نصرالله: آمریکا، قبل و بعد از توافق هسته‌ای «شیطان بزرگ» خواهد ماند

image318560دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه آمریکا، قبل و بعد از توافق هسته‌ای «شیطان بزرگ» خواهد ماند، دشمنی آمریکا با مقاومت اسلامی را «مایه افتخار» خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی‌اش در «مراسم دانش آموختگی فرزندان شهدا – نسل شهید علی احمد یحیی»، پس از قرائت سوره فاتحه بر روح شهدای مقاومت اسلامی، خطاب به فرزندان شهدا گفت: شهدا با اراده خود این راه را انتخاب کرده و با جهاد، به دیدار خداوند و آنچه می‌‌خواستند نائل شدند. بر شماست که از این راه پاسداری کنید.

تقدیر و تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران

دبیر کل حزب الله لبنان با تقدیر و تشکر از خانواده‌های شهدا، از موسسه شهید و همه حامیان مقاومت اسلامی، بویژه جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاری کرد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه در روز عید فطر بسیاری از خانواده‌های لبنانی در سایه امنیت، کرامت، عزت و آزادی عید را گرامی داشته به منازل و دیار خود بازگشتند، افزود: مردم لبنان در شرایط ناامن منطقه عید فطر را جشن گرفتند. هر لبنانی و یا خارجی‌های مقیم لبنان باید این سؤال را از خود بپرسند که چگونه می‌شود که ما در لبنان عید را با عزت و آزادی در میان دریای خروشان و متلاطم برگزار می‌کنیم.
وی در ادامه به جانفشانی‌های همه شهدای مقاومت اشاره کرد و افزود: اگر این فداکاری‌ها و ایثار نبود، آیا لبنان از امنیتی که اکنون شاهد آن هستیم، برخوردار بود؟

آمریکا و اسرائیل همواره دشمن مقاومت بوده‌اند

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: از زمان شروع این مقاومت، آمریکا و اسرائیل در همپیمانی با برخی رژیم‌های عربی و برخی دست نشانده‌های داخل لبنان سعی کرده‌اند تا به مقاومت ضربه بزند یا به طور کامل آن را از بین ببرد و اگر نتوانستند در راستای تضعیف آن گام بردارد.

آمریکا قبل و بعد از توافق هسته‌ای شیطان بزرگ خواهد بود
وی در ادامه با اشاره به جمع بندی مذاکرات بین ایران و 5+1، گفت: پس از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 امروزه بزرگترین دغدغه آن‌ها، ایران و حزب‌الله پس از توافق است؛ بنابراین می‌بینیم که اوباما و جان کری به روشنی از حزب‌الله به عنوان یک سازمان تروریستی یاد می‌کنند و مجددا تأکید می‌کنند که آمریکا هیچ‌ زمانی با چنین نیرویی همراهی نخواهند کرد؛ پس معنای چنین مواضعی این است که حزب‌الله در معادلات منطقه و در معادلات آمریکا حضور دارد.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه اقدام آمریکا در قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست سیاه مایه افتخار است، تاکید کرد که این اقدام آمریکا در هدف قرار دادن فرماندهان حزب الله لبنان امر تازه‌ای نیست و پیش از این نیز توسط سعودی‌ها انجام شده بود که چیز تازه‌ای در برندارد، بویژه آنکه فرماندهان حزب الله حسابی در بانک‌های غربی ندارند و برای سفرهای سیاحتی به آنجا نمی‌روند.
وی در ادامه ابراز داشت که آمریکا قبل از توافق و بعد از توافق شیطان بزرگ است چرا که ما از کشور خود در برابر طرح صهیونیست‌ها و طرح تکفیری‌ها دفاع می‌کنیم.

افتخار حزب الله به حمایت‌های ایران
دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از هدف قرار دادن بازرگانان لبنانی در خارج و داخل این کشور به بهانه مقابله با حزب الله گفت: حزب الله از سال‌ها پیش اعلام کرده که فعالیت مالی ندارد و ما کمک‌های مالی خود را از ایران دریافت می‌کنیم که این مسئله نیاز به اسناد ویکی‌لیکس ندارد. ما به این حمایت مالی و ایران افتخار می‌کنیم و همین حمایت برای ما کافی است. ما نهاد و دارایی برای تجارت نداریم.

سید حسن نصرالله گفت: دولت لبنان باید مسئولیت حمایت از شهروندان لبنانی،بانک مرکزی و دستگاه قضایی این کشور را بر عهده بگیرند و ما این موضوع را به عنوان یک موضع ملی مطرح می‌کنیم.

همه اتهامات علیه حزب الله باطل‌اند
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه افرادی که اموال و دارایی آنها غارت می‌شود، عضو حزب الله نیستند، بلکه همه آنها بازرگانان لبنانی هستند که دولت باید مسئولیت حمایت از آنها را بر عهده بگیرد، افزود: مسئولان یا دستگاه‌هایی در لبنان وجود دارند که همیشه سعی در خدشه وارد کردن به آبروی حزب الله را دارند و اتهاماتی مانند گسترش باند فروش مواد مخدر و پولشویی مطرح می‌کنند که همه این اتهامات باطل است. ما با ورود در میدان تجارت حلال هم مخالفیم پس چگونه ممکن است وارد تجارت حرام شویم.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه دشمنان، هر کسی که در ترورش ناکام می‌شدند، سعی می‌کردند وی را از بعد شخصیتی ترور کنند، تاکید کرد: این امر بخشی از جنگ است‎
وی درباره نقش رسانه‌های لبنانی افزود: رسانه‌های لبنانی باید مراقب این مسأله باشند چرا که ترور شخصیتی مجاهدان به سود دشمن اسرائیلی است و ما در مقابل ترور شخصیتی، صبر و جهاد را در پیش می‌گیریم.

نصرالله در وصف تناقضات دشمنان مقاومت گفت: از سال ۲۰۰۵ همواره می‌گویند که حزب‌الله در حال ضعیف شدن است و حال نیز می‌گویند که به خاطر توافق هسته‌ای نفس‌هایش به شمارش افتاده است. این باعث حیرت ماست که از سوی دیگر نیز می‌گویند حزب‌الله پول‌های زیادی به دست خواهد آورد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: علاوه بر این، از زمان جنگ ۳۳ روزه همواره پیروزی‌های حزب‌الله را به سخره گرفته و کم اهمیت جلوه داده‌اند و امروزه نیز دستاوردهای حزب‌الله در نبرد با تروریست در منطقه مرزی بین لبنان و سوریه را کوچک می‌شمارند.

تبیین کینه مخالفان داخلی با حزب الله

وی دلیل چنین کینه‌هایی نسبت به حزب‌الله را اینگونه توصیف کرد: موضوع اصلی در عمق کینه‌ای است که آنها از حزب‌الله دارند و این امر فراتر از هرگونه اختلاف سیاسی است؛ نیروهای مخالف حزب‌الله در داخل حقایقی را منکر می‌شوند که حتی دشمن صهیونیستی نیز به آنها اعتراف دارد.

ایران و سوریه هیچ‌گاه مقاومت را رها نمی‌کنند

سید حسن نصرالله تصریح کرد: برخی‌ها نسبت به روابط حزب الله با ایران و سوریه بویژه پس از جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ شک و تردید ایجاد کرده و گفتند که تهران از حزب الله در خدمت برنامه هسته‌ای خود استفاده می‌کند. حتی برخی‌ها می‌گفتند که ایران پس از توافق هسته‌ای حزب الله را رها می‌کند. ما همواره بر این باوریم که نه ایران و نه سوریه اینگونه نیستند و امروزه هم این حقیقت ثابت شده و مشخص شد چه کسانی صادقداقت دارند و چه کسانی دروغگو هستند.

وی تصریح کرد: «جان کری» می‌گوید که ایران به جز در پرونده هسته‌ای با هرگونه بحث و گفت‌وگو درباره دیگر مسایل و پرونده‌ها مخالف است. هیچ کس نه چیزی را فروخته و نه چیزی را خریداری کرد. باید گفت بیچارگان شما هستید و بروید حال خود را ببینید که چگونه است.
نصرالله افزود: آیت الله خامنه ای مجددا بر مواضع ایران در قبال آمریکا و جنبش‌های مقاومت تاکید کردند و حزب الله جایگاه خاصی در تاکید رهبری ایران دارد.

ترکیه؛‌ حامی داعش در منطقه

نصرالله در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به مسأله داعش گفت: شکی نیست که ترکیه از داعش حمایت می‌کند و به این گروهک تسهیلات ارائه می‌دهد و مرزهایش را برای این گروه باز کرده است. اما اکنون نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید که داعش امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کند باید گفت «اوغور بخیر‎».
وی بار دیگر از طریق داعش به اوضاع سیاسی لبنان پلی زد و گفت: در حالی که آمریکا داعش را در رأس سازمان‌های تروریستی قرار داده است برخی در لبنان، داعش را خطری محسوب نمی‌کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به بحران اخیر عدم جمع‌آوری زباله‌ها از خیابان‌های لبنان گفت: مردم لبنان درگیر بحران زباله‌ها شده و من خجالت می‌کشیم که در این مورد حرفی بزنم. این یک شکست بزرگ است. این مسئولیت دولت است و من نمی‌خواهم وارد این مسأله شوم.

وی افزود: هنگامی که پیش از این از ما می‌خواستن تا سلاح را بر زمین بگذاریم و بین جنگ و صلح یک گزینه را انتخاب کنیم؛ ما به آن‌ها می‌گفتیم که شما به کار دولت بپردازید و حال می‌بینیم که عدم انجام وظایف دولتی در عدم حل موضوع زباله‌ها بروز پیدا کرده است.

سید حسن نصرالله با اشاره به بحران زباله‌ها و اتهامات برخی مخالفان مقاومت که حزب الله و فراکسیون وفاداری به مقاومت را مقصر آن می‌دانند، تاکید کرد که این بحران نتیجه بی ثمر ماندن مذاکرات بین جریان‌های سیاسی و عدم دستیابی به تفاهم است.

نصرالله یادآور شد که ایمان مقاومت اسلامی بزرگتر و آگاهی ما بیشتر از آن است که توطئه‌های رسانه‌ای و جنگ روانی به آن آسیبی وارد کند. دست ما در جنگ روانی برتر است زیرا ما دروغ نمی‌گوئیم.‎
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه روندی که در پیش گرفته‌ایم باعث شده که قدرت و محبوبیت ما در کشور و منطقه بیش از هر زمان دیگری شود، اظهار داشت: کشورهایی که «وحشی‌ها» را به سوریه فرستاند تا نظامش را سرنگون سازند و محور مقاومت را هدف قرار دهند؛ پرداخت بهای این کارشان آغاز شده است، این در حالی است که ما از ابتدا درباره این مساله هشدار داده بودیم.
دبیرکل حزب الله در ادامه با بیان اینکه حزب الله در آخرین دور از گفت‌وگو با المستقبل خواستار ادامه رایزنی‌ها بود تاکید کرد که با استعفای نخست وزیر و تهدیدش به استعفا چیزی تغییر نمی‌کند و کشور زیان می‌بیند. تنها راه حل موجود فرا روی گروه‌های سیاسی گفت‌وگو است.

وی با اشاره به شایعات برخی‌ها در روزهای اخیر مبنی بر میانجی‌گری حزب الله بین گروه‌های سیاسی لبنان، گفت: باید به وضوح بگویم که ما میانجی نیستیم بلکه یک طرف دیگر یک قضیه و هم‌پیمان هستیم. هیچ کس انتظار وساطت ما را ندارد. جریان المستقبل باید از برج بلورین خود پایین بیاید و با فراکسیون «تغییر و اصلاح» لبنان به ریاست «میشل عون» گفت‌وگو کند. در غیر اینصورت این شما هستید که کشور را به تعطیلی و خلأ قدرت سیاسی می‌کشانید. این امر اقدام خطرناکی است و سرنوشت کشور را به سمت نامعلومی سوق می‌دهد.
وی تصریح کرد: می‌خواهیم که دولت کنونی لبنان به فعالیتش ادامه دهد نه اینکه سرنگون شود یا با دستان خود آنرا سرنگون سازید.

«مراسم دانش آموختگی فرزندان شهدا – نسل شهید علی احمد یحیی» ساعت 17:00 به وقت محلی (18:30 به وقت تهران) امروز (شنبه) در مجتمع فرهنگی تربیتی «شاهد» واقع در مسیر فرودگاه آغاز شده و از شبکه المنار، العالم، المیادین و شبکه شش تلویزیون ایران پخش شد.

بر اساس این گزارش، قبل از سخنرانی سید نصرالله، از فرزندان شهدا تقدیر شده و تندیس فارغ التحصیلی توسط سید «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب الله و «حسین الحاج حسن» وزیر صنایع لبنان به آنها اعطا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا