علت تاخیر در اجرای حکم مهدی هاشمی

مهدی هاشمیدر حالی که قرار بود با اتمام ماه مبارک رمضان حکم مهدی هاشمی اجرایی شود وی به چالوس سفر کرد که این امر موجب اعتراض جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد.

بعد از گذشت یک ماه و نیم از تایید حکم مهدی هاشمی هنوز خبری از اجرای حکم او نیست در حالی که در رابطه با حکم افرادی همچون محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق،  فاصله چندانی میانی تایید حکم و هم چنین اجرای آن به وجود نیامد و نامبرده در حال حاضر در زندان به تحمل محکومیتش به سر می برد، در حالی که قرار بود با اتمام ماه مبارک رمضان حکم مهدی هاشمی اجرایی شود وی به چالوس سفر کرد.

در همین رابطه تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به تاخیر در اجرای حکم مهدی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ” بوتیا ” اظهارات خود را بیان کردند.

آیا علت تاخیر در اجرا ی حکم مهدی هاشمی اعمال نفوذ است؟

محمد ابراهیم رضایی در این رابطه گفت: حکم صادر شده برای مهدی هاشمی از احکام خوب قوه قضائیه بود که مورد تایید همه قرار گرفت و در شان قوه قضائیه بود که در اجرای حکم نیز در واقع مثل دیگران بدون ملاحظه اقدام می کرد .

نائب رئیس دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: آیا علت تاخیر در اجرا ی حکم اعمال نفوذ است، ما خیالمان راحت شده بود که قوه قضائیه به فشارهای جانبی پرونده توجهی نکرده اگر چه بر روی قوه قضائیه و قاضی این پرونده تهاجمات سنگینی وجود دارد ولی انتظار ما این است که قوه  قضائیه با قاطعیت حکم را اجرا کند.

قوه قضائیه در اجرای حکم مهدی هاشمی کوتاهی کرده است

اسماعیل کوثری با بیان اینکه این سوال  هم برای بعضی از نمایندگان مجلس در صحن علنی مطرح شد گفت: واقعا جای سوال دارد که قوه قضائیه چرا حکم مهدی هاشمی را اجرایی نمی کند و متاسفانه باید بگوییم با همه اقدامات خوبی که قوه قضائیه در رابطه با بررسی پرونده ایشان  انجام داده  در رابطه با اجرای حکم باید بگوییم که قوه قضائیه کوتاهی کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد:  مردم انتظار دارند که در اجرای حکم تفاوتی بین افراد نباید باشد و اینکه بعضی حالا از طرف پدر مصونیت دارند این تفاوت و  تبعیض به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و لذا  از ریاست قوه قضائیه و قاضی مربوطه انتظار می رود هر چه زودتر این موضوع اجرایی شود چرا که مردم هم از ما می پرسند و انتظار هم انتظار به حقی است و باید این کار عملیاتی شود.

قوه قضائیه باید حکم مهدی هاشمی را مانند سایر افراد با قاطعیت اجرایی کند

ابو الفضل ابوترابی دبیر کمیسیون قضایی مجلس هم نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: اینکه چرا قوه قضائیه حکم مهدی هاشمی را اجرایی نمی کند برای ما هم جای سوال است، ولی همانطور که قوه قضائیه در مورد سایر افراد در اجرای حکم تعلل نمی کند انتظار داریم درمورد این پرونده هم با قاطعیت حکم را اجرا کند و ما از تصمیمات قوه قضائیه در مورد هر گروه، جناح و هر کسی که مفاسد اقتصادی دارد حمایت می کنیم.

حکم مهدی هاشمی از لحاظ حقوقی لازم الاجراست

محمدعلی اسفنانی عضو کمیسیون قضائی مجلس گفت: از لحاظ حقوقی وقتی رای در بحث کیفری قطعی شد لازم الاجراست و تاخیر در اجرای آن از لحاظ قانونی موجه نیست مگر اینکه در خواست تجدید نظر از طریق فوق العاده مثل اعاده دادرسی یا اعمال ماده 18 صورت گرفته شده باشد و دستور توقف اجرا صورت گرفته باشد که این را قوه قضائیه باید اعلام کند .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا