مسئول آموزش امداد و نجات هلال احمر شهرستان دماوند:

برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات در دماوند/ تاکنون بیش از 300 نفر آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات را یاد گرفته‌اند

مسئول آموزش امداد و نجات هلال احمر شهرستان دماوند از برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 300 نفر آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات را یاد گرفته‌اند.

علی اصغر ناظرقمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: شهرستان دماوند مستعد برخی مخاطرات طبیعی همچون زلزله، رانش زمین، سیل و آتشفشان است و ساکنان این شهرستان باید آمادگی مواجهه با این مخاطرات را داشته باشند.

وی افزود: مردم دماوند باید آمادگی این را داشته باشند که هر لحظه امکان وقوع زلزله وجود دارد و در صورت وقوع آن حداقل بتوانند جان خود را نجات دهند.

مسئول آموزش امداد و نجات هلال احمر شهرستان دماوند بیان کرد: هر خانواده باید یک امدادگر داشته باشد و این موضوع شعار هلال احمر نیز هست، بنابراین آموزش‌های لازم به مردم داده می‌شود تا در کمترین امکانات و تا رسیدن کمک‌های امدادی در زمان وقوع حادثه جان خود را نجات دهند.

ناظرقمی ادامه داد: براساس هدف مذکور امروز در خصوص زلزله و آمادگی در برابر آن، اقدامات هنگام زلزله و پس از زلزله آموزش‌هایی ارائه شد و تمریناتی انجام شد تا آموزش دیده‌ها در خانه و با خانواده‌ها نیز این اقدامات را تمرین کنند.

این مدرس کمک‌های اولیه اظهار کرد: برخی وسایل امدادی ضروری باید در خانه‌ها وجود داشته باشد و از مردم تقاضا می‌کنیم حتماً این وسایل را تهیه کنند و این موضوع را جدی بگیرند.

ناظرقمی ادامه داد: مردم باید تهیه وسایل امدادی را جدی بگیرند زیرا معمولاً تصور می‌کنیم که اتفاقی برایمان نمی‌افتد، در حالی که این موضوع دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

مسئول آموزش امداد و نجات هلال احمر شهرستان دماوند گفت: برای اینکه شاهد کمترین خسارات در زمان وقوع حادثه باشیم، باید برخی اقدامات اولیه و ساده را حتماً بدانیم و انجام دهیم، به عنوان مثال چسباندن نوارچسب به صورت ضربدری بر روی شیشه‌ها، محکم کردن قاب عکس، شناسایی محله‌های پرخطر در خانه و بازی کردن با کودکان و آموزش دادن آنها در خصوص پناه گیری در هنگام زلزله برخی از این آمادگی‌ها هستند.

ناظرقمی بیان کرد: برخورداری از این آموزش‌ها و وسایل ضروری هر لحظه مفید و سودمند است، با توجه به اهمیت این موضوع از ابتدای سال تاکنون دوره‌های آموزشی مختلفی در نقاط و ارگان‌های مختلف برگزار کرده‌ام.

وی افزود: به‌جز دوره‌های آمادگی در برابر مخاطرات، دوره کمک‌های اولیه عمومی نیز در جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود که شامل دو سری کلاس است، همچنین در ارگان‌هایی که درخواست برگزاری این کلاس‌ها را بدهند این آموزش‌ها در ارگان‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال حدود 90 نفر خانم و آقا در جمعیت هلال احمر آموزش دیده‌اند و در محل‌های مختلف ارگان‌ها حدود 150 تا 200 نفر تحت آموزش‌های آمادگی مخاطرات قرار گرفته‌اند، این 200 نفر تنها آموزش دیده‌های من هستند، در دماوند مربیان خوبی فعالیت می‌کنند و تعداد آموزش‌های آنها نیز بالاست.

مسئول آموزش امداد و نجات هلال‌احمر شهرستان دماوند در خصوص پیش‌بینی مکانی برای اسکان مردم در زمان حادثه گفت: پایگاه اقماری چناران با همت رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان و مسئولان استانی در حال تکمیل‌تر شدن است و در زمان بحران مورد استفاده قرار می‌گیرد، مکان‌های دیگری نیز برای این مهم در دست بررسی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا