رئیس آموزش و پرورش دماوند:

آماده‌سازی ۵۶۸ کلاس درسی در دماوند برای آغاز سال تحصیلی 99-98/ ثبت‌نام بیش از 17 هزار دانش‌آموز در مدارس دماوند

رئیس آموزش و پرورش دماوند از میزبانی ۵۶۸ کلاس درسی از حدود 17 هزار دانش آموز برای سال تحصیلی 99-98 خبر داد.

مهرداد پورفتحی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد طبق آخرین آمار برای سال تحصیلی جدید تا نیمه شهریورماه بیش از 17 هزار دانش‌آموز در سامانه سایت دانش‌آموزی سناد ثبت نام قطعی شده‌اند که از این تعداد 10 هزار نفر آموزش ابتدایی، چهار هزار نفر متوسطه دوره اول و سه هزار نفر متوسطه دوره دوم را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در مدارس گفت: حدود 99 درصد از نیروی انسانی آموزش و پرورش دماوند ساماندهی شده‌اند و علاوه‌بر این حدود 15 کلاس در این خصوص دچار چالش هستند که این مشکل رفع خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش دماوند ادامه داد: با استفاده از نیروهای بازنشسته، پیش دبستانی، شاغلین حق‌التدریس و با تمدید استمرار خدمت متقاضیان، کمبود نیروی انسانی جبران شد.

پورفتحی گفت: برخی از فرهنگیان از طرح معلم تمام وقت نیز استفاده کردند و در مجموع حدود 99 درصد از کلاس‌ها ساماندهی شده است.

وی بیان کرد: امسال دبیرخانه پروژه مهر به کارشناسی ارزیابی عملکرد واگذار شد، اما طبق سال‌های قبل در حال اجراست و شرایط لازم برای بازگشایی مدارس مهیا است.

رئیس آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه مدرسه محوری از مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است، افزود: در این راستا طی تابستان چند اقدام شامل آموزش مدیران، اجرای دقیق بخشنامه انتخاب و انتصاب مدیران، دوره ضمن خدمت برای مدیران و دیگر اقدامات انجام شد.

*25 درصد از دانش آموزان مدارس دماوند را اتباع تشکیل می‌دهند/ پیش‌بینی ثبت‌نام پنج هزار دانش‌آموز تبعی در مدارس شهری و روستایی دماوند/ تاکنون بیش از 1800 کلاس اولی‌ها در مدارس دماوند ثبت‌نام شده‌اند

پورفتحی بیان کرد: از آنجا که منطقه دماوند مهاجرپذیر است هر روزه شاهد ثبت‌نام دانش آموزان مخصوصاً دانش آموزان اتباع هستیم، سال گذشته 25 درصد از دانش آموزان دماوند را اتباع تشکیل داده بودند.

وی ادامه داد: این روال ادامه دارد و حدود چهار تا پنج هزار دانش‌آموز تبعی در طی سال در مدارس ثبت‌نام می‌کنند، اکثر این افراد در روستاها هستند و در حوزه شهری نیز شاهد این موضوع هستیم.

رئیس آموزش و پرورش دماوند گفت: برای سال تحصیلی 99-98 حدود 310 کلاس ابتدایی، 116 کلاس متوسطه اول، 62 کلاس در متوسطه نظری، 36 کلاس فنی و حرفه‌ای و 44 کلاس کار و دانش پیش‌بینی شده است.

پورفتحی ادامه داد: مجموع کلاس‌های پیش‌بینی شده برای امسال 568 کلاس است و این رقم در سال تحصیلی گذشته 561 کلاس بود.

وی اضافه کرد: آمار کلاس اولی‌ها بین 1800 تا 2000 نفر است و فرآیند ثبت‌نام همچنان در حال انجام است، ثبت نام از دانش آموزان همیشه وجود دارد اما فرآیند ثبت‌نام تا 15 مهر ادامه داد.

*رتبه 13 یک نفر از دانش‌آموزان منطقه دماوند در آزمون سراسری سال 98/ آموزش و پرورش دماوند در امتحانات نهایی رتبه اول استانی را به دست آورده است

رئیس آموزش و پرورش دماوند در رابطه با رتبه‌های کسب شده در آزمون سراسری گفت: یک دانش‌آموز رتبه 13 در منطقه دماوند داشتیم و چند رتبه زیر هزار در مدارس مختلف کسب شد.

پورفتحی تصریح کرد: همچنین آموزش و پرورش دماوند در امتحانات نهایی رتبه اول استانی را به دست آورده است اما برای کنکور منتظر اعلام نتایج نهایی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا