دلایل تاخیر در تحویل مسکن مهر پرند

دلایل تاخیر در تحویل مسکن مهر پرندبا آغاز کار دولت یازدهم، تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر در هاله ای از ابهام فرو رفت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در این مدت مسوولان و مدیران متعددی نظرات مختلفی درباره ناکارآمد بودن و نقاط ضعف فراوان این پروژه عظیم ملی بیان کردند که هیچ کدام از این اظهارات تاکنون نتوانسته گره از کار مردمی که با هزار امید و آرزو برای خانه دار شدن در این طرح ثبت نام کرده بودند، باز کند.
افکارخبر در فراخوانی از هموطنان خواسته است تا مشکلات خود در پروژه مسکن مهر نظیر تحویل نشدن، نداشتن زیر ساختها، مشکلات این خانه ها پس از تحویل و… اعلام کرده تا خبرنگاران ما از مسوولان مربوط این موارد را پیگیری کنند.

محمد سعیدی یکی از هموطنانی است که برای افکارخبر پیغام گذاشته بود که؛ از سال ۸۷ تاکنون در مسکن مهر شهرک عمران پرند ثبت نام کرده ام ومتاسفانه با توجه پرداخت کامل پول تاکنون موفق به دریافت مسکن نشدم هنوز مشکلات زیادی نظیر محوطه سازی و…….در شهرک پرند وجود دارد.

برای اطلاع از وضعیت چگونگی تحویل خانه های این پروژه با روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند تماس گرفتیم و جویای علت تحویل نشدن این واحدها شدیم.

اعضای تعاونی سهم خود را پرداخت نکرده اند

مسوول روابط عمومی این شرکت گفت: در شهر پرند بیش از ۹۵ هزار واحد در حال ساخت است. شیرزاد حسینیان افزود: هموطنانی که نسبت به تحویل و تکمیل نشدن واحدهای مسکن مهر پرند گلایه دارند ابتدا باید مشخص کنند واحد آنها در کدام پروژه واقع شده تا بتوان پیگیری دقیق تری انجام داد زیرا تا موقعیت مکانی واحد مورد نظر این شهروند مشخص نشود نمی توان نسبت به وضعیت پروژه از نظر پیشرفت، زیر ساخت ها ، محوطه سازی و… توضیحات دقیقی ارائه کرد.

وی درباره اظهارات این هموطن درباره پرداخت کامل آورده خود، خاطر نشان کرد: در برخی پروژه ها شاهد هستیم که از حدود یک هزارعضو تعداد اندکی نسبت به پرداخت کامل آورده خود اقدام کرده و تا همه اعضا سهم خود را پرداخت نکنند، پیمانکاران نمی توانند واحدهای مورد را نظر تکمیل کرده و تحویل دهند.

وی تصریح کرد: قراردادهای ساخت در این شهر به صورت دوجانبه بین شرکت های تعاونی و متقاضیان و سه جانبه بین شرکت عمران شهر جدید پرند به عنوان داور مرضی الطرفین ، شرکت سازنده و متقاضی منعقد شده است.

حسینیان توضیح داد: عمده مشکلات مردم در قراردادهای دوجانبه اتفاق افتاده است در این قراردادها زمین و تسهیلات دولتی به تعاونی ها و اعضای آنها واگذار شده اما برخی از این تعاونی ها کم لطفی کرده و به تعهدات خود در زمینه تحویل مسکن در موعد مقرر عمل نکرده اند.
این کارشناس ادامه داد: در بسیاری از پروژه های این طرح شاهد هستیم که مردم آورده خود را تکمیل نکرده اند که این مساله سبب شده تا پیمانکاران نتوانند به بخشی از تعهدات خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: میانگین حداقل آورده برای واحدهای مسکن مهر ۱۵-۱۶ میلیون و حداکثر ۳۵ میلیون بدون احتساب تسهیلات است برخی از هموطنان با پرداخت نکردن کامل سهم آورده خود زمینه های پیشرفت نکردن پروژه را فراهم کرده اند.

وی بیان کرد: متقاضیان با مراجعه به سایت مسکن مهر می توانند نسبت به بررسی وضعیت آورده خود اقدام کنند همچنین برای اطلاع از چگونگی پیشرفت پروژه می توانند به بخش پاسخگویی مسکن مهر این شرکت مراجعه کنند.

مسئول روابط عمومی شرکت عمران پرند خاطر نشان کرد: برای حل مشکل کسانی که آورده های خود را به طور کامل پرداخت کرده اند در صورت تمایل این عزیزان امکان جابجایی واحدها به بلوک هایی که تکمیل شده وجود دارد.
وی درباره چگونگی تعیین قیمت در پروژه ها گفت: قیمت ها با توجه به امکانات و ویژگی ها هر پروژه مانند متراژ، نوع ساخت صنعتی یا سنتی، تعداد طبقات، پارکینگ ، اسانسور و دیگر متغیرها می تواند متفاوت باشد.

حسینیان افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده، قیمت نهایی هر واحد در زمان تحویل آن واحد مشخص خواهد شد که در صورت اهمال از سوی پیمانکاران جریمه دیرکرد از قیمت نهایی کسر می شود.
وی درباره تخلفات احتمالی بعضی از پیمانکاران که منجر به دیر تحویل داده شدن پروژه می شود توضیح داد: اگر پیمانکار قصور کرده باشد حتم بدانید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تخلف او رسیدگی می شود و در صورت احراز تخلف وی خلع ید شده و پیمانکار جدید جایگزین خواهد شد.

وی بیان کرد: همان طور که بارها مسوولان شرکت تاکید کرده اند، تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر به علت تأثیر تورم پیش آمده در نرخ مصالح ساختمانی ، دستمزدها و همچنین به علت کمبود نقدینگی از اواخر ۱۳۹۱ ، با تأخیر روبرو شده است که می‌تواند با همکاری متقاضیان در تکمیل آورده سهم متقاضی زودتر به سرانجام برسد.

وی درباره زمان اتمام این پروژه عظیم گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اگر مردم آورده های خود را کامل پرداخت می کردند شرکت ها و پیمانکاران باید تا پایان سال ۹۴ نسبت به اتمام و تحویل خانه های این پروژه به متقاضیان اقدام می کردند اما با روند فعلی این طرح تا نیمه سال ۹۵ به بهره برداری کامل خواهد رسید که باز هم تاکید می کنم سرنوشت این طرح اکنون در گرو پرداخت کامل آورده هاست.

این کارشناس تصریح کرد: پس از اتمام واحدها، دستگاه های دولتی باید نسبت به نصب انشعابات آب و فاضلاب، گاز و برق و… اقدام کنند تا واحدها آماده تحویل شود.

منبع: افکار خبر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا