وجود افراد و گروه های سیاسی مخالف نظام در وزارت رفاه/ از وزیر رفاه شکایت می کنم

246792نایب رئیس کمسیون ویژه اقتصادی گفت: عملکرد وزارت رفاه در طول این مدت، قاعدتا بر اساس رویکردی که ما پیش بینی می کردیم تحقق پیدا کرد؛ وجود افراد و گروه های سیاسی در مجموعه وزارت رفاه و تامین اجتماعی از مجموعه نهضت آزادی گرفته تا گروه های دیگری که به جز مشکلات سیاسی و موضوعات خاصی که با نظام، انقلاب و رهبری دارند، کار خاصی انجام نمی دهند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمد رضا پور ابراهیمی در واکنش به صحبت پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی که دلیل مخالفت پورابراهیمی با وزیر رفاه و تامین اجتماعی را رد درخواست نامعقول نماینده مردم کرمان در پذرش یکی از اقوام او در یک مسئولیت مهم از سوی وزیرعنوان کرده بود، گفت: در بحث وزارت رفاه من جزء اولین کسانی بودم که در روز رای اعتماد به وزیر، که ایشان هنوز مسئولیتی نگرفته بوند، رای عدم اعتماد خودم را به دلیل فقدان تخصص اقتصادی وزیر وجایگاه مهم اقتصادی، در صحن علنی مجلس بیان کردم.

مخالفت من با ربیعی مربوط به زمانی است که هنوز مسئولیتی نداشت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در آن روز ایشان نه هنوز مسئولیتی داشتند و نه بنده هیچ کاری به مجموعه وزارت خانه داشتم، دلیل مخالفت من هم این بود که وزارت رفاه یک وزارت خانه کاملا اقتصادی است و ربیعی هم علیرغم اینکه در جاهایی خدماتی به نظام و انقلاب کردند ، فاقد تخصص اقتصادی هستند و حوزه اقتصادی را نمی تواند راهبری کند آن هم در وزارت خانه ای که پنج برابر وزارت اقتصاد تخصص می خواهد.
پور ابراهیمی با بیان اینکه موضوع مخالفت وی با ربیعی به وزارت رفاه و مسائلی که اخیرا مطرح می شود بر نمی گردد، عنوان کرد: این مسئله مخالفت با وزیر به روز معارفه هیئت وزیران بر می گردد که من اولین نفری بودم که در صحن علنی به عنوان یکی از سه نفر مخالف وزیر به تفسیر صحبت کردم و به عنوان یک کارشناس دلایل خود را بیان کردم.

وجود افراد و گروه های سیاسی مخالف نظام در وزارت رفاه

وی عملکرد ضعیف ربیعی در مدت اخیر را یکی از دلایل مخالفت برخی نمایندگان با ربیعی برشمرد و خاطر نشان کرد: عملکرد وزارت رفاه در طول این مدت، قاعدتا بر اساس رویکردی که ما پیش بینی می کردیم تحقق پیدا کرد؛ وجود افراد و گروه های سیاسی در مجموعه وزارت رفاه و تامین اجتماعی از مجموعه نهضت آزادی گرفته تا گروه های دیگری که به جز مشکلات سیاسی و موضوعات خاصی که با نظام، انقلاب و رهبری دارند، کار خاصی انجام نمی دهند.
نماینده مردم کرمان وراور در مجلس تاکید کرد: فقدان تخصص در حوزه اقتصادی حرف اول ما بود و افراد ی که در حال حاضر در این وزارت خانه فعالیت می کنند دارای تخصص نبودند که نمونه های آن را در طی سال های گذشته در مجموعه های مختلف دیدیم که من در صحن علنی مجلس، هم نسبت به این موضوع تذکر دادم و هم در قالب سوال بیان کردم.

واگذاری بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور با فشار سیاسی به فرد ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای

پورابراهیمی به نمونه هایی از تخلفات مجموعه وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: نمونه بارز این مسئله مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است که آقایان مدیریت بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور را با فشار سیاسی به دست کسی دادند که فرد ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت خاتمی بوده است و اقتصاد بلد نیست و اگر ایشان را در گروه هسته ای می گذاشتند به مراتب بهتر از حوزه اقتصاد بود.

حضور افراد غیر متخصص دروزارت رفاه هزینه سنگینی در اقتصاد کشور می گذارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: تصمیمات غیر کارشناسی و حضور افراد و نیروهای غیر تخصصی در حوزه اقتصاد کاملا مشهود است و از این جهت وزارت رفاه به شکلی اداره می شود که نتیجه آن هزینه های سنگین در اقتصاد کشور و هم چنین آثار زیانباری برای ذی نفعان است.

وی با ذکر نمونه هایی از تبعات اداره غلط وزارت رفاه و تامین اجتماعی، اظهار کرد: به عنوان مثال همین افرا بیمه شده سازمان تامین اجتماعی یا بیمه شدگان صندوق بازنشستگی فولاد که حدود ۱۷ هزا نفر آن ها در کرمان ۲ الی ۳ ماه حقوق نمی گیرند و در کنارش افرادی را داریم که مسئولیت دارند و به بدترین شکل ممکن این مجموعه را اداره می کنند.

شکایت از پیرموذن و ایلنا صورت گرفته است

پورابراهیمی اظهارات پیر موذن را یک دروغ محض بیان کرد و اعلام کرد: من نه در کرمان و نه در جای دیگری از وزیر درخواستی نداشتم که این صحبت ها را مطرح میکنند، این مسئله پی گرد قانونی دارد و شکایت من در خصوص تخلف پیر موذن به هیات نظارت در دفتر نمایندگان داده شده است.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیرموذن در هفته گذشته بابت تخلفاتی که در حوزه های مختلف داشته است به هیات نظارت خواسته شده و نمایندگان بارها از او بابت همین حرف های کذب و دروغی که زده است شکایت کرده اند.
وی افزود: این چندمین باری است که این موضوع در مجلس تکرار می شود و به نظر من آقای پیر موذن از تعادل روحی برخوردار نیست بنابراین حرف های او قابل اعتنا نیست و اگر مطلبی هم دارند بهتر است به صراحت نام برده شود و اینکه یک مطلب را به صورت کلی و کذب مطرح کنند خارج از اخلاق حرفه ای است.

از وزیر به خاطر تحریک فردی که تعادل روانی ندارد شکایت می کنم

پور ابراهیمی خاطر نشان کرد: عقبه این فضا سازی ها بستگان وزیر رفاه و کسانی هستند که منافعشان به وزارت رفاه و تامین اجتماعی وابسته است کهدر حال حاضر به صورت نا صحیح آن را اداره می کنند و امروز شرایط خاصی را در همین وزارت خانه ایجاد کردند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از خبرگزاری ایلنا که منتشر کننده این خبر بوده به دلیل نشر اکاذیب شکایت شده است هر چند کاملا مشخص است که چه کسی این جریان را ساماندهی می کند و این اخبار را برای تخریب یک نماینده ارسال می کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه موضع ما در مورد وزارت رفاه مشخص است، اذعان کرد: وزارت رفاه یک مجموعه اقتصادی است که ادامه فعالیت های اقتصادی آن نمی تواند موثر باشد چرا که وزارت رفاه امروز به یک شرکت سهامی سیاسی تبدیل شده است که هر کسی سهم خود را در آن جا می گیرد و ادامه این وضعیت به صلاح کشور نیست و بارها تذکر دادیم و در صحن علنی هم در ابن مورد بحث شده است.
وی تاکید کرد: این رفتار ناشایست وزیر که برخی نمایندگان را که اطلاعات کافی و تعادل روانی ندارند و همه نمایندگان از آن ها شاکی هستند، را تحریک می کند؛ حتما جبران خواهد شد و این گونه نخواهد بود که وزیربه خودش اجازه دهد که جمعی را علیه یک نماینده تحریک کند و این موضوع حتما از طریق مراجع قانونی پیگیری می شود.

منبع: راه دانا
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا