راه‌اندازی دستگاه امحای زباله بیمارستان سوم شعبان دماوند/ بازسازی و بهسازی بخش بلوک زایمان

دو پروژه بازسازی بخش بلوک زایمان و سایت بی‌خطر پسماندهای عفونی با حضور مسئولان در بیمارستان سوم شعبان دماوند افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند در خصوص بازسازی و بهسازی بخش بلوک زایمان این بیمارستان اظهار کرد: در این بخش، برای ارتقای خدمات‌رسانی به بیماران دو اتاق فیزیولوژیک، یک اتاق تحت نظر، اتاق معاینه، اتاق آموزش و اتاق درد ایجاد شد.

عباس حیصمی ادامه داد: برای بازسازی و بهسازی بخش بلوک زایمان بیمارستان سوم شعبان دماوند، اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به راه‌اندازی سایت بی‌خطر پسماندهای عفونی بیمارستان سوم شعبان دماوند اشاره و تأکید کرد: به دلیل اینکه زباله‌های بیمارستانی و بهداشتی همچون زباله‌های معمولی در دماوند امحا می‌شد، تلاش کردیم تا با راه‌اندازی سایت بی‌خطر پسماندهای عفونی و سیستم امحای دفع زباله‌های بیمارستانی و بهداشتی در حفظ سلامت و بهداشت محیط گام برداریم.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند تصریح کرد: این سایت، علاوه بر دفع زباله‌های بیمارستان سوم شعبان دماوند، با همکاری شهرداری دماوند قادر به دفع زباله‌های حوزه پزشکی سایر مراکز نیز خواهد بود.

 حیصمی در خصوص ظرفیت زباله‌سوزی سایت بی‌خطر پسمانده‌های عفونی بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان کرد: این سیستم ظرفیت 500 لیتر را در هر بار خواهد داشت؛ همچنین این طرح، اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 700 میلیون ریال را از منابع اختصاصی و عمرانی به خود اختصاص داده است.

*رفع معضل زباله‌های بهداشتی در دماوند

فرماندار دماوند از رفع معضل زباله‌های بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

1111 (4)

ناصر محمودی‌فرد اظهار کرد: با وجود اینکه این شهرستان در حوزه آموزش بهورزی مقام نخست را دارد، نیازمند زیرساخت‌ها و امکاناتی بود که در این زمینه با احداث ساختمان مرکز آموزش بهورزی شبکه بهداشت و درمان اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، احداث مرکز پیام اورژانس پیش‌بیمارستانی 115 و مرکز دفع زباله‌های بیمارستانی در بیمارستان سوم شعبان بود که گام محکمی برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان این شهرستان به شمار می‌آید.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص دفع زباله‌های بیمارستانی تصریح کرد: این شهرستان هیچ نوع امکاناتی در خصوص دفع زباله‌های بیمارستانی نداشت و این زباله‌ها همچون زباله‌های معمولی دفع و معدوم می‌شدند که از لحاظ بهداشت محیط، مشکلاتی را در پی داشت.

محمودی‌فرد ادامه داد: با ایجاد سیستم امحای زباله‌های بیمارستانی، علاوه بر اینکه مشکل زباله‌های بیمارستان سوم شعبان دماوند برطرف می‌شود، زباله‌های پزشکی سایر حوزه‌ها نیز برای معدوم‌سازی به این منطقه منتقل خواهد شد تا سلامت و بهداشت محیط حفظ شود.

وی در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه‌‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تصریح کرد: اعتبارات این طرح‌ها توسط شبکه بهداشت و درمان، خیران و شهرداری دماوند تأمین شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا