تأمین اقتصاد کشور دست ملت را پیش دشمنان دراز نمی‌کند

1693102یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه سنگر مساجد عامل رسیدن به رأفت الهی است، گفت: تأمین اقتصاد کشور دست ملت را پیش دشمنان دراز نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، آیت‌‌الله عبدالله جوادی‌آملی در کلاس درس اخلاق خود در مسجد احمدآباد شهرستان دماوند که با حضور جمعی از فرهیختگان فرماندهی انتظامی شرق استان تهران و هیئت عاشقان ولایت و حلقات صالحین برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که در نظام اسلامی، مأموران نیروی انتظامی اهل نماز، قرآن و شب‌زنده‌داری هستند و به برکت همه آنها نظام ما از هر آسیبی محفوظ است.

وی با اشاره به اینکه همه مردم علاقه‌مند به بزرگی و رأفت هستند، گفت: این علاقه‌مندی در نهاد همه انسان‌ها وجود دارد و نعمت خوبی است که خداوند متعال آن را به انسان‌ها داده و خود نیز دارای تمام درجه‌های رفیع است.

این مرجع تقلید ادامه داد: این خواسته که در نهاد همه انسان‌هاست، مختص به نژاد و قبیله‌ای نیست؛ بلکه ویژگی بوده که خداوند آن را به ما عطا کرده است.

جوادی‌آملی بیان کرد: همه انسان‌ها ترقی کردن را دوست دارند و آنچه در گوهر ما نهفته تنها عطیه الهی است و خداوند متعال بر همه درجات رأفت و بزرگی برتری دارد.

وی با اشاره به راه‌های رسیدن به درجه‌های الهی تصریح کرد: خداوند متعال راه رسیدن به درجه‌های بالا و رأفت را به ما نشان داده که تمام آنها یک سلسله‌مراتب خاص خود مربوط به راه، زمان و آداب را دارا هستند.

استاد حوزه علمیه در خصوص سلسله‌مراتب راه‌های رسیدن به درجه‌های الهی و رأفت نیز گفت: در مکان‌هایی همچون مساجد، حسینیه‌ها و مراکز مذهبی، رأفت فروشی وجود دارد که انسا‌ن‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند.

جوادی‌آملی با بیان اینکه سنگر مسجد عامل حرکت به سوی خداوند متعال است، بیان کرد: انسان‌ها در این مکان‌ها سر به سجده می‌رود و قدم‌هایشان برابر عظمت خداوند خم می‌شود؛ به همین خاطر انسان در این راه باید رابطه خود را با مساجد حفظ کند.

وی درباره استفاده از فرصت‌ها نیز اضافه کرد: انسان باید فرصت‌هایی همچون شب قدر و روز جمعه که این فرصت‌ها، زمان رأفت و برکت است، قدر بدانند و گرچه هر زمینی می‌تواند مسجد باشد، اما مساجد برجستگی خاص خود را دارند.

این عالم برجسته جهان تشیع ادامه داد: همان‌طور که هر زمانی می‌تواند تا منشأ رأفت باشد، شب‌های جمعه و لیالی قدر نیز فضیلت ویژه دیگری دارند که باید حرمت آن را پاس بداریم.

جوادی‌آملی تصریح کرد: خداوند متعال فرمود که مایل هستیم همه انسان‌ها را به سوی خود ببرم و به همین منظور نمایندگان خود را بر روی زمین فرستادم و پیامبر خود را رفیع کردم تا مردم خوابیده را بیدار کند؛ همچنین بر سایر ملت‌ها کتاب رفیعی نازل کردم که آنها را راهنما و هدایت‌گر باشد.

وی افزود: خداوند در ادامه فرمود که همه مشکلات در خود انسان‌هاست که اگر بخواهیم دست همه شما را می‌گیریم، اما این مردم چسبیده به زمین هستند و تمام تلاش خود را برای ساختن این دنیا می‌کنند تا دست خالی به دنیای آخرت بروند.

این مفسر برجسته قرآن کریم اظهار کرد: انسان‌ها چه وضع مالی خوب یا بد داشته باشند، سرانجام به کجا می‌روند؛ این در حالی است که آنها به زمین چسبیده‌اند و تلاشی برای توشه آخرت خود ندارند و این موارد مربوط به انسان‌هایی است که کارهای حلال می‌کنند و در خصوص اشخاصی که اختلاس و دزدی می‌کنند، باید مثال‌های خاص خود را بیان کرد.

جوادی‌آملی با بیان اینکه خداوند متعال به تمام انسان‌ها فرموده است که راه برای بالا رفتن باز است، گفت: کسانی که خیال می‌کنند مرگ پایان راه است، باید تصمیم دیگری داشته باشند؛ اما آنها بدانند که مرگ آغاز راه است و باید تمام تلاش خود را برای بعد از مرگ خود انجام ‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها این راه را پیاده یا سوار می‌روند، تصریح کرد: برپایی نماز و روزه از واجبات است که راه رسیدن به درجه‌های بالا باشد، اما دل بستن چیز دیگر و قابل اهمیتی است که انسان باید در کنار انجام واجبات خود، حب اطاعت از خداوند متعال را نیز داشته باشند.

این مرجع عالی‌قدر با تأکید بر اینکه همان‌‌طور که سرزمین ایران اسلامی مهد شهداست، باید امنیت و اقتصاد مقاومتی نیز در این کشور تأمین شود، بیان کرد: باید با تأمین امنیت کشور، دشمنان فکر طمع به آن را نکنند و با تأمین اقتصاد، جیب مردم پر شود و دست آنها پیش دیگران دراز نشود؛ زیرا خطر فقر و بی‌پولی تنها یک موضوع نیست و حتی قرآن کریم نیز صحبتی از نداری نکرده است.

جوادی‌آملی با بیان اینکه قرآن از ملتی که ندار است، به عنوان فقیر یاد می‌کند، گفت: فقیر به معنای شکستن ستون فقرات و کسی که توانایی قیام کردن را ندارد، است و اگر ملتی قدرت قیام نداشته باشد، ستون فقراتش شکسته می‌شود و دیگر آن ملت محکم و مقاوم نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا