به رغم رد صلاحیت در هر دوره، بررسی صلاحیت‌ها را حق شورای نگهبان می‌دانم

image322025لاهوتی در خصوص شورای نگهبان بیان داشت: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی باید جسارت داشته باشد و افرادی را که قرار است وارد یکی از قوای مهم نظام شوند را مورد بررسی قرار دهد. ما نباید به اقدامات شورای نگهبان حساسیت داشته باشیم و باید اجازه دهیم که شورای نگهبان به وظایفش عمل کند.

 به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند مهرداد بائوج لاهوتی، از اعضای حزب مردم سالاری و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص دیدگاهش نسبت به تصمیمات شورای نگهبان در مورد بررسی صلاحیت نمایندگان اظهار داشت: به نظر من این حق شورای نگهبان است که صلاحیت ها را براساس تحقیقاتش تأیید یا رد کند. من با اینکه برادر دو شهید و دو جانباز و همچنین خودم نیز جانباز هستم؛ در هر دوره کاندیدتوری، رد صلاحیت شده ام؛ ولی با صحبت هایی که صورت می گیرد، مشکلی پیش نمی آید و صلاحیتم تأیید می شود.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی باید جسارت داشته باشد و افرادی را که قرار است وارد یکی از قوای مهم در نظام شوند را مورد بررسی قرار دهد. ما نباید به اقدامات شورای نگهبان حساسیت داشته باشیم و باید اجازه دهیم که شورای نگهبان به وظایفش عمل کند.

لاهوتی درخصوص لزوم احترام گذاشتن به تصمیمات شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان به اینکه ممکن است به دلیل حجم بالای کاری اشتباهاتی را مرتکب شود، اعتراف دارد؛ اما این اشتباهات عمدی نیست.

وی در انتها نیز گفت: ما امیدواریم اعضای محترم شورای نگهبان با استفاده از تجربیات گذشته خود نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا