رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند:

آموزش 350 نفر نجاتگر توسط هلال‌احمر برای مواقع بحرانی در شهرستان دماوند/  دعوت از اقشار مختلف جهت آموزش امداد و کمک‌های اولیه در شهرستان دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند از آموزش 350 نفر نجاتگر توسط جمعیت هلال‌احمر برای مواقع بحرانی در این شهرستان و دعوت از اقشار مختلف جهت آموزش امداد و کمک‌های اولیه خبر داد.

سعید طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت:  جمعیت هلال احمر وظیفه اصلی و مهم امداد و نجات در زمان بلایا و حوادث طبیعی را بر عهده دارد، امدادگران در عرصه‌های مختلف و انواع حوادث و بلایا همچون زلزله، سیل و… نقش آفرینی کرده و ضمن به خطر انداختن جان خود به تعداد بسیاری از مسافران، مردم دماوند و هموطنان کمک می‌کنند.

وی افزود: شهرستان دماوند از حیث موقعیت جغرافیایی و جاده‌های کوهستانی نیاز به تربیت امدادگر و نجاتگر دارد تا هر ماه وارد جامعه شوند، از جوانان و نوجوانان، آقایان و بانوان مخصوصا اقایان دعوت می‌شود که در دوره‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه ثبت نام کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: دوره‌های مقدماتی و دوره‌های تخصصی همچون برش ماشین و خروج مصدوم از ماشین، آموزش دوره‌های عملیات کوهستانی و نجات در ارتفاع برخی از دوره‌ها هستند، در پایان این دوره‌ها گواهینامه‌های بین‌المللی اعطا می‌شود.

طاهری ادامه داد: گواهینامه‌های جمعیت هلال احمر بین‌المللی هستند که در خارج از کشور قابلیت ترجمه دارد و از اعتبار خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان می‌توانند متناسب با دوره و آموزش درجه بگیرند که از امدادگر 3 شروع می‌شود تا نجاتگر 1 و 2 و 3 و در پایان دوره ایثار را شامل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند بیان کرد: دوره ایثار یک دوره رنجری است که می‌توانند از بالگرد برای امدادرسانی صعود و فرود کنند و مصدوم را نجات دهند.

طاهری گفت: در حال حاضر حدود 350 نفر نجاتگر در سطح شهرستان وجود دارد که این دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند و فعال هستند و در زمان‌های بحران نقش آفرینی می‌کنند.

وی عنوان کرد: همیشه باید آمادگی مقابله با بحران را داشته باشیم در این راستا از اقشار مختلف دعوت می‌شود که با مراجعه به هلال احمر این دوره‌ها را ببینند، حتی می‌تواند با آموزش امداد و کمک‌های اولیه به عنوان یک شغل موقت برای دانشجویان و دانش آموزان باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند افزود: اگر جمعیت هلال احمر استخدام نیرو داشته باشد اولویت با امدادگران و نجاتگران خواهد بود.

طاهری ادامه داد: انتظار می‌رود جوانان با گذراندن این دوره‌ها وارد عرصه کار و تلاش و امدادگری شوند، این اقدام برای جامعه و شهرستان یک اقدام ارزشمند است و روند عملیات جمعیت هلال احمر تسهیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 350 امدادگر فعال و آموزش دیده با جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کنند، اما باید متناسب با زمان و فصل و ماه به طور مرتب نیرو تربیت کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این دوره‌ها نگران کرونا نباشند زیرا تلاش می‌شود که کلاس‌ها 10 نفره و با رعایت فاصله و نکات بهداشتی دایر شوند.

طاهری گفت: از ابتدای سال جاری علیرغم محدودیت‌های کرونایی، آموزش در هلال احمر تعطیل نبوده است، دوره‌های عملی با تقسیم بندی‌های 10 نفره برگزار می‌شود، دوره‌های تئوری نیز به صورت مجازی خواهند بود و آزمون نیز برگزار و گواهینامه صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا