انگلستان باید از رفتار خصمانه علیه ایران دست بردارد/ مجلس رفتار دولت انگلستان را رصد می کند

انگلستان باید از رفتار خصمانه علیه ایران دست بردارد/ مجلس رفتار دولت انگلستان را رصد می کندعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بایان اینکه انگلیس باید پاسخگوی اقدامات گذشته خود باشد و از اقدامات خصمانه علیه ایران دست بردارد، گفت: بازگشایی سفارت انگلستان همزمان با کودتای ۲۸ مرداد مناسب نبود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به بازگشایی سفارت انگلستان در تهران گفت: برخی از مردم موافق بازگشایی سفارت روباه پیر در تهران نبودند چرا که سوابق تاریخی این کشور در ایران سیاه و سرشار از بدگمانی و ظلم و جنایت است.

وی با بیان اینکه ملت و مسئولین ایران خواستار عذرخواهی دولت انگلستان از اقدامات این کشور در تهران بودند، افزود: در فتنه سال ۸۸ و آشوبهای خیابانی سفارت این کشور مداخلات زیادی داشت به نحوی که ما شاهد دستگیری چند مرتبط این سفارتخانه در اجتماعات و آشوبهای غیرقانونی بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ تصریح کرد: سالروز این کودتا همین چند روز پیش بود و هنوز که هنوز است ملت ایران دخالت های این کشور در سرنگونی دولت ملی در ایران را فراموش نکرده و به همین دلیل از بازگشایی سفارت این کشور خوشحال نبوده و با شک و تردید به این کشور نگاه می کنند.

جهانگیرزاده با بیان اینکه بازگشایی سفارت انگلستان همزمان با کودتای ۲۸ مرداد چندان مناسب نبود، افزود: بهتر بود سفارت این کشور که بعد از آشوبهای خیابانی و فتنه ۸۸ و با کش و قوسهای فراوان بسته شده بود، همزمان با سالروز کودتا که نقش این کشور در آن چشمگیر بود، باز نمی شد و در فرصت دیگر این کار صورت می گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس، مسئولین نظام و ملت غیور و انقلابی و دشمن ستیز ایران شیطنت های دولت انگلیس در برهه های زمانی مختلف را هرگز فراموش نخواهند کرد، افزود: مجلس در حال حاضر به طوری جدی رفتار دولت انگلیس را رصد خواهد کرد و اگر ببینیم که این کشور در پی ادامه شیطنت های خود است و معاندین و فتنه گران با آنجا ارتباط دارند، قطعا سکوت نخواهیم کرد و تصمیمات لازم در برخورد با این کشور گرفته خواهد شد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت انگلیس باید بداند اینجا نظام جمهوری اسلامی است و ۷۰ میلیون مدافع دارد، تصریح کرد: ایران دیگر همچون گذشته نیست که استعمارگران در امور داخلی آن دست اندازی کنند. انگلیس باید به قوانین بین المللی احترام گذاشته دست از امور داخلی کشورها بردارد.

منبع: افکار خبر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا