رئیس جمهور؛ جوانان بیکار کردستان در اولویت بودند، شما ندیدید!

image320861مردم کردستان که با حضور باشکوه خود در انتخابات 92 و اعتماد به رئیس جمهور منتخب خود به دنبال تامین مطالبات عمومی و حل مشکلات استان بودند، خواستند کلید حل مشکلاتشان را به دست رئیس جمهور منتخب خود بسپارند، اما سفر اخیر روحانی به کردستان، مردم این استان بخصوص جوانان را ناامید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روز یکشنبه 4 مرداد کردستان میزبان بیستمین سفر رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان بود.

مردم کردستان بعد از 2 سال انتظار از زمان انتخابات ریاست جمهوری که با رای 72 درصدی جزء اولین استان هایی بود که بالاترین درصد آراء را در انتخاب دکتر حسن روحانی داشتند، میزبان رئیس جمهور شدند.

این مردم که با حضور باشکوه خود در انتخابات 92  و اعتماد به رئیس جمهور منتخب خود به دنبال تامین مطالبات عمومی و حل مشکلات استان بودند  خواستند کلید حل مشکلات خود را به دست رئیس جمهور منتخب خود بسپارند.

اما بعد از این همه انتظار آقای رئیس جمهور آمدند تا چند پروژه ای را که از سال های گذشته باقی مانده بود افتتاح کنند.

بی توجهی به استفاده از حمل و نقل مدرن در کردستان

سال هاست که جاده های کردستان جان مردمانش را می گیرد و وضعیت نابسامان آنها با بودجه های اختصاص داده شده به آن، فقط گوشه ای از زخم آنها را برای مدتی التیام می بخشد.

آیا وقت آن نرسیده است که در کنار حمل ونقل جاده ای که در این استان دارای مشکلات متعددی است حمل و نقل ریلی نیز فعال شود؟

پروژه راه آهن سنندج_تهران که سال ها پیش در مورد اجرای آن زمزمه هایی به گوش می رسید امیدی فراوان در مردم ایجاد کرد اما اکنون بعد از سال ها فقط اسمی از آن پروژه باقی مانده است.

اما رئیس جمهور هیچ اشاره ای به  پروژه راه آهن کردستان نکردند و به آن اعتباری اختصاص ندادند!

بحران کم آبی، توجه به سایر پروژه ها را تحت الشعاع قرار داد

پروژه انتقال آب از شرق به مرکز در استان که توسط رئیس جمهور افتتاح شد مطمئنا در این شرایط بحران کم آبی که کشور و استان را فرا گرفته است گامی بلند می تواند باشد.

اما مسئله این است که بزرگ نمایی پروژه های سدسازی و انتقال آب باعث شد که توجهی به پروژه های جدید که در راستای عمده مشکلات مردم بخصوص بیکاری جوانان باشد، صورت نگیرد.

راستی اگر بحران کم آبی کشور را فرا نگرفته بود رئیس جمهور چه پروژه جدیدی برای این مردم داشتند که گره از مشکلات واقعیشان باز کند؟!

اما رئیس جمهور باید بدانند که مشکلات مردم کردستان فراتر از کمبود آب و بحران ناشی از آن است.

دکتر حسن روحانی در ورزشگاه استقلال سنندج در جمع مردم بیان کردند که : مردم کردستان از مساله بیکاری در رنج هستند که لازم است با اجرای طرح های اشتغالزایی زمینه توسعه و رفع بیکاری در این استان را فراهم کرد.

اما عملا در برنامه های ایشان راهکاری برای حل معضل بیکاری جوانان ارائه نشد و اعتباری تعلق نگرفت.

رئیس جمهوری هیچ اشاره ای به پروژه پتروشیمی نکرد

پروژه پتروشیمی استان، که کردستانی ها 10 سال چشم امید به آن بسته اند و مدت هاست که وعده بهره برداری آن را می دهند و بنا بر گفته مدیر عامل آن، قرار بود که تابستان امسال بهره برداری شود.

پروژه ای که افتتاح آن می تواند زمینه اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان این استان فراهم نماید.

اما رئیس جمهور هیچ اشاره ای به این پروژه بزرگ نکردند و خبری از افتتاح آن ندادند.

البته دور از ذهن نیست که این پروژه نیز مانند بسیاری از پروژه ها در لیست پروژه های خاک خورده استان قرار بگیرد و آرزوی بهره برداری از آن بر دل مردم باقی بماند.

احداث کارخانه های تبدیلی، بزرگترین آرزوی کردستانی ها/ بی توجهی رئیس جمهور به معضل خام فروشی معادن استان

بزرگترین معضل بخش صنایع و معادن کردستان، خام فروشی و عدم مراکز تولیدی در استان است که باعث شده درآمد این بخش عملا هدر رفته و به سمت سایر استان ها سرازیر شود و در نتیجه به بیکاری جوانان دامن بزند.

رئیس جمهور هیچ برنامه ای برای احداث مراکز تولیدی و کارخانه در این بخش نداشتند و اعتبار مشخصی برای آن لحاظ نکردند.

در صورتیکه احداث کارخانه های بزرگ تبدیلی در این استان می تواند مشکلات قابل توجهی از بیکاری جوانان را حل کرده و راه را برای توسعه استان و افزایش  سرمایه گذاری خصوصی هموار کند.

رئیس جمهور به دفعات مکرر دغدغه های مردم این استان را در مورد بیکاری جوان هایشان شنیده اند.

جوانان تحصیلکرده که بخاطر بیکاری سن ازدواجشان بالا رفته است و با مشکلات مادی و روحی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

باید به رئیس جمهور گفت، برای جوانان کردستان که  در انتخابات 92  با رای 72 درصدی خود بیشترین اعتماد را به شما کردند، هیچ برنامه ای به منظور حل مشکلاتشان نداشتید و آنها را ناامید کردید، باید گفت ، رئیس جمهور؛ جوانان بیکار کردستان در اولویت بودند اما شما ندیدید!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا