خداوند مهمان دل‌های شکسته است

1693102آیت‌الله جوادی‌آملی مسئولیت خدمتگزاران به حجاج را بسیار مهم دانست و گفت: حج را باید مانند نماز اقامه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، این مرجع تقلید در جلسه درس اخلاق که این هفته در مسجد روستای احمدآباد شهرستان دماوند و با حضور اعضای مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر و حجت‌الاسلام مرقاتی معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، مسئولیت خدمتگزاران به حجاج را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: ما بین دو مهمانی خدا قرار داریم؛ هم در ماه مبارک رمضان جزء ضیوف‌الرحمان هستیم و در کنار سفره خدا نشسته‌ایم و هم در ذیحجّه إن‌شاءالله جزء ضیوف‌الرحمان هستیم و در کنار سفره خدا در سرزمین وحی به سر می‌بریم.

وی افزود: ذات اقدس الهی همیشه سفره خود را پهن کرده است و ما مهمان او هستیم اما هر مهمانی و هر دیدی یک بازدیدی هم دارد؛ فرمود من شما را به عنوان مهمان دعوت کرده‌ام؛ ولی شما اگر مرا دعوت کنید من می‌آیم و من منتظر میزبانی شما هستم. اگر میزبانی مرا قبول کردید من مهمان شما می‌شوم.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان این‌که «خداوند مهمان قلب‌های شکسته است» بیان کرد: این‌چنین نیست که خدا فقط مهمانی بدهد و مهمان نشود، این یک مهمانی متقابل است، فرمود من شما را مهمان کردم شما هم اگر من را دعوت کنید من می‌آیم؛ همان که دل شکسته باشد دعوتنامه من است، دیگر لازم نیست بگویی «یا الله»، اگر دل شکسته داشتی، اگر اهل غرور نبودی و مرا دعوت کردی من مهمان شما خواهم شد.

این مرجع تقلید با اشاره به نامه حضرت امیرمومنان به مالک اشتر اظهار کرد: علی‌بن‌ ابی‌ طالب(ع) به مالک اشتر مرقوم فرمود که مالک! بدان سقیفه، دین را اسیر کرد و این غدیر است که دین را آزاد می‌کند. نماز بود، روزه بود، حج بود، عمره بود اما اسیر بود، حجّ اسیر بود، حجّ بی‌برائت اسیر است، حجّ بدون شکوفایی دین اسیر است. در حال حاضر نیز این حج و عمره، این حرمین، در اسارت آل‌سعود است.

آیت‌الله جوادی‌آملی با تاکید بر این‌که «حج را باید مانند نماز اقامه کرد» از زحمات همه افرادی که در این راه قدم بر می‌دارند، به ویژه مسئولین بعثه مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا