وقوع ۱۵۴ زلزله در یک ماه اخیر در نزدیکی پایتخت

خبرگزاری فارس: وقوع ۱۵۴ زلزله در یک ماه اخیر در نزدیکی پایتخت/ فیروزکوه همچنان می‌لرزد۱۵۴ زلزله در یک ماه اخیر در نزدیکی پایتخت به وقوع پیوسته است و فیروزکوه همچنان می‌لرزد.

طی هفته‌های گذشته به صورت مداوم فیروزکوه و حومه آن با زلزله‌هایی در مقیاس‌های 1.1 تا 2.3 ریشتر لرزیده است و طبق گزارش‌های مرکز لرزه‌نگاری کشور و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این منطقه طی یک ماه اخیر و قبل از زلزله 4.6 ریشتری هفته گذشته که موج آن نیز به تهران و شهرهای اطراف رسید، بارها دچار لرزه شده بود و بعد از آن نیز 45 بار دیگر با زلزله‌هایی با بیشترین بزرگی در زمین‌لرزه 3.3 ریشتری و کم‌ترین زلزله با 1.1 ریشتر بارها لرزیده است.

بنا بر این گزارش، بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، طی یک ماه گذشته حدود 109 زلزله قبل از زلزله 4.6 ریشتری فیروزکوه این منطقه را لرزانده است که بزرگ‌ترین آن 1.4 دهم و کم‌ترین آن 1.1 ریشتر بوده که بارها این منطقه را لرزانده است.

بعد از زلزله 4.6 ریشتری چند روز گذشته در فیروزکوه، 45 زمین‌لرزه در فیروزکوه رخ داده که یک زلزله 3.2 ریشتر و 18 زلزله از دو دهم تا 2.8 ریشتر و 26 زلزله از 1.1 تا 1.9 ریشتر بوده و فیروزکوه را لرزانده و آخرین زلزله، 1.4 ریشتری بود که در ساعت روز دوشنبه رخ داد.

حال سخن این است با توجه به لرزش‌های مداوم نباید اخطار یا آماده‌باشی به مردم داده شود تا آمادگی برخورد با زلزله‌های شدیدتر را داشته باشند؟

گویا زلزله‌های فیروزکوه ادامه دارد و نه‌تنها کاهش نداشته بلکه بیشتر هم شده است؛ باید تدابیر خاص برای مقابله با حوادث طبیعی در نظر گرفته شود و مردم را با این حوادث آشنا کرد؛ برخی صحبت از زلزله بزرگ در تهران می‌کنند و امیدواریم این مورد رخ ندهد اما باید همیشه آماده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا