سبحانی‌نیا:هیچ قولی به مردم ندادم/برنامه ریزی برای انتخابات آتی مجلس هنوز زود است/مذاکرات هسته‌ای از مهم‌ترین موضوعات مجلس نهم بود

image324576این نماینده مجلس در مورد توصیه انتخاباتی به کسانی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند بیان داشت:مردم ما پس از گذشت سی و چند سال از انقلاب به حدی از بلوغ رسیده اند که صداقت را از عدم صداقت تشخیص دهند. اگر ما برای مطرح کردن خودمان به هر چیزی متوسل شویم مورد توجه مردم قرار نمی گیریم؛ بلکه باید در یک فضای اخلاق مدارانه، یک رقابت سالم داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، با توجه به سپری شدن ماه های پایانی عمر مجلس نهم و نزدیک شدن به انتخابات در اسفند ماه پیش رو، سؤالاتی را از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی درخصوص تصمیم شان برای ادامه حضور در دوره جدید، میزان رضایت موکلین حوزه انتخابیه، مهمترین اقدامات در دوران نمایندگی و احتمال حضور در لیست های انتخاباتی جریان های سیاسی مختلف پرسیده ایم، که در این مصاحبه پاسخ های حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور و فیروزه و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی را ملاحضه می فرمایید:

برنامه ریزی برای انتخابات آتی مجلس و فعالیت های انتخاباتی هنوز زود است

سبحانی نیا در خصوص احتمال کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: با اینکه برخی شروع کرده اند به کارهای انتخاباتی؛ اما به اعتقاد من هنوز کار کردن در این زمینه زود است. من تغییری در مشی قبلی صورت نداده ام و همان روال همیشگی کاری را در رسیدگی به امور حوزه انتخابیه دارم و رنگ و بوی انتخاباتی در کارم مشاهده نمی شود.

رفتار و عملکرد ما براساس صداقت بوده است و مردم نیز راضی هستند

این نماینده مجلس در خصوص میزان رضایت حوزه انتخابیه از عملکرد خود در یک دوره گذشته بیان داشت: احساس من این است که رضایت وجود دارد؛ چراکه عملکرد و ارتباط ما با حوزه انتخابیه و مردم خوب بوده است. خوشبختانه رفتار و عملکرد ما براساس صداقت بوده و آنچه که در توانمان بوده است را برای پیگیری کارها و امورات حوزه انتخابیه به کار گرفته ایم و سعی کردیم به دور از هرگونه گرایش سیاسی، کارها را دنبال کنیم و یک مشی اعتدالی و منطقی را در برنامه ها داشته باشیم. بنابراین به نظر من تغییری در نگاه عمومی نسبت به من صورت نگرفته است و نگاه کلی مثبت است.

وی ادامه داد: رقابت های انتخاباتی و شرایط آن موضوع دیگری است که باید در زمان خودش به آن پرداخت؛ ولی در حال حاضر برداشت من این است که شرایط مثل گذشته مناسب است.

قانون گذاری در موضوع هسته ای و پیگیری زیرساخت های حوزه انتخابیه از مهمترین اقدامات ما بوده است

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد مهمترین اقدامات صورت گرفته در دوران حضورش در مجلس ابراز داشت:  انجام وظیفه قانونی در صحن علنی و پیگیری مسائل بین المللی به صورت جدی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کار اصلی ما بوده است و ما در این عرصه فعال بودیم.

وی در مورد مهمترین اقدامش در حوزه قانون گذاری اذعان داشت: مهمترین موضوعی که ما مورد بررسی قرار داده ایم، موضوع مذاکرات هسته ای بوده است که در راستای چشم انداز مقام معظم رهبری، قوانینی تصویب کرده ایم و امیدواریم که بتواند منافع کشور را تأمین کند. این بخش مهمی در حوزه قانون گذاری بوده است.

سبحانی نیا درخصوص اقداماتی که در حوزه انتخابیه اش انجام داده است نیز گفت: در ارتباط با حوزه انتخابیه نیز سرکشی های دوره ای انجام گرفته است و برخی پروژه های ضروری و مورد نیاز در حوزه های زیرساختی (آب آشامیدنی، گاز رسانی، راه، ارتباطات، مخابرات)، صنعت، آموزشی (دانشگاهی، آموزش و پرورش)، فرهنگی (توسعه مراکز فرهنگی) مناطق روستایی (عمران روستایی، راه های روستایی، بهسازی روستاها، برسی مشکلات دام، گردشگری) و تلاش برای توسعه متوازن حوزه انتخابیه و شهرستان های نیشابور و قیروزه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: درحد امکان و اعتبارات موجود تلاش کردیم که شهرستان حوزه انتخابیه از سهم خودش در استان به خوبی برخوردار شود و فکر می کنم که در مجموع در این عرصه هم کارهایی که می توانستیم انجام دهیم.

در هیچ یک از ادوار حضورم در انتخابات، قولی به مردم نداده ام

حسین سبحانی نیا در پاسخ به این سؤال که «آیا وعده ای هم داده اید که تاکنون عملی نشده باشد؟» گفت: یکی از مواردی که همواره در ادوار انتخابات مورد نظر من بوده، این است که هیچ کاه وعده ای به کسی ندهم؛ ولی در حد وسع و توانم هم در مجلس و هم در حوزه انتخابیه تلاش بایسته و لازم را در جهت وظایفم انجام دهم. ما به صورت کلی مواردی که در بالا ذکر کردم را پیش بینی کرده بودیم؛ اما این موارد را وعده نداده بودم. من در هیچ یک از این 6 دوره حضور در مجلس قولی به طور جزئی به مردم ندادم چراکه شرایط براساس زمان و دوره های مختلف متفاوت است و نمی توان قولی داد که بعدا طبق وعده داده شده عملی کرد.

نباید برای پیروزی در انتخابات به هر وسیله ای متوسل شد

این نماینده مجلس در مورد توصیه انتخاباتی به رقبای خود و به طور کلی کسانی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند بیان داشت: فضای انتخاباتی باید فضایی به دور از تنش و برمبنای صداقت و اخلاق سیاسی باشد. کاندیداها نباید وعده های بدهند و سعی کنند به دور از تهمت و افترا فضا را برای خود آماده کنند.

وی افزود: ما باید توانمندی های خودمان را در انتخابات مطرح کنیم و به هر وسیله ای برای رسیدن به هدف متوسل نشویم و سعی کنیم با روش اخلاق مدارانه با مردم و رقبا برخورد کنیم. چراکه اگر مردم صداقت و تلاش ما را ببینند، حتما به ما توجه خواهند کرد. مردم ما پس از گذشت سی و چند سال از انقلاب به حدی از بلوغ رسیده اند که صداقت را از عدم صداقت تشخیص دهند. اگر ما برای مطرح کردن خودمان به هر چیزی متوسل شویم مورد توجه مردم قرار نمی گیریم؛ بلکه باید در یک فضای اخلاق مدارانه، یک رقابت سالم داشته باشیم. من نیز همیشه همین رویکرد را نسبت به رقبای انتخاباتی خود داشته ام.

در انتخابات مستقل شرکت می کردم؛ اما همیشه مورد حمایت اصولگرایان و گروه های معتدل بودم

سبحانی نیا در مورد رقابت جریان های سیاسی با یکدیگر و احتمال حضورش در یکی از این جریان ها تصریح کرد: من همیشه در انتخابات مستقل شرکت می کردم؛ اما یک سری جریان های همسو و هم  فکر نیز من را حمایت می کردند.

وی تأکید کرد: من به عنوان یک نیروی اصولگرا در تعریف کلی، همیشه در مجموعه اصولگریایی حرکت کرده ام و در حمایت از کلیات نظام و رهبری، مواضع اصولگرایی دارم. البته در این مسیر گروه های معتدل نیز حامی من بوده اند؛ چرا که مشی من همیشه پرهیز از افراط و تفریط و جنجال آفرینی بوده است و سعی کردم برمبنای واقعیت ها حرکت کنم.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا