بازگشایی سفارت انگلیس در تناقض با سخنان رهبری بود/ انگلیسی ها حداقل باید از ملت عذرخواهی می کردند

بازگشایی سفارت انگلیس در تناقض با سخنان رهبری بود/ انگلیسی ها حداقل باید از ملت عذرخواهی می کردندغفوری فرد با بیان اینکه هیچ تغییرمحسوس و غیر محسوسی در رفتار انگلیسی ها احساس نمی کنیم اظهار داشت: حداقل انتظار این بوده که بعد از گذشت ۶۲ سال از ملت معذرت بخواهند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حسن غفوری فرد رئیس خانه احزاب در پاسخ به این سوال که چرا سفارت انگلیس بدون مصوبه مجلس بازگشایی شد گفت: مصوبه مجلس این بوده که اگر تغییری در رفتار انگلستان تغییر محسوسی ایجاد شد بازگشایی شود.


وی در پاسخ به این سوال که آیا مگر در رفتار انگلیسی ها تغییر محسوسی اتفاق افتاده بیان داشت: هیچ تغییرمحسوس و غیر محسوسی در رفتار انگلیسی ها احساس نمی کنیم. هیچ اشاره و عذر خواهی نسبت به جنایتی که در ۲۸ مرداد کردند انجام ندادند و حداقل انتظار این بوده که بعد از گذشت ۶۲ سال عذرخواهی کنند.

غفوری فرد تصریح کرد: روزنامه گاردین که سابقه دشمنی و عناد با ما را دارد می نویسد دولت انگلیس چندین عذرخواهی به ملت ایران بدهکار است . آنها با صراحت می گویند حداقل باید از ایران عذرخواهی می شد . ملت ایران بسیار بزرگ و با کرامت و با گذشت است و اگر حداقل عذرخواهی می کردند شاید ملت گذشت می کردند.

وی ادامه داد: همزمانی بازگشایی سفارت انگلیس با سالگرد کودتای ۲۸ مرداد نه تنها مناسب نبود بلکه یک نوع دهن کجی به ملت بود و دولت می توانست سفارت را اگر هم می خواست بازگشایی کند یکماه دیگر اینکار را انجام دهد.

رئیس خانه احزاب بیان داشت: من به عنوان یک ایرانی حداقل انتظارم یک عذرخواهی از سوی دولت انگلیس بود ولی متاسفانه آنها عذرخواهی نکرده سفارتشان مجدد بازگشایی شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت خارجه همزمان با ۲۸ مرداد سفارت انگلیس را بازگشایی کرد اظهار داشت: دولت آقای روحانی تصمیم گرفته ارتباط را با کشورهای دیگر توسعه دهد و من هم با اصل اینکار مخالف نیستم اما شروع اش با انگلیس اصلا مناسب نبود.

غفوری فرد تاکید کرد: اولویت ارتباط ما با دیگر کشورها باید با کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه باید باشد . خوشبختانه ما مشکل حادی با کشورهای همسایه نداریم اما ارتباط با کشورهای همسایه نشان می دهد ما به دنبال وحدت اسلامی هستیم.

وی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در مورد تشیع انگلیسی گفت: بازگشایی سفارت انگلیس با رهنمودهای رهبری در تضاد به نظر می رسد زیرا ایشان صحبت ازشیعه لندنی می کنند اما می بینیم سفارت انگلیس بازگشایی می شود.

این موضوع تناقض و کج سلیقگی می باشد. باید پیگیر فرمایشات مقام معظم رهبری بود و به وحدت جهان اسلام و ارتباط با کشورهای اسلامی باشیم.

منبع: افکار خبر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا