فرماندار شهرستان دماوند خبر داد؛

آماده‌باش کامل جهت پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی دماوند

فرماندار شهرستان دماوند از آماده‌باش کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌منظور پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان خبر داد.

مهدی حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و افزایش دما در روزهای آتی و همچنین خشک شدن گیاهان و وجود گونه‌های گیاهی مختلف در مراتع دماوند سبب می‌شود تا عرصه‌های طبیعی این شهرستان مستعد آتش سوزی شوند.

وی افزود: در صورت وقوع حادثه، خسارات جبران ناپذیری به منابع طبیعی وارد خواهد شد و بر همین اساس، اولویت شهرستان در خصوص آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی پیشگیری است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: همچنین مناطق پر خطر که در سنوات اخیر سابقه آتش سوزی در آن نقاط بیشتر بوده شناسایی و تدابیری در این خصوص اتخاذ شد.

حیدری تصریح کرد: بر همین اساس، هشدارهای لازم صادر شده و تمام بخشداران، شهرداران، دهیاران، اداره منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان این شهرستان در آماده‌باش کامل قرار گرفته تا در صورت وقوع هر گونه حادثه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: از تمام شهروندان نیز تقاضا داریم در صورت حضور در‌ مراتع، به منظور حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست که هویت ما قلمداد می‌شود، نکات ایمنی را رعایت کرده تا هیچ گونه مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا