معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران:

ظهور آفت پروانه در برخی مناطق دماوند و جنوب شرق تهران/ آفت پروانه خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نمی‌کند/ کشاورزان نگران وجود این پروانه در مزارع خود نباشند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران از ظهور آفت پروانه در برخی مناطق دماوند و جنوب شرق تهران خبر داد و گفت: آفت پروانه خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نکرد و کشاورزان نگران وجود این پروانه در مزارع خود نباشند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  عباسعلی عامری از بروز و ظهور برخی حشرات در برخی مناطق خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی‌های اخیر، در منطقه دماوند و جنوب شرق تهران، گزارش‌هایی از بروز و ظهور برخی حشرات اعلام شد که پس از بازدید همکاران سازمان حفظ نباتات از مزارع مشخص شد که این گونه حشرات پروانه هستند.

وی با اشاره به اینکه آفت پروانه خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نمی‌کند، افزود: پروانه‌ها عمدتا روی گیاهان پهن برگ مرتعی سیر زندگی خود را تکمیل می‌کنند که با این وجود جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر آسیب این گونه حشرات به مزارع وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: در منطقه جنوب شرق تهران همچون قرچک، ورامین و پیشوا گونه پروانه گربه نوروزی و در منطقه دماوند ونسا به دلیل رطوبت نسبی بالا در این مناطق بر روی گیاهان مرتعی بروز و ظهور پیدا کرده است که این گونه پروانه‌ها به سبب عمر کوتاه تا پایان اردیبهشت به طور کامل از بین می‌روند.

عامری با اشاره به اینکه کشاورزان نگران شیوع این پروانه‌ها در مزارع خود نباشند، بیان کرد: با توجه به آنکه بروز و ظهور این گونه پروانه‌ها در مناطق جنوب شرق تهران و دماوند، محصولات کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار نداده است، از این رو کشاورزان نگران وجود این پروانه در مزارع خود نباشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا