پلمپ تنها 3 درصد چاه‌های غیرمجاز دماوند تا پایان سال

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند از مهروموم 160 حلقه چاه غیرمجاز تا پایان سال جاری و انجام اقدامات ضروری برای برخورد با متخلفان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری صبح امروز در نشست شورای حفاظت آب شهرستان دماوند که در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری که سال تعادل بخشی منابع آبی اعلام ‌شده، قرار است که 160 حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شود و در این راستا در سه‌ ماهه نخست امسال نیز، 29 حلقه چاه مهروموم شده است.

وی موضوع حفاظت از منابع آبی را حائز اهمیت دانست و افزود: اداره امور منابع آب شهرستان دماوند به‌عنوان متولی شناسایی و برخورد با متخلفان چاه‌های غیرمجاز نباید در انتظار ارائه لیست و شناسایی چاه‌های غیرمجاز از سایر دستگاه‌ها باشد؛ اگرچه دیگر دستگاه موظف هستند تا اطلاعاتی که در این زمینه ‌دارند را در اختیار این اداره قرار دهند.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند، اداره امور منابع آب را مکلف ساخت، ضمن برخورد با متخلفان، لیست همه چاه‌های غیرمجاز را که مورد شناسایی قرار داده با اولویت مصرف در بخش خانگی و ویلاها، صنعت و کشاورزی به شورای حفاظت آب ارسال کند تا این شورا به‌منظور برخورد با این موضوع، امکانات لازم را در اختیار این اداره قرار دهد.

صفری همچنین از ادارات صنعت، معدن و تجارت، محیط ‌زیست، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط خواست، در مدت یک هفته تمام اطلاعاتی که از چاه‌های غیرمجاز در حوزه کاری خود در اختیار دارند را به اداره امور منابع آب شهرستان دماوند ارسال کنند.

وی نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های مجاز در حوزه کشاورزی را نیز یکی دیگر از راهکارهای کنترل مصرف آب دانست و بیان کرد: ادارات امور منابع آب و جهاد کشاورزی باید لیست چاه‌های مجاز فاقد کنتور هوشمند را همراه با اولویت‌بندی برای نصب کنتور در اختیار شورای حفاظت آب شهرستان دماوند برای تصمیم‌گیری‌های ضروری قرار دهند.

به گزارش تارود حدود هشت هزار حلقه چاه آب در شهرستان دماوند وجود دارد که تنها سه هزار و ۴۰۰ حلقه از این چاه‌ها مجاز و حدود چهار هزار و ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا