جذب 98 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان‌های استان تهران/ دماوند در طرح انسداد مبادی بی‌سوادی وضعیت خوبی دارد

IMG_6887معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از جذب 98 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: طرح انسداد مبادی بی‌سوادی شهرستان دماوند در وضعیت بسیار خوبی فعالیت می‌کند.

محمد احسانی در  نشست کارگروه طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در دماوند در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست وزیر آموزش و پرورش در حوزه ابتدایی، اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی است.

وی هدف اصلی این طرح را جذب حداکثری دانش آموزان بازمانده از تحصیل این دوره تحصیلی عنوان کرد و گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد کارگروه انسداد مبادی بی‌سوادی در سطح استان و مناطق، میزان دانش آموزان جذب شده در استان تهران 98 درصد اعلام شد و شهرستان دماوند در وضعیت بسیار خوبی در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی را نیازمند اراده قوی و همکاری همه دستگاه‌ها دانست و بیان کرد: تمامی دستگاه‌های ذیربط اعم از بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادها و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در معرفی و شناسایی کودکان کار و بد سرپرست که به دلیل شرایط مختلف خانواده و یا محیط، ترک تحصیل کرده‌اند، همت کرده و آنها را وارد فضای آموزشی نمایند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اهمیت  بسیار طرح انسداد مبادی بی‌سوادی گفت: اگر یک دانش آموز از تحصیل باز بماند و وارد فضاهای انحرافی شود، دچار آسیب و بزهکاری می‌شود و  آبروی آن شهرستان می‌برد و اثر منفی آن، سال‌ها در منطقه ماندگار می‌ماند.

احسانی ادامه داد: در همین راستای این طرح، اگر دانش آموزان بازمانده از تحصیل را جذب کردیم و مورد آموزش‌های تحصیلی و مهارت‌های زندگی قرار دادیم از وارد شدن آسیب‌های اجتماعی به این افراد جلوگیری کرده‌ایم.

وی با اشاره وی با اشاره به آثار منفی بی تفاوتی تصریح کرد: با این بی تفاوتی در ورود این افراد به فضاهای انحرافی، آسیب های اجتماعی زیادی را به منطقه وارد می کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: دانش آموزانی که در مقطع دبیرستان به دلیل مسائل مالی و مشکلات خانوادگی در جامعه مشغول به کار هستند، آسیب‌های اجتماعی زیادی را محتمل شده اند و جذب  این گونه افراد برای ادامه تحصیل بسیار سخت است، اگر نتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم شاهد آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود که در کمین این دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا