رونمایی از دستگاه بیورادار زنده‌یاب در دماوند

13940513000698_PhotoLرییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: از دستگاه بیورادار زنده‌یاب با توانایی کشف موجود زنده تا عمق 50 متری رونمایی شد.

حمید فرهادی در حاشیه مانور طرح ولایت ستاد مدیریت بحران دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند از رونمایی دستگاه  بیورادار زنده‌یاب در این مانور خبر داد و اظهار کرد: این دستگاه، از هلال احمر استان تهران، به هلال احمر شهرستان دماوند انتقال یافت که امروز در این مانور طرح استفادده از آن به‌صورت آزمایشی، رونمایی شد.

وی افزود: این دستگاه تا عمق 50 متری را نشان می‌دهد و هر موجود زنده و مرده را شناسایی و علائم حیاتی موجود زنده را نشان می‌دهد و حتی افرادی که در گودال یا زیر آوار محبوس شده‌اند را تشخیص می‌دهد.

فرهادی خاطرنشان کرد: تشخیص افراد ثابت یا حتی افراد در حال حرکت و تعداد نفرات که در زیر آوار محبوس شده‌اند از ویژگی‌های منحصر بفرد این دستگاه است و این یک مزیت ویژه است که در اختیار شهرستان قرار گرفته است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند حضور افراد جمعیت هلال احمر در صحنه حادثه این مانور را کمتر از هفت دقیقه اعلام کرد و تصریح کرد: این افراد بعد از ایجاد و امنیت و خنثی بمب توسط نیروی انتظامی و اطفاء حریق توسط آتش‌نشانی برای امداد و نجات و جستجو، وارد صحنه شدند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر در چند کارگروه جستجو و نجات، اسکان اضطراری، برپایی اردوگاه اضطراری، نجات افراد درگیر در آوار و رسیدگی به مصدومان سازماندهی دارد که بر طبق برنامه‌ربزی‌های امروز، تیم‌های اسکان اضطراری، آواربرداری و تیم پشتیبان در این مانور شرکت کردند.

فرهادی تاکید کرد: شهرستان دماوند یکی از عملیاتی‌ترین و مجهزترین جمعیت‌های هلال احمر در سطح استان تهران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا