قول استاندار تهران برای انتخاب شهردار رودهن

خبرگزاری فارس: قول استاندار تهران برای انتخاب شهردار رودهن بعد از هفته دولتامام جمعه رودهن گفت: استاندار تهران قول داده است تا بعد از هفته دولت، انتخاب شهردار رودهن بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مدیح ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: انسان‌های مؤمن و دوست‌داران پروردگار متعال تا زمانی که تمکن پیدا نکرده‌اند، مسئولیت آنها سنگین نیست.

وی افزود: این افراد زمانی که به هر دلیلی و در هر زمانی تمکن پیدا کردند و امکانات لازم فراهم شد، سه وظیفه عمده و اصلی اقامه نماز، پرداخت زکات و انجام امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند.

امام جمعه رودهن با بیان اینکه انسان مؤمن وقتی به حکومت می‌رسد ابتدا نماز خود را اقامه می‌کند، گفت: اقامه نماز در جهت ارتباط با خداوند متعال و پرداخت زکات برای دل‌سوزی به خلق پروردگار است.

مدیح با اشاره به وظیفه سوم انسان‌های مؤمن به انجام امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: این فریضه وظیفه‌ای است که بر دوش تمام انسان‌های مؤمن و انقلابی قرار دارد؛ هر ساختمانی برای بنا نیاز به زیرساخت دارد تا تخریب نشود و زیرساخت امر به معروف و نهی از منکر نیز این است که خود انسان‌ها احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: اگر افراد احساس مسئولیت نکنند، هر آیه‌ای از قرآن که پیرامون امر به معروف و نهی از منکر نیز آمده باشد، نه یک معروف انجام می‌دهیم و نه جلوی منکر را می‌توانیم بگیریم.

امام جمعه رودهن با بیان اینکه کلمه مسئولیت 130 بار در قرآن تکرار شده است، بیان کرد: ختم قرآن ما را 130 بار متوجه مسئولیت خود می‌کند و مسئولیت در آیات قرآن جایگاه والایی دارد.

مدیح در ادامه با اشاره به اینکه مدیران بخش رودهن وظایف خود را در هر لباسی به خوبی انجام می‌دهند، افزود: ارتباط مسئولان با نهاد نماز به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ قسمت نخست کسانی هستند که بومی منطقه بوده و هر هفته در نماز جمعه شرکت می‌کنند و قسمت دوم کسانی به حساب می‌آیند که غیربومی بوده و کمتر در نماز جمعه رودهن حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا، قرار شده است تا در برنامه‌ریزی مطلوبی، مسئولان به طور منظم در نماز جمعه شرکت کنند تا مردم بتوانند مشکلات خود را پیگیری کنند.

امام جمعه رودهن با اشاره به نشست روز گذشته مسئولان شرق استان تهران با استاندار تهران در شهرستان پردیس گفت: در این نشست به همراه بخشدار رودهن موضوع نبود سکاندار در شهرداری رودهن را پیگیری کردیم که استاندار تهران قول داد تا بعد از هفته دولت این مشکل را برطرف سازد.

*رفع مشکلات کمبود آب در رودهن

بخشدار رودهنبخشدار رودهن از رفع مشکلات کمبود آب در این بخش خبر داد.

رضا طاهرخانی ظهر امروز در سخنرانی بعد از نماز جمعه این هفته رودهن در جمع مردم این بخش، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: با همت و تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان و رهنمودهای امام جمعه رودهن توانستیم اقدامات بسیار خوبی را در این بخش انجام دهیم.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون در حد توان خود سعی کردیم تا بتوانیم اقداماتی را در رودهن به انجام برسانیم که در شأن و منزلت شهروندان باشد و برای نخستین بار در هفته دولت توانستیم جشنواره شهید رجایی در رودهن را برگزار و از 80 کارمند نمونه این بخش تجلیل کنیم.

بخشدار رودهن با اشاره به مشکلات آب این بخش در سال‌های گذشته تصریح کرد: در این خصوص، مردم رودهن اعتراض‌های زیادی را به گوش ما می‌رساندند و خوشبختانه امروز تلاش‌های خوبی برای ذخیره‌سازی آب در رودهن صورت گرفته است.

طاهرخانی با بیان اینکه در این زمینه، مجتمع‌های آب مختلفی در بخش رودهن پیش‌بینی شد، بیان کرد: چند مجتمع‌ در طول سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اکنون دو مورد از آن نیز آماده بهره‌برداری است که در محله‌های پونا و نور قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود آبی که در کشور وجود داشت، اما مدیریت خوبی در رودهن صورت گرفت و ما با کمترین قطعی آب در این منطقه مواجه بودیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا