، سلیمانی، بخشدار مرکزی دماوند، جمعی از مسئولان ادارات و عوامل نظامی و انتظامی در شهر آبسرد حضور داشتند.

یکی از این شهدای گمنام ۲۰ ساله و در عملیات کربلای هشت شملچه سال ۱۳۶۶ و دیگر شهید، ۲۵ ساله و در منطقه عملیاتی تک دشمن زبیدات عراق سال ۱۳۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که به تازگی پیکر مطهر آنان تفحص شده‌اند.

*جای ۲ شهید گمنام در شهر آبسرد خالی بود/ مردم فهیم و انقلابی شهر آبسرد با تشییع پیکر شهدای گمنام تکلیف خود را ادا کردند

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در آبسرد اظهار داشت: جای این دو شهید در شهر آبسرد خالی بود، به برکت این دو شهید گمنام که هدیه‌ای به مومنان این شهر است آبرو و خیر و برکت و تبرک و شفاعت برای شهر حاصل می‌شود.

وی افزود: کور است چشمی که نمی‌بیند شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی دارند و ما نیز از روزی آنها می‌خوریم، اگر چشم‌ها را باز کنیم آیه شهدا زنده‌اند را امروز در جمعیتی که برای استقبال از دو شهید گمنام آمده‌اند می‌بینیم.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران بیان کرد: فهم ما از زنده بودن شهدا و روزی آنها به دلیل دنیایی بودنمان سخت است و شاید فهم آنرا نداشته باشیم اما خداوند پاسخ این افراد را داده است و تعالی و رشد و حیات و رزق شهدا به گونه‌ای دیگر است.

ذوالقدر با بیان اینکه دو شهید گمنام در گلزار شهدا و پارک غدیر تشییع شدند، ادامه داد: این شهدا هدیه خداوند و موجب برکت برای شهر آبسرد است، این شهر دارای نقصی بود که امروز این نقص از بین رفت.

*فرزندان جوانان و نوجوانان را به زیارت قبور شهدا عادت دهید

وی تصریح کرد: فرزندان خود مخصوصا جوانان و نوجوانان را به زیارت قبور شهدا عادت دهید و آنها را همچون شهدا تربیت کنید در این صورت در هیچ صحنه‌ای عقب ماندگی نخواهند داشت.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اضافه کرد: مردم فهیم و انقلابی شهر آبسرد با تشییع پیکر شهدای گمنام تکلیف خود را به این دو شهید ادا کردند.

ذوالقدر گفت: دشمن هرچه توان داشت در 42 سال برای تضعیف انقلاب به کار برده و از تسلیحات نظامی و جنگ عبور کرده است زیرا در صنعت نظامی به برابری با دشمن رسیده‌ایم اما باید مراقب فرزندانمان باشیم چراکه دشمن از نماز و حجاب، دعا و نماز جمعه، اتحاد و وحدت مومنان می‌ترسد.

وی عنوان کرد: سختی‌هایی در پیش پای این مبارزات وجود دارد زیرا دشمن همه توان خود را برای نابودی کشور و نظام به کار بسته است اما با همت و تحمل و اراده مردم از مشکلات اقتصادی و مساله معیشتی عبور می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا