تردد وسایل نقلیه بر روی پل تاریخی نمیر رودهن ممنوع شد

IMG09332462بخشدار رودهن گفت: تردد وسایل نقلیه بر روی پل تاریخی نمیر رودهن با قدمت 800 ساله واقع در شهرستان دماوند برای همیشه ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، رضا طاهر خانی اظهار کرد: آثار ملی و گردشگری فرصتی است که باید از آن به نحو احسن در جذب گردشگر استفاده کرد و برنامه‌ریزی صحیح و درست در این زمینه می‌تواند به رونق اقتصادی کشور کمک فراوانی کند.

بخشدار رودهن با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به رسالت اصلی خود عمل کند افزود: حفاظت از میراث فرهنگی تکلیف و وظیفه همه ما است و سهل‌انگاری در این خصوص برای نسل‌های آینده قابل پذیرش نیست.

طاهرخانی بر همکاری میراث فرهنگی در جهت حفظ و حراست از آثار تاریخی شهر رودهن تأکید کرد و گفت: بخش رودهن در حدود 30 آثار تاریخی دارد که هر یک از آنها گویای بخشی از تاریخ و تمدن ایران اسلامی در این منطقه است.

وی در خصوص پل تاریخی نمیر رودهن گفت: پل تاریخی نمیر که در رودخانه مرکز شهر رودهن واقع‌شده است متعلق به قرن دوم و زمان آل‌بویه می‌باشد که نظیر آن در استان تهران وجود ندارد ولی متأسفانه مورد بی‌مهری مسئولان میراث فرهنگی واقع گردیده است.

بخشدار رودهن افزود: متأسفانه بنا به دلایلی از جمله تردد وسایل نقلیه سنگین از روی این پل تاریخی، قسمتی از پل تخریب و در حال نشست می‌باشد که می‌بایست هر چه زودتر با تأمین اعتبارات لازم مورد ترمیم و بهسازی قرار بگیرد.

طاهرخانی در ادامه گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با میراث فرهنگی شهرستان، راهنمایی و رانندگی و شهرداری رودهن ظرف هفته آینده ضمن جایگزینی مسیر محلی، نسبت به ایجاد راه بند در هر دو طرف پل به جهت جلوگیری از تردد انواع خودرو سبک و سنگین اقدام خواهد شد.

بخشدار رودهن در خاتمه افزود: تا انجام عملیات مذکور، راهنمایی و رانندگی شهرستان با نصب تابلو عبور ممنوع و همچنین استقرار مأمور راهنمایی و رانندگی از تردد وسایل نقلیه از روی پل جلوگیری می‌نمایید.

انتهای پیام/

2 دیدگاه

  1. واقعا باید از بخشدار رودهن بابت اینکار تشکر کرد. اقداماتی اینچنین برای حفظ میراث فرهنگی بی نظیره و کاش برای حفظ همه آنها شاهد اینگونه اقدامات باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا