سیستم فاضلاب و کمربندی دو نیاز اساسی برای دماوند است

hamid reza mashhadi abasiنماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل ترافیک و فاضلاب منتهی به سد ماملو برای شهرستان دماوند یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حمیدرضا مشهدی عباسی در همایش دستاوردهای کاروان تدبیر و امید در دماوند ضمن خیرمقدم به مسئولان، اساتید و خانواده محترم شهدا و جانبازان اظهار کرد:  در کنار شهرستان دماوند و فیروزکوه، بخش بزرگ رودهن را در شرق استان تهران داریم که نکات مهمی را  برای این نقاط باید مدنظر داشت.

وی افزود: امروز نمی‌توان شرایط کشور را نسبت به دو سال گذشته مقایسه کرد که 2.5 میلیون بشکه نفت باقیمت بالای 107 دلار فروخته می‌شد؛ ولی امروز این تعداد کاهش‌یافته و 70 درصد آن را هم کالا می‌گیریم.

مشهدی عباسی خاطرنشان کرد: هرچند دولت اهتمام به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کرد، اما همان‌گونه که خدمت آقای جهانگیری نیز گفته شد، دولت قبل هم یک سفر نصفه و نیمه به حوزه انتخابی ما داشتند و پروژه مهمی نداشت که آن‌هم مصوباتش تکمیل نشد و برای یک پروژه 20 میلیاردی که 10 میلیارد هزینه شده است، پنج میلیارد تومان هزینه اختصاص داده می‌شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که به روایت آمار همسایگان ما سه سفر مفصل رئیس‌جمهور را داشتند و تفاوت فاحش پروژه‌ها بین این دو شهرستان به روایت ارقام و اعداد موجود است؛ وقتی صحبت از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در باقی نقاط می‌شود، آنجا یک سری پروژه تکمیل‌شده داشتند و یک سری تکمیل‌نشده، اما در دماوند پروژه مصوب خاصی نداشتیم.

وی با توجه به بی‌توجهی صداوسیما به شهرستانی که در کنار تهران قرار دارد، بیان کرد: چندی پیش سیلی در هشت روستای دهستان ابر شیوه دماوند به وقوع پیوست و خسارت سنگینی به این روستاهای حریم رودخانه وارد کرد و فرماندار و بخشدار در ساعت دو نیمه‌شب پیگیر باز کردن راه بودند.

مشهدی عباسی با اشاره به اینکه شهرستان دماوند در همسایگی یک جمعیت 12 میلیونی قرار دارد، تأکید کرد: در سند چشم‌انداز 1404 خواهشمندیم این آمایش را حتماً برای منطقه بکر دماوند نیز در نظر بگیرید؛ چراکه موج این جمعیت و آثار روحی و روانی آن در حال ورود به این منطقه بکر می‌باشد و مشخص نماییم که قرار است این منطقه کشاورزی، صنعتی و یا گردشگری باشد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر راه به دماوند در فروردین و مشکلات جاده فیروزکوه-ایوانکی و کمربندی گیلاوند تصریح کرد: مسکن‌هایی برای آن در حال اجراست؛ اما واقعاً نیاز به بودجه برای پیشبرد این هدف‌داریم. همچنین ان‌شاءالله در بودجه احداث روگذر برای مسیر مهرآباد-رودهن مصوب شود.

وی با اشاره به بحث مکانیزه کردن فاضلاب که حدود یک میلیارد تومان برای مطالعات آن هزینه شده است، افزود: رودخانه عبوری از وسط شهرهای دماوند درنهایت به سد ماملو می‌ریزد و آب این سد برای شرب مصرف می‌شود که باید اهتمام ویژه به مکانیزه کردن صورت پذیرد.

انتهای پیام/ پ

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا