آقای روحانی، خواهشا این وزیر را عوض کنید!

آقای روحانی، خواهشا این وزیر را عوض کنید!کاربران افکارنیوز در واکنش به اظهارنظر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت که راه اندازی کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» را خیانت دانسته بود، از او سوال کردند که شما چه خودرویی سوار می شوید؟ بهتر است منصف و به فکر جان مردم باشید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، وزیر صنعت، معدن و تجارت در تازه‌ترین اظهارنظر خود در حمایت از خودسازان و تقبیح کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» و «خودرو نخریم تا ارزان شود» این کمپین را یک خیانت بزرگ خواند.

محمدرضا نعمت‌زاده گفت: «این یک خیانت است که کمپینی برعلیه تولید داخلی راه بیاندازیم، چراکه این موضوع یک بی‌انصافی برعلیه خودروسازان داخلی بوده و به مفهوم آن است که کمپینی برعلیه تولید ملی راه‌اندازی شود.»

وی در عین حال راه‌اندازی این کمپین را یک فعل حرام و مغایر با مصالح ملی دانست و عنوان کرد: «راه‌اندازی چنین کمپین‌هایی یک عمل ضدانقلاب است، بنابراین راه‌اندازی کمپین بر علیه تولیدملی، اقتصاد ملی و اشتغال جوانان معنا ندارد.»

این اظهارنظر مسوول ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی است که این کمپین از سوی میلیون‌ها ایرانی تشکیل شده است. بر این اساس، واکنش‌های بسیاری را در میان عامه مردم داشته است. واکنش‌های مردم را می‌شود در گزارش افکارنیوز با عنوان « آقای نعمت‌زاده مردم خائن نیستند! » مشاهده کرد؛ به طوری که یکی از کاربران افکارنیوز این سوال را مطرح کرده است که «آیا اقای نعمت‌زاده حاضر است با پراید یا محصولات دیگر این خودروسازها که نماد واقعی کارخانه محصولات آدم‌کشی ایرانی هستند، سفری ۱۰۰۰ کیلومتری داشته باشد؟ سالانه چندین هزار نفر بر اثر این محصولات بی‌کیفیت جان به جان آفرین تسلیم می‌کنند. بنابراین بهتر است آقای وزیر منصف و به فکر جان مردم باشند.»

کاربر دیگری که حمید نام دارد، به مراجعه نعمت‌زاده به آلمان اشاره می‌کند که برای درمان رفته بوده است. او می‌گوید: «اگر آقای وزیر واقعا به کار ایرانی جماعت اعتقاد دارند، چرا خودشان به آلمان رفت و چشمشان را عمل کردند؟»

حسین نیز گفته است؛ «خیانت آن است که خودروی بی‌کیفیت در کشور ساخته شده و به بازار عرضه می‌شود.»

آیا استفاده از امکانات به روز خیانت است؟

رضا، دیگر کاربر افکارنیوز به نکته دیگری اشاره می‌کند و این‌که «آیا استفاده از امکانات به روز خیانت است؟» مجتبی نیز می‌گوید: «آقای نعمت‌زاده، مردم جنس با کیفیت می‌خواهند!»

در ادامه اظهارنظرها، فردی به‌نام محمد می‌نویسد: «آقای نعمت‌زاده معلوم نیست نماینده مردم هست یا آدم خودروسازها. واقعا برای آقای روحانی متاسفم که این وزیر را انتخاب کرده است.»

سرمایه ام به یک چشم بر هم زدن سوخت
افشین نیز عنوان می‌کند: «اواخرسال۸۹ یعنی اسفندماه یک زانتیای صفر خریدم که این خودرو در سال ۹۲ و بعد از ۷هزار تا کارکرد که هنوز لایبل‌های کارخانه و پلاستیک روکش صندلی‌هایش را باز نکرده بودم، در یک پارکینگ عمومی و جالب‌تر این‌که خاموش دچار آتش‌سوزی شد و تقریبا ۹۰ درصد سوخت و منهدم شد از دی‌ماه سال۹۲ با سفارش کارشناس آتش‌نشانی که علت را استفاده از قطعات نامرغوب اعلام کرده بود، از سایپا شکایت کردم و الان بعد از گذشت ۲سال و طی کردن ۷ گروه کارشناسی قوه قضاییه که ۶ گروهش به نفع من رای داده بودند و آن‌ها هم علت را نقص فنی خودرو اعلام کرده بودند، هنوز به هنوزه پرونده‌ام در مجتمع قضایی شهید مطهری یافت‌آباد مفتوحه و دارد باد می‌خورد. آقای نعمت‌زاده بیا و پاسخگو باش، بیا و جواب من و امثال من را بده که عمری را در عسلویه و سایر مناطق بد آب و هوایی عمری را گذرانده و سرمایه ای را پس انداز کردم و به چشم بر هم زدنی سوخت و دود شد.»

کاربر دیگر افکارنیوز که عنوان «یک خیانت کار جدید» را برای خود انتخاب کرده است، می‌نویسد: «می‌خواستم سمند صفر بخرم و از این کمپین خرید خودرو صفر نخرید هم اطلاعی نداشتم. ولی بابت این بی‌احترامی وزیر به مردم، من هم از خرید خودروی صفر با این کیفیت پایین انصراف می‌دهم و به این کمپین میپیوندم. به دیگران هم که از این موضوع اطلاعی نداشتند و می‌خواهند خودروی صفر بخرند، اطلاع‌رسانی می‌کنم. دیگه زیر بار حرف زور مسوولان خودشیفته نخواهیم رفت.»

خودروی شخصی آقای نعمت زاده چیست؟
سامان نیز از وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌پرسد: «خودروی شخصی آقای نعمت زاده چیست؟ پراید برونه، بعد نظر بده.»

عبادی نیز می‌گوید: «این‌جانب یکی ازخریداران تیبا هستم که متحمل ضرر و زیان‌هایی از طرف خودروسازی سایپا شده‌ام و آیاتهمت زدن به مردم ایران از هر خیانتی بالاتر نیست. هیچ رضایتی از خودرو تیبا ندارم، چون در عرض ۱۰ ماه از تحویل خورو، بیش از ۱۵ بار برای رفع ایرادات خودرو به نمایندگی مراجعه و هر دفعه بیش از ۲ روز خودرو در نمایندگی در تعمیرگاه مانده است. باز هم هر روز بدتر از روز قبل است.»

فرد دیگری می‌نویسد: «چرا علاوه بر محصولات بی‌کیفیت ایرانی که تولید می‌شود، کسی از خودروهای بی‌کیفیت چینی چیزی نمی‌گوید. به طور مثال همین خودرو ام‌وی‌ام ۱۱۰ واقعا مسخره است. اون هم با قیمت ۲۲/۵ میلیون تومان کافی دو سال سوار بشی کل زیربندی ماشین اوراق می‌شود.»

تولید ارابه های مرگ خیانت است
رامین هم تاکید می‌کند: «ما خیانت نمی‌کنیم، خیانت را آن‌هایی می‌کنند که ارابه‌های مرگ را به قیمت بالایی به مردم می‌فروشند.»

در ادامه محمد، دیگر کاربر افکارنیوز متذکر می‌شود: «خودروسازان می‌گویند صادرات این محصولات برایشان سودآورست. پس اجازه دهید ایشان به صادراتشان ادامه و سود کسب کرده و دست از سر مردم بردارند و از طرفی هم دولت هزینه گمرکی را از روی ماشین‌ها بردارد تا مردم به دلخواه خود خرید کنند.»

فردی ناشناس نیز تصریح می‌کند: « آقای روحانی، خواهشا این وزیر را عوض کنید.»

منبع: افکار خبر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا