سخنان صدراعظم آلمان گستاخانه بود

امام جمعه دماوند

امام جمعه دماوند گفت: سخنان صدراعظم آلمان در جمع بازرگانان ایرانی و آلمانی در حالی که برای تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور تلاش می‌شد، گستاخی وقیحانه بود که اعلام کرد، اگر ایران به دنبال روابط اقتصادی با آلمان است، باید روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی بهبود یابد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد علاءالدینی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به کینه تمام نشدنی وهابیت برای آزار رساندن به شیعیان و تخریب قبور ائمه اطهار اظهار کرد: این جماعت قبرستان یقیع در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری تخریب کردند و در سال‌های اخیر نیر با تخریب قبور امامان در سامرا  و اصحاب پیامبر همانند حجر بن عدی در سوریه این خط را ادامه دادند.

وی افزود: همچنین وهابیان به دنبال انتقال قبر مطهر پیامبر اعظم (ص) از این مسجد به نقطه‌ای نامعلوم بودند و هستند و در این زمینه با تهیه پیش‌نویس و چاپ آن در مجله داخلی مسجدالنبی (ص) سعی در زمینه‌سازی داشتند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه دشمنان کینه خود را نه تنها برای قبور امامان و مکان‌های مقدس نشان دادند خاطرنشان کرد: جنایت‌های امروز آن‌ها در یمن توسط آل‌سعود و در عراق توسط گروهک تروریستی داعش نمایش کامل حب و بغض آن‌ها به مسلمانان است.

علاءالدینی با بیان اینکه واکنش جامعه جهانی به این اقدامات ضدبشری تنها سکوت است، گفت: متاسفانه جامعه جهانی که ادعای حفظ آثار تاریخی و مذهبی دارد، در مقابل تاراج آثار هزار ساله تمدن و فرهنگ مسلمانان و بشریت، تنها نظاره‌گر هستد.

امام جمعه دماونددر خطبه‌های سیاسی خود به موضوع جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای و شرایط حساس پس از برجام اشاره کرد و افزود: باید نسبت به تب‌وتاب غیرعادی و ذوق‌زدگی غربی‌ها و اروپایی‌ها، نوع برخورد و استقبال شورای امنیت ملی با صدور قطعنامه در مدت‌زمان کوتاه و تهیه باعجله پیش‌نویس توسط آمریکایی‌ها تحلیل و توجه داشته باشیم؛ آن‌ها به دنبال محدود کردن موشک‌های دفاعی ما هستند.

علاءالدینی با بیان اینکه باید باج‌خواهی‌های مقام‌ها و مزدوران آمریکایی را دوباره بازخوانی کنیم اضافه کرد:  آن‌ها امروز از طریق شاهزادگان سعودی که حتی از حمله به ایران بدون حمایت آمریکا و با ائتلاف کشورهای منطقه دم می‌زنند و در حالی که در گرداب یمن در حال غرق شدن هستند، ایران را تهدید می‌کنند.

امام جمعه دماوند گفت: از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم که کشورهای غربی پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، منتظر تغییر رفتار و موضع‌گیری ایران برابر جنگ‌های ایجاد شده در سوریه، یمن و عراق هستند.

وی تصریح کرد: از عجله انگلیسی‌ها برای بازگشایی سفارت در ایران که بگذریم، سخنان صدراعظم آلمان در جمع بازرگانان ایرانی و آلمانی در حالی که برای تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور تلاش می‌شد، گستاخی وقیحانه بود که اعلام کرد، اگر ایران به دنبال روابط اقتصادی با آلمان است، باید روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی بهبود یابد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و ملت ایران ظرفیت و اقتدار خود را به خوبی در حین انجام مذاکرات به رخ جریان مقابل کشاندند، بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای حفظ خطوط قرمز و خواسته‌های نظام مقدس اسلامی، 10 بار میز مذاکرات را ترک کردند و به گفته رئیس‌جمهور کشورمان نیز دو بار هم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به کشور فراخوان شد.

علاءالدینی تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده باید با قدرت از دستاوردهای هسته‌ای دفاع کند و پاسخ هتاکی‌های دشمن را بدهد. امروز باید بدانیم دشمنی که با تهدید نتوانست انسجام ما را از بین ببرند، می‌خواهد با سیاست چماق و هویج سبب دوقطبی شدن جامعه اسلامی شود؛ در این خصوص، نباید از نقشه‌هایی که به‌ظاهر تهدیدی برای ما محسوب می‌شوند نیز غافل شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا