بهره‌برداری 4 پروژه جهاد کشاورزی دماوند

چهار پروژه جهاد کشاورزی شهرستان دماوند به مناسبت هفته دولت و با حضور شماری از مسئولان به بهره‌‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در مراسمی به مناسبت هفته دولت، چهار پروژه اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با حضور فرماندار و شماری از مسئولان ادارات این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت، پروژه‌های لوله‌گذاری روستاهای اوچونک و جابان، قنات گل‌گنگک و پروژه تولیدی سرکه صنعتی سیب به بهره‌برداری رسید.

محمد ترکیان با بیان اینکه اعتبار پروژه‌های جهاد کشاورزی دماوند بالغ‌بر 8 میلیارد و 600 میلیون ریال است، افزود: در این زمینه، پروژه تولیدی سرکه صنعتی دماوند نیز با اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل تسهیلات دولتی و 10 میلیارد آورده مجری به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: کارگاه تولیدی سرکه صنعتی سیب دماوند توانایی 250 تن تولید سرکه را در سال دارد و این پروژه ضایعات کشاورزی منطقه دماوند را کاهش می‌دهد؛ این کارگاه فعالیت خود را با برداشت سیب از باغات آغاز خواهد کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: تولید 250 تن سرکه با 850 تن ضایعات محصولات کشاورزی به خصوص در باغات سیب برابر خواهد بود.

ترکیان بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های کارگاه تولیدی سرکه سیب، فرآوری 40 تن سرکه در هر هشت ساعت است که دو ماه از سال به جمع‌آوری ضایعات کشاورزی در بخش باغات سیب درختی اختصاص می‌یابد و در طول ماه‌های باقیمانده از سال، تولید و بسته‌بندی سرکه صنعتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تولید سرکه تنها به فصل برداشت سیب محدود نمی‌شود و در طول سال نیز از ضایعات به وجود آمده در سردخانه‌ها استفاده خواهد شد.

*اشتغال‌ 480 نفر با بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت در دماوند

فرماندار شهرستان دماوند از اشتغال‌ بیش از 480 نفر با بهره‌برداری از 36 پروژه هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

ناصر محمودی‌فرد پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: به همین مناسبت، 36 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 205 میلیارد ریال در شهرستان دماوند به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت دماوند برای 130 نفر به صورت مستقیم و 350 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: در هفته دولت سعی کردیم تا پروژه‌های عمرانی که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، را تکمیل و از ایجاد پروژه جدید جلوگیری کنیم تا اعتبارات پیش‌بینی شده برای امور مهم و ضروری مردم اختصاص پیدا کند.

محمودی‌فرد با اشاره به بهره‌برداری از کارگاه تولیدی سرکه صنعتی سیب در دماوند گفت: برای افتتاح این طرح، 2 هزار و 500 متر زمین و 5 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات دولتی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان دماوند تاکنون فاقد این نوع تولید سرکه سیب بود، تمام ضایعات و موارد غیرمصرفی سیب به خارج از این شهرستان منتقل می‌شد.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: با فعالیت کارگاه تولیدی سرکه صنعتی سیب دماوند برای 18 نفر به صورت مستقیم و 25 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

محمودی‌فرد در ادامه از افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری‌های دماوند، کیلان و آبسرد در روزهای آینده خبر داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا