نعمت بخش: تا ۲سال آینده محصول مشترک با خودروسازان خارجی تولید نمی شود

نعمت بخش: تا ۲سال آینده محصول مشترک با خودروسازان خارجی تولید نمی شودنعمت بخش با حضور در نشست خبری مجازی تاکید کرد که تولید مشترک با خودروساز خارجی زمان بر خواهد بود.


ببه گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از افکارنیوز؛ وی در مورد حضور خودروسازهای خارجی در بازار خودروی ایران گفت: « در حال حاضر نمی دانیم با کدام کشورها طرف خواهیم بود. فعلا پیشنهاداتی شده و ما نیز شرایطی را تعیین خواهیم کرد. با لغو تحریم و اجرایی شدن آنها به مناقصه می رویم و در این مناقصه هر کمپانی خارجی که در مناقصه شرکت کند و بیشترین امیتاز را بدهد با آن قرارداد می بندیم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد خودروسازان برای تولید خودروهای دهه ۹۰ میلادی نیز اینگونه توضیح داد: «سیاست جدید وزارت صنعت معدن و تجارت این است که خودروی جدید نباید از تولیدش بیش از دو سال از تولید آن در دنیا گذشته باشد. یعنی اگر از تولید خودرویی در دنیا بیش از دو سال گذشته باشد خودروسازان حق نخواهند داشت با آن شرکت خارجی قرارداد ببندند. لذا برای تولید خودروهای قدیمی قرارداد نخواهیم بست و قطعا خودروهای جدید خواهد بود. در حقیقت برای تولید خودرویی که حداکثر دو سال از تولید آن نگذشته باشد قرارداد امضا کنیم.»

نعمت بخش تاکید کرد: « تولید خودروهای جدید پس از تحریم ها زمان بر خواهد بود. یعنی تولید مشترک خودروسازان ایران با شرکت های خارجی دو سال آینده وارد بازار خواهد شد. همانطور که دکتر نیلی گفتند در خوش بینانه ترین حالت تحریم ها از ابتدای سال آینده لغو خواهند شد و تا تحریم ها برداشته نشوند، نمی توانیم وارد مناقصه شویم و برنده مناقصه را انتخاب کنیم. بعد از مشخص شدن برنده مناقصه، چندین ماه طول می کشد تا قرارداد امضا کنیم و بعد از امضای قرارداد چندین ماه طول می کشد تا قالب قطعه سازان که قرار است در داخل کشور قطعه سازی کنند ساخته شود و خلاصه اینکه خودروی جدید در کمتر از دو سال به بازار عرضه نخواهد شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا