ادعاهای عجیب نیویورکر/مرگ بر آمریکا بی‌معناست!

ادعاهای عجیب نیویورکر/مرگ بر آمریکا بی‌معناست!یک وبگاه آمریکایی ادعاهای عجیبی را از برخی شخصیت‌های ایرانی در خصوص شعار «مرگ بر آمریکا»ی ملت ایران منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از  افکارنیوز، «وبگاه نیویورکر» در تاریخ 30 جولای گزارشی را به قلم «روبین رایت» تنظیم کرده است که عنوان آن چنین است: «مرگ بر آمریکا و توافق با ایران».

در این گزارش مسائلی در خصوص شعار ملت ایران علیه ایالات متحده آمریکا مطرح شده اما نکته جالب در این گزارش، انتشار نقل قولی از شخصی به‌نام «امیر زمانی‌نیا» است. نویسنده نیویورکر از او به‌عنوان «معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی» نام برده است. بنابر ادعای روبین، زمانی‌نیا به او گفته است که فرزندش در Rutgers مشغول مطالعه فلسفه است.

وی که از او در این گزارش به عنوان «دیپلمات سابق» نیز نام برده شده است، بنابر ادعای نیویورکر در حال برنامه‌ریزی پروژه‌هایی با ارزش مجموعا 200 میلیارد دلار است که ظرف 6 سال آینده برای توسعه صنایع نفت و گاز ایران مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. وی امیدوار است که با کاهش تحریم‌ها، سرمایه‌گذاری در ایران افزایش پیدا کند.

نقل قول عجیب از آقای زمانی‌نیا در گزارش نیویورکر بدین شرح است: «آنچه ایرانی‌ها می‌خواهند این است که مردم آمریکا فکر نکنند که ما کاری نداریم جز اینکه هر روز به خیابان‌ها بیاییم و فریاد بزنیم “مرگ بر آمریکا”.»

بنابر ادعای نیویورکر، وی می‌افزاید: «ما کار خود را داریم، سرگرمی خود را داریم و زندگی خود را داریم. گفتن “مرگ بر آمریکا” یکی از لوازم همیشگی انقلاب بوده است که ما دیگر به آن گوش نمی‌دهیم. آن [شعار] دیگر به یک امر عادی تبدیل شده است.»

ناصر هادیان، فارغ‌التحصیل دانشگاه تنسی آمریکا و مدرس دانشگاه تهران، شخص دیگری است که نقل قول عجیب دیگری از وی در این گزارش منتشر شده است. وی گفته است که شعار مرگ بر آمریکا «بی‌معنی» است و در فرهنگ ایرانی پذیرفته‌شده نیست چون به معنای مرگ جماعتی از مردم است.

بر اساس ادعای نیویورکر، هادیان مدعی‌ست که این شعار را تنها 20 درصد مردم ایران سر می‌دهند. وی البته به این نکته هم اشاره کرده که آمریکایی‌ها پبش از آنکه توسط ایرانیان کشته شوند، ایرانیان را کشته‌اند و در ضمن در جنگ تحمیلی نیز از صدام حسین حمایت کرده‌اند.

نیویورکر به نقل از هادیان مدعی شده که نظرسنجی به نظرسنجی، مشخص می‌شود که ایرانیان بیش از هر ملت مسلمان دیگری از آمریکا حمایت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا