فرماندار شهرستان دماوند:

آموزش و پرورش دماوند به سمت درآمدزایی و خودکفا شدن پیش رود/ اعضای شورای آموزش و پرورش دماوند باید در کلیه جلسات حضور داشته باشند/ بزرگداشت مقام معلم در دماوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید براینکه آموزش و پرورش به سمت درآمدزایی و خودکفا شدن پیش رود، گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش دماوند باید در کلیه جلسات حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در اولین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند در سال ۹۸ با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: در سال جدید با توجه به نزدیک شدن به انتخابات باید به شدت مراقبت‌های لازم را به عمل آوریم و جایگاه خود را در انتخابات به خوبی حفظ کنیم، با سیاست‌های دولت جای نگرانی نیست اما اگر هوشیار نباشیم هزینه‌هایی را باید پرداخت کنیم.

وی با اشاره به روز معلم بیان کرد: مقام معلم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان با تشکیل کمیته بزرگداشت مقام معلم اقدامات شایسته‌ای را به طور مشارکتی برای این قشر انجام داد.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: پیشنهاد شهرداری‌ها این است که سه شهرداری کیلان، آبسرد و دماوند مسئولیت برگزاری بزرگداشت مقام معلم را بر عهده بگیرند، با این روش دغدغه برای هزینه کرد در آموزش و پرورش کاهش می‌یابد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: طبق ماده 17 شهرداری‌ها می‌توانند به نهادها و ارگان‌های دیگر کمک کنند که سقف آن نیز مشخص است، امور فرهنگی ردیف جداگانه‌ای دارد و شهرداری‌ها حق ندارند بودجه امور فرهنگی را در زمینه‌های دیگر صرف کنند، بخشداری‌ها نیز می‌توانند در برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم نقش داشته باشند.

صفری با تاکید براینکه آموزش و پرورش به سمت درآمدزایی و خودکفا شدن در بحث تأمین هزینه ها پیش رود، گفت: از مصوبات سال قبل شورای آموزش و پرورش یکی از مصوبات اجرایی نشده است، نباید مصوبات پیگیری نشده باقی بمانند بلکه باید با صرف هزینه‌ها تمام مصوبات این شورا عملیاتی شوند.

وی اضافه کرد: باید تا پایان سال تمام مصوبات آموزش و پرورش اجرایی شود ضمن اینکه تا پایان ماه بعد که فرصت کمی نیست باید پیگیری مصوبات را به مراحلی رسانده باشیم.

صفری گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش مکلف‌اند در جلسات حضور داشته باشند، می‌توان برای پربارتر شدن جلسات از مشاوران و دبیران پیشکسوت بهره‌مند شد و در مقابل آنها نیز دغدغه‌ها و محدودیت‌های ما را بشنوند.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: وقتی مردم از محدودیت‌ها آگاه باشند انتظارات دیگری از مسئولان خواهند داشت و وقتی واقعیات را بدانند خود را با ما سازگار می‌کنند.

صفری افزود: ایران دهمین کشور بلاخیز جهان است و این موضوع هزینه‌های بسیاری را بر دولت‌ها تحمیل می‌کند از این‌رو مردم باید از محدودیت‌ها و دغدغه‌های دستگاه‌ها آگاه باشند ضمن اینکه ما از تلاش نمی‌ایستیم.

وی تصریح کرد: بهتر است گروه‌ها و انجمن‌های مردمی به نمایندگی از مردم در کارگروه‌ها شرکت کنند و ضمن آگاهی از شرایط دولت پیشنهادات خود را ارائه دهند.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان گفت: شورای آموزش و پرورش از اهمیت اساسی برخوردار است و اعضای آن باید فعال‌تر بوده و مصوبات آن نیز با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا