در مراسم معارفه استاندار قم چه گذشت؟

image316462مراسم معرفی سید مهدی صادقی به عنوان استاندار قم عصر چهارشنبه سی‌و یکم تیرماه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رحمانی فضلی وزیر کشور در تالار معصومیه استانداری قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، پیش از این حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم بود و پس از استعفای وی، فریدون همتی به مدت چهار هفته مسئولیت سرپرستی استانداری قم را عهده‌دار شد که نهایتا در جلسه‌ای هیئت دولت،مهدی صادقی را به عنوان استاندار قم انتخاب کرد.

علی لاریجانی عصر روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه برگزار شد،با انتقاد از تغییر سریع مدیران دولتی در استان قم،اظهار داشت:یکی از مزیت های استاندار قم که به تایید وزیر کشور نیز رسید بومی بودن و تجربه های متنوع وی است.

وی در ادامه با اشاره به چند توصیه به استاندار جدید قم،افزود:آقای صادقی باید در فرصت دوماهه برنامه ای خاص را برای ارزیابی قم اختصاص دهند و بدانند در حوزه های کشاورزی،صنعتی،فرهنگی و … استان قم از چه ظرفیت هایی برخوردار است.

رئیس مجلس تصریح کرد:این گام نخست و ارزیابی درست می تواند در ادمه راه با تشخیص درست نیز همراه باشد و راه برای آینده هموار شود.

وی با بیان اینکه شهر قم مرکز تشییع جهان است،ابراز داشت:وجود علما و مراجع عظام تقلید فرصت استثنایی را در اختیار استاندار قم می گذارد و وی باید از نظرات و عقاید آیات عظام استفاده کند.

لاریجانی ادامه داد:صنعت در استان قم به دلیل نزدیکی به تهران از مزایای خاصی برخوردار است و نیروی انسانی موجود نیز این فرصت را فراهم می کند تا موتور صنعت و معدن در بخش های مختلف کشاورزی و دامداری به راه بیفتد.

وی تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی را ضروری دانست و افزود:برای استان قم بودجه خوبی در بخش کشاورزی اختصاص داده شده تا با تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین به سمت کشاورزی پایدار در این استان پیش برویم و همچنین سیستم های گلخانه ای را نیز گسترش دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها باید در خدمت تولید قرار گیرند،عنوان کرد:این دغدغه ها می تواند موتور محرکی برای ادارات و دلگرمی برای تولید کنندگان باشد.

وی صنعت فرش قم را مورد توجه قرار داد و گفت:با توجه به توافق حاصل شده انتظار می رود صنعت فرش در استان قم نیز با رونق عظیمی روبرو شود فضای بین المللی برای اینگونه امکانات در حال آماده شدن است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود توافق هسته ای را دستاوردی بزرگ برای ملت ایران عنوان کرد و با بیان اینکه به این توافق از دو منظر می توان نگاه کرد، گفت:می توانیم از جهتی وارد شویم و اشکالاتی را در داخل توافقنامه پیدا کنیم و این اشکالات را بزرگ کنیم که این گونه اقدامات باعث  می شود دو دستگی در بین مردم ایجاد شود.

وی افزود:نوع دیگر نگاه دیگر این است که این مسئله را به عنوان دستاورد بزرگ به حساب بیاوریم و به عنوان سکوی پرش مناسبی در بسیاری از زمینه ها استفاده کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد:این موضوع نباید باعث اختلاف شود و دولت باید از این دستاورد زمینه هایی برای تولید کشور ایجاد کند و مانند گذشته تورم و اتفاقات دیگر اقتصادی رخ ندهد.

وی تصریح کرد:از توافق هسته ای برای توانمند سازی ایران در تمامی حوزه ها از جمله حوزه دفاعی می توان استفاده کرد و این توانمندی نباید متوقف شود.

لاریجانی به نگرانی های رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای دیگر منطقه از موضوع هسته ای اشاره کردو افزود:برخی از مسئولان آمریکایی زیاده و نسنجیده حرف می زنند و به عنوان ابرقدرت از رژیم پوسیده اسرائیل پیروی می کنند.

وی تاکید کرد:راهبرد ما در موضوع هسته ای اثبات برخی از مواضعمان مانند دانش هسته ای و رفع تمامی تحریم ها بود که تا حد قابل قبولی انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت:باید در مقام اجرا نیز این موضوع به دقت دنبال شود امروز موجودات بین المللی که جیغ بنفش می کشند فعال شده و به دنبال این هستند که اجرای این توافق را با مشکل روبرو کنند.

توافق هسته ای نباید باعث ضعف ایمان ما در مورد اقتصاد مقاومتی شود/نظام های حاکم در کشور باید اصلاح شوند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز  در ادامه مراسم معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد،با اشاره به استعفای ناگهانی حجت الاسلام صالحی منش از استانداری قم،اظهار داشت:طی شرایطی استاندار اسبق تصمیم گرفتند استعفا دهند و برای انتخابات مجلس آماده شوندو بعد از این موضوع آقای صادقی به عنوان گزینه جدید مطرح شدند که در عرض 20 دقیقه صحبت کردن با وی شناخت خوبی برایم حاصل شد.
وی در ادامه با کنار زدن برخی موضوعات مطرح شده در جلسه به مذاکرات هسته ای و توافق حاصل شده اشاره کردو گفت: در حال حاضر دغدغه و مسئله بزرگی از کشور رفع شده و یک تجربه بین المللی برای ایران در مواجه با قدرت های بزرگ ایجاد شده است.
وزیر کشور تصریح کرد:قدرت های بزرگ به دنبال این توافق اعلام کردند که ایران دیگر تهدید نیست و یک فرصت است و به این موضوع نیز معترف شدند که 12 سال در مورد ایران دروغ پردازی می کردند.
وی توافق هسته ای را دستاوردی بزرگ برای ملت ایران برشمرد وادامه داد:باید عوامل قدرت را که تاکنون موجب ایستادگی ما در مقابل قدرت های بزرگ بوده است را بعد از توافق نیز حفظ کنیم.
رحمانی فضلی حفظ وحدت و تبعیت از فرامین رهبری را در موقعیت حاضر ضروری خواند و عنوان کرد:باید به دنبال قوی کردن پایه های اقتصادی که وارث ویرانه های ان از سال های دور بوده ایم باشیم و ساختار ها را اصلاح کنیم.
وی تاکید کرد:نظام های حاکم در کشور از جمله نظام بودجه ریزی،مالیاتی و اداری در سال های قبل انقلاب تنظیم شده اند که در حال حاضر کارایی ندارند و باید تغییر کنند.
وزیر کشور اولویت اول بعد از توافق هسته ای را تقویت اقتصاد دانست و افزود:البته توافق هسته ای نباید باعث شود که ایمان ما نسبت به اقتصاد مقاومتی سست شود.
وی تاثیر گذاری ایران در منطقه را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان ساخت:به علت اینکه تاثیر گذاری بالایی در منطقه داریم نمی توانیم در تحولات بی تفاوت باشیم و به دنبال این هستیم که پیوند های خودمان در عرصه دیپلماسی و سیاسی را نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا