بهره‌برداری از پروژه بلوار بعثت در سال جاری

IMG_1411شهردار دماوند گفت: پروژه بزرگ بلوار بعثت به عنوان مهم‌ترین پروژه عمرانی شهر دماوند که در سال ۸۵ آغاز شد، با توجه به اتمام فاز اول و بخش عمده‌ای از فاز دوم، در سال جاری به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، عباس صفری به اتمام پروژه بلوار بعثت تا پایان سال و رفع نگرانی شهروندان به جهت وضعیت کنونی این بلوار اشاره کرد و گفت: بعثت به جهت شریانی و مواصلاتی بودن یکی از مهم‌ترین بلوارهای شهر محسوب می‌شود زیرا علاوه بر دسترسی راه‌های ارتباطی به شهرک‌ها و بلوارهای شهید باهنر، شهید رجایی و وليعصر (عج)، بهترین مسیر برای عبور خودروهایی است که قصد خروج از شهر را دارند.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه عمرانی در کاهش ۵۰ درصدی مشکلات شهری مؤثر است، افزود: بلوار بعثت نزدیک به ۲۰ سال است بلاتکلیف مانده که تمام سعی ما در مجموعه مدیریت شهری با همت شورای اسلامی شهر اتمام این پروژه و کاهش مشکلات بخش عمرانی است.

صفری ادامه داد: در سال‌های گذشته فاز اول و دوم پروژه انجام شد و در حال حاضر بخشی از فاز سوم این پروژه که مربوط به لاین شمالی می‌باشد، رو به اتمام است و در مرحله بعد تکمیل لاین جنوبی و انتهای شرقی بلوار بعثت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مشخصات پروژه نیز گفت: این پروژه که به طول سه کیلومتر راه و با عرض ۶۰ متر می‌باشد، فاز دوم آن با حجم زیرسازی و آسفالت دو لاین به میزان حدود ۲۲ هزار متر مربع و جدولگذاری به میزان حدود هفت هزار ۲۰۰ متر طول انجام شد.

این مقام مسوول حجم عملیات های عمرانی در فاز نهایی را اعلام کرد و گفت: حجم خاکبرداری و خاکریزی به میزان ۱۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب، زیرسازی و آسفالت در دو لاین به مساحت ۴۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع و خاکبرداری نیز به میزان هفت هزار و ۱۲۵ متر طول می‌باشد که بخشی از آن انجام شده و مابقی آن نیز تا پایان عملیات پروژه بعثت اجرایی می‌شود.

صفری به آزاد سازی حریم بخش سوم پروژه بلوار بعثت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو ملک شخصی و ساختمان قدیم بهزیستی دماوند در مسیر لاین شمالی بخش سوم پروژه قرار گرفته که در حال توافق با مالکان و توافق کارشناسی با ملک بهزیستی هستیم.

شهردار دماوند توجه به مبلمان شهری و ایجاد فضای سبز این بلوار را با هدف زیبایی بخشی و حفظ محیط زیست ضروری دانست و افزود: سعی داریم فضای سبز مطلوبی در خورشان شهروندان و مردم این منطقه ایجاد نمائیم و مبلمان شهری آن نیز به نحو مطلوب طراحی و اجرا شود.

این مقام مسئول به اجرای قسمتی از آبیاری قطرهایی بلوار بعثت، انجام اقدامات اولیه در خصوص روشنایی بلوار، نصب علائم ترافیکی و خط کشی بخش عمده ایی از مسیر به صورت استاندارد و … خبر داد و گفت: یکی از اقدامات شهرداری در بهبود عبور و مرور این محور، تغییر جزعی بخشی از نقشه اولیه بوده که به جهت دسترسی بهتر به مسیرهای فرعی و گردش‌ها انجام‌شده است.

وی همچنین به ارائه خدمات لازم برای شهروندان در این بلوار اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر وجود مکان های تجاری و مسکونی در اطراف بلوار و ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب جهت سهولت تردد شهروندان، شهرداری دماوند نسبت به احداث جایگاه CNG اقدام نمود و همچنین در نظر دارد در قسمتی دیگر نسبت به احداث ایستگاه آتش‌نشانی با توجه به حجم سکونت در اطراف بلوار اقدام شود که هم اینک در مرحله جانمایی است.

وی با اشاره به ساخت تقاطع غیر هم‌سطح در انتهای بلوار بعثت، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مورد نیاز در این محور به جهت سهولت تردد از محور آیت اله خامنه ایی به بلوار بعثت ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح است که در حال حاضر موضوع در شورای ترافیک شهرستان مطرح و مصوب شده و طی بازدیدهای صورت گرفته از سوی شورای ترافیک استان و مدیرکل حوزه حمل‌ونقل استانداری، بعد از موافقت و طرح در شورای ترافیک استان، نسبت به انعقاد قرارداد اقدام خواهد شد.

شهردار دماوند با بیان موانع موجود در این طرح، افزود: از جمله موانع پروژه بلوار بعثت، مسیر تاسیسات زیربنایی همچون آب، برق، مخابرات و گاز است که بعد از انعقاد قرار داد و شناسایی محل انتقال از طریق نقشه‌های موجود، لازم است قبل از شروع عملیات در بازه زمانی مشخص انجام شود تا روند پروژه با سهولت پیش رود.

صفری به آغاز بکار دو پروژه مهم در بخش توسعه معابر شهری در سال ۸۴ اشاره و بیان کرد: در دوره تصدی بنده به‌عنوان شهردار طی سالهای ۸۴ تا ۸۶، دو پروژه بلوار بعثت و بلوار شورا آغاز شد که طی این مدت نیز لاین جنوبی بلوار بعثت از محل تقاطع فاز یک فرهنگیان تا خیابان وليعصر (عج) به همراه عملیات جدولگذاری و آسفالت به اجرا رسید و با توجه به استفاده از مصالح مرغوب، با گذشت حدود ۱۰ سال همچنان از سطح سرویس دهی مطلوبی برخوردار است.

وی هدف از آغاز عملیات های عمرانی در سطح شهر را توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و دست‌یابی به نقطه ایی مطلوب عنوان کرد و گفت: تمامی فعالیت هایی که در دوره‌های مختلف توسط گذشتگان و آیندگان رخ می‌دهد، هدفی جزء رسیدن به ارائه خدمات و برآوردن نیاز شهروندان و توسعه شهر نیست و ما نیز در تلاش هستیم این پروژه به اتمام رسیده و برگ زرین دیگری در حوزه خدمات به شهروندان رقم‌زده شود.

گفتنی است پروژه بلوار بعثت از جمله پروژه‌های مهم و قابل توجه در حوزه مدیریت شهری دماوند است، که به جهت وجود راه‌های دسترسی چندین شهرک و نیز کاهش حجم بالای ترافیکی بلوار آیت الله خامنه ایی و بخشی از بلوار شهید بهشتی نقش مهمی را در حوزه راه‌ها و معابر شهری ایفا می‌کند.

سال‌ها است در شهر دماوند تنها یک مسیر اصلی برای تردد خودروها وجود دارد و همین امر موجب عدم توسعه شهر شده و از سوی دیگر راه‌های دسترسی کمتری جهت سهولت در تردد مسافران ایجاد گردیده است چرا که به گفته شهردار دماوند، یکی از اقداماتی که موجب توسعه شهر می‌شود، تقویت و گسترش معابر شهری است.

اما این پروژه مهم که طی سال‌های اخیر بخشی از آن به انجام رسیده همچنان بلاتکلیف مانده و همین امر موجب نارضایتی شهروندان به ویژه ساکنان اطراف بلوار مذکور و شهرک های اطراف آن شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا