ثبت سند مالکیت 850 پلاک از املاک وقفی دماوند

رییس اداره اوقاف دماوندرئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند از ثبت سند مالکیت 850 پلاک از املاک وقفی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد اشرفی با اشاره به وجود مضجع شریف 38 امامزاده و بقعه متبرکه در شهرستان دماوند گفت: در این زمینه، سه بقعه متبرکه شیخ گتمیر، شیخ سعید و شیخ شبلی در این شهرستان از جمله بقاع متبرکه‌ای هستند که اداره اوقاف و امور خیریه نظارت و مدیریت این اماکن را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: تولیت و اداره امور همه امامزادگان مربوط به هیئت‌ امنای منتخب آنهاست که این افراد عهده‌دار تمام هزینه‌ها و درآمدها نیز خواهند بود و اداره اوقاف و امور خیریه دماوند تنها وظیفه مدیریت و نظارت بر عملکرد هیئت‌ امنای امامزادگان و بقاع متبرکه را بر عهده دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در خصوص اسناد وقفی تصریح کرد: در این شهرستان، 850 سند وقف به ثبت رسیده است که مساحت این املاک وقفی از 200 متر تا 300 هکتار متفاوت بوده، البته حسینیه‌ها و مساجد نیز جزء املاک وقفی به حساب می‌آیند.

اشرفی گفت: یک شهروند دماوندی ملکی به قیمت 15 میلیارد ریال در محله جیلارد دماوند را وقف کرده تا برای ایتام استان تهران استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند ادامه داد: طرح نشاط معنوی که از ابتدای تابستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان برنامه‌ریزی شده است؛ همچنان در آستان مقدس امامزاده شمس‌الدین محمد (ع) شهر دماوند ادامه دارد و در این کلاس‌ها قرائت قرآن و آموزش‌های دینی انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا