سرپرست امور منابع آب شهرستان دماوند:

آزادسازی بیش از 3000 مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه اراضی مهرآباد و چناران

سرپرست امور منابع آب شهرستان دماوند از آزادسازی بیش از سه هزار متر مربع از مستحدثات غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه در اراضی مهرآباد و چناران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، منصور مردانی در گفتگویی اظهار کرد: با پیگیری و اقدامات گروه گشت و بازرسی و کارشناسان امور، دیواری به طول 50 متر که با مصالح سنگ و سیمان در بستر رودخانه مهرآباد در بخش رودهن شهرستان دماوند احداث شده بود، با ادوات پیمانکار شرکت تخریب شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات مساحتی بالغ‌بر 1300 مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه آزاد گردید، افزود: همچنین پرونده دیگری مربوط به پر کردن مسیل در حدفاصل دو پلاک در منطقه چناران شهرستان دماوند در سال‌های گذشته در جریان بوده که نهایتاً پس از رسیدگی به اختلاف مالکیتی، ثبتی و حدود اراضی و پس از دریافت دستور قضایی، بستر مسیل در مسیری به طول 70 متر لایروبی و آزادسازی گردید.

سرپرست امور منابع آب شهرستان دماوند همچنین یادآور شد: دیوار و فنس احداثی در مسیر رودخانه در یکی از اراضی مورد اشاره، تخریب و نهایتاً مساحتی حدود 1800 متر مربع از بستر و حریم مجاری آب‌های سطحی آزادسازی شد.

مردانی در پایان ضمن هشدار به متخلفان خاطرنشان کرد: هرگونه حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز، احداث سازه در بستر و حریم رودخانه‌ها و همچنین برداشت غیرمجاز شن و ماسه جرم محسوب شده و امور منابع آب شهرستان دماوند با همکاری دستگاه قضایی با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر زمینی برخور قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا