اظهارات روحانی خلاف سوگند وی در حمایت از نظام و قانون اساسی است

اظهارات روحانی خلاف سوگند وی در حمایت از نظام و قانون اساسی استنماینده تهران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارت رئیس جمهور در خصوص شورای نگهبان، گفت: اظهارات روحانی خلاف سوگند وی در حمایت از مذهب رسمی، نظام و قانون اساسی است که باید پاسخگوی سخنان خود باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه رهبر نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور در خصوص شورای نگهبان در جمع استانداران کشور گفت: اظهارات رئیس جمهور تعجب برانگیز و شوک آور است چرا که این سخنان خلاف سوگند وی در پاسداری از مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی است و باید پاسخگوی این سخنان خود باشد.

وی با اشاره به وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی تاکید کرد: نظارت بر مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی و تطبیق آن با قانون اساسی و شرع اسلام یکی از این وظایف است که در همین راستا اعضای ۱۲ نفره این شورا وظیفه دارند که هر قانونی در مجلس مصوب می شود را با قانون اساسی و قوانین شرعی اسلام مطابقت دهند تا خلاف قانون اساسی و شرع اسلام قانونی وضع نشود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نظارت بر کلیه انتخابات کشور را دومین وظیفه این نهاد دانست و اظهار داشت: در همین راستا شورای نگهبان وظیفه دارد تا صلاحیت نامزدهای انتخابات را بررسی کرده تا فردی بی لیاقت و فاقد صلاحیت در معرض انتخابات قرار نگیرد. بنابراین هجمه به این نهاد انقلابی که از خود هزینه می کند جز ضرر به نظام منفعتی ندارد.

رهبر با اشاره به این جملات روحانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه «ما فقط باید زمینه را برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه آماده کنیم. مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟ ملت ایران ملتی بالغ، باتجربه و بزرگ است که به خوبی برای آینده خود تصمیم می‌گیرد»، افزود: روحانی با این اظهارات خود در واقع خط تضعیف شورای نگهبان را دنبال کرده این در حالی است که شورای نگهبان اصلی ترین نهاد برای حفاظت از نظام جمهوری اسلامی و سلامت انخابات است.

وی با اشاره به اصل ۱۲۱ قانون اساسی تصریح کرد: آقای روحانی طبق این اصل بعنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد کرد تا پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم، حال سوال ما این است که اظهارات وی در خصوص شورای نگهبان ناقض این اصل نیست؟

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص اظهارات روحانی درباره وظایف شورای نگهبان با توجه به سوگند یاد شده و ضرورت التزام عملی به اصل ۱۲۱ قانون اساسی در صحن مجلس به وی تذکر خواهم داد، افزود: انتظار ما از بالاترین مقام اجرایی کشور این است که بیشترین وفاداری به نظام و قانون را داشته باشد و سخنی خلاف قانون اساسی نزند.

رهبر با تاکید بر اینکه اظهارات رئیس جمهور موجب واکنش نمایندگان و نارضایتی آنها از اینگونه سخنان شده، خاطرنشان کرد: نمایندگان در چند روز گذشته چه در صحن مجلس و در در مصاحبه با رسانه ها دیدگاهها و اعتراضات خود را بیان کردند که امیدواریم گوش شنوایی وجود داشته باشد.

رییس جمهوری چندی پیش در جمع استانداران با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: «ما فقط باید زمینه را برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه آماده کنیم. مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟ ملت ایران ملتی بالغ، باتجربه و بزرگ است که به خوبی برای آینده خود تصمیم می‌گیرد».

همچنین رئیس جمهور گفت: «شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم».

منبع: افکار خبر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا